Carter tuning #2

blokje die ik ?2? jaar terug heb gedaan, enige wat ik nu anders had gedaan was t plaatje vastschroeven ipv met hechtlasjes :)

[IR]http://i39.tinypic.com/2zqwgon.jpg[/IR]
 
v-force voor mina (iig) is ook vrij kort , dus het uiteinde van de platen liggen ook hoger in het carter dan bijv. een VL 14.

vl14 steekt dus verder in het carter..

zal ook verschil maken.

mja , denk ook eens aan onderdruk versus membraanplaten (sterkte, oppervlak etc.)
 
zal even vertellen hoe me blok t doet.

laatste update is een jaar terug, dus nog even wat nieuws. Ik heb dit jaar nog een paar avondjes wat geprobeerd met het zelf gefreesde carter. Wilde het niet doen, dus de boel maar uit elkaar gehaald en een standaard blokje opgebouwd. Met het uit elkaar halen eens goed gekeken naar de ruimte rondom het membraan, die gaat ooit wat groter worden voor de zekerheid.

Ook was aan de ontstekingkant het keerring vlak verkeerd uitgefreesd de eerste keer, maar er was nog vlees naast voor een 2e vlak. (zitten er dus 2 naast elkaar). Maar toen ik eens goed ging kijken zag ik dat de keerring nu grotendeels naast het loopvlak op de krukas zat! Dus dat kan ook gerepareerd.

Heb atm geen freesbank staan, en de tijd en zin ontbreekt, misschien van de winter weer eens een poging doen om het te maken.
 
Voor de gene die het leuk vinden:

Op de site van de jager staan enkele filmpje's/foto's van wat oude specials,kranten artikelen van de jager (kreidler/zundapp/etc)

De mooiste dingen zijn daar al gemaakt, dubbele cilinder, 4 takt zonder kleppen, roterende uitlaat, 6 bakken, etc
Staan ook enkele filmpjes op youtube (link staat ook op de site)

http://www.dejager-scooters.nl/kreidler.htm

Hoop dat ze het nog verder aanvullen!
 
mja , daar zijn meer dan genoeg filmpjes , foto's e.d. van..

van allerlei dingen , ik kan wel een heel topic vullen met bijzonder dingen , zoek alleen maar even op Jamathi , Suzuki 2 en 3 cilinder 50cc ,Tohatsu twin 50cc , Hemeyla , Johatcho , Tomos , Bultaco etc. etc..
 
mja , daar zijn meer dan genoeg filmpjes , foto's e.d. van..

van allerlei dingen , ik kan wel een heel topic vullen met bijzonder dingen , zoek alleen maar even op Jamathi , Suzuki 2 en 3 cilinder 50cc ,Tohatsu twin 50cc , Hemeyla , Johatcho , Tomos , Bultaco etc. etc..

Lijkt me leuk!
 
Voor de gene die het leuk vinden:

Op de site van de jager staan enkele filmpje's/foto's van wat oude specials,kranten artikelen van de jager (kreidler/zundapp/etc)

De mooiste dingen zijn daar al gemaakt, dubbele cilinder, 4 takt zonder kleppen, roterende uitlaat, 6 bakken, etc
Staan ook enkele filmpjes op youtube (link staat ook op de site)

http://www.dejager-scooters.nl/kreidler.htm

Hoop dat ze het nog verder aanvullen!

Roterende uitlaat??? dat moet ik zien! :p
 
Heren ik ben al vrij lang uit the scene maar ik was hier aan het opruimen en vond een Vforce adaptor welke Anthony voor mij heeft gemaakt, met een Vforce van een crossmotor (als ik het me goed herinner!) erin.

Dit ding is nooit gebruik en is eigenlijk doodzonde om te laten liggen, dus als een van jullie er nog wat mee wil doen, staan jullie vrij om contact op te nemen!

Nogmaals, misschien is het allemaal al hopeloos verouderd, maar ik vind het leuk :)
 
Heren ik ben al vrij lang uit the scene maar ik was hier aan het opruimen en vond een Vforce adaptor welke Anthony voor mij heeft gemaakt, met een Vforce van een crossmotor (als ik het me goed herinner!) erin.

Dit ding is nooit gebruik en is eigenlijk doodzonde om te laten liggen, dus als een van jullie er nog wat mee wil doen, staan jullie vrij om contact op te nemen!

Nogmaals, misschien is het allemaal al hopeloos verouderd, maar ik vind het leuk :)

me too
 
Back
Top