MHR zip
>>BlackPearl
Dag mede-freaks
Bij deze wil ik even wat ophelderen en wat antwoorden.
Ik ben er dus achter gekomen dat een malossi recht spruitstuk een max doorlaat heeft van 350mm²
dus nog net genoeg voor een 21mm(346mm²) carbu. optimaal laten te lopen/presteren.
Afmetingen van verschillende carbs:
19mm= 284mm² / 21mm= 346mm² / 24mm= 452mm² / 28mm= 616mm²
Nu is mijn vraag waarom de meeste met een 24-28mm op zo een spruitstuk??
Ook al ga je het tunen (weghalen van rubber in het spruitstuk), daar zit ook een limiet aan want in het spruitstuk zit een alu plaat deze heeft een rechthoekige vorm en is 24mm breed en 29mm lang. Mocht je dan toch door het metaal freezen kan je een max doorlaat bereiken van 24mm. Dit is echter niet aan te raden omdat het rubber nogal snel loslaat.
Ook in de meeste gevallen zie ik dat iedereen met een keihin 28mm rijd maar wrrm ? Er zijn test-bank resultaten waarmee met een 24mm dezelfde resultaten worden gehaald als met 28mm. En wat blijkt dan ook nog dat een 24mm feller optrekt als de 28mm dus meer koppel geeft. Reden: bij een 24mm is het opnemen van het blok gewoon veel feller vanwege het sneller opbouwen van de kwaliteit van het mengsel (dus geen "Bwaaaahop") Dit weet men ook al jaren in de motorcross waarbij het optrekken een groot belang heeft...
komaan pro-tuners waar blijven jullie ??
Bij deze wil ik even wat ophelderen en wat antwoorden.
Ik ben er dus achter gekomen dat een malossi recht spruitstuk een max doorlaat heeft van 350mm²
dus nog net genoeg voor een 21mm(346mm²) carbu. optimaal laten te lopen/presteren.
Afmetingen van verschillende carbs:
19mm= 284mm² / 21mm= 346mm² / 24mm= 452mm² / 28mm= 616mm²
Nu is mijn vraag waarom de meeste met een 24-28mm op zo een spruitstuk??
Ook al ga je het tunen (weghalen van rubber in het spruitstuk), daar zit ook een limiet aan want in het spruitstuk zit een alu plaat deze heeft een rechthoekige vorm en is 24mm breed en 29mm lang. Mocht je dan toch door het metaal freezen kan je een max doorlaat bereiken van 24mm. Dit is echter niet aan te raden omdat het rubber nogal snel loslaat.
Ook in de meeste gevallen zie ik dat iedereen met een keihin 28mm rijd maar wrrm ? Er zijn test-bank resultaten waarmee met een 24mm dezelfde resultaten worden gehaald als met 28mm. En wat blijkt dan ook nog dat een 24mm feller optrekt als de 28mm dus meer koppel geeft. Reden: bij een 24mm is het opnemen van het blok gewoon veel feller vanwege het sneller opbouwen van de kwaliteit van het mengsel (dus geen "Bwaaaahop") Dit weet men ook al jaren in de motorcross waarbij het optrekken een groot belang heeft...
komaan pro-tuners waar blijven jullie ??