carburator shizzle

Twin, je zegt wel vrolijk dat het hier altijd het zelfde liedje is, maar jij zelf voegt ook vrij weinig toe op dit moment. Ik heb het stuk @ St.net Magazine ook gelezen, en ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit.

Maar waarom wil je dan niet normaal in gaan op de vragen/opmerkingen/stellingen van de anderen hier?

Als ik kijk, naar het doorlaat traject, met een bepaalde maximale doorlaat, er van uitgaande een bijgewerkt wigje met een bijgewerkt pia 25mm spruitstukje. En ik monteer hier op in plaats van mijn 28mm PWK een 32mm Koso, en ik zie een kleine toename in vermogen, maar een 3 tiende NM er bij komen op de bank, hoe zit dit dan in jouw ogen?

Ben wel benieuwd wat jouw kijk daarop is.

Hoogstwaarschijnlijk heb jij het nu over minarelli, daar gaat het nu nog niet om, wel blijft het zo dat het kleinste oppervlak in de venturi van de carb moet zitten en niet in het spruitstuk, dat is eigenlijk de hele kwestie hier.

Als jij een andere carb monteerd en meer vermogen krijgt ben ik van mening dat het ook met die 28 moet kunnen om in jouw voorbeeld te redeneren. Denk dan in de richting van afstelling en evt detonatie ten gevolgen van een armer mengsel wat verantwoordelijk kan zijn voor de winst. Dit is natuurlijk kortstondig en vindt ik daarom niet interresant.

De reden dat ik niet inga op bepaalde kreten hier is louter omdat ze enige waarde moeten bevatten, daar vroeg ik toch ook om ? Daarom ga ik wel op de stellingen van Joel en jouw in, er zit wat waarde in. Overiggens snap ik niet wat de andere opmerkingen in gevorderden doen ?
 
Nog 2 vragen:

Wat is de verklaring van de winst van een grotere carburateur op een veel kleiner spruitstuk ?

Welke productiemotoren/racemotoren hebben kleinere doorlaten in hun spruitstuk dan in hun carb's ? ( Kart,wegrace,jetski,2T outboards,cross )
 
Hoogstwaarschijnlijk heb jij het nu over minarelli, daar gaat het nu nog niet om, wel blijft het zo dat het kleinste oppervlak in de venturi van de carb moet zitten en niet in het spruitstuk, dat is eigenlijk de hele kwestie hier.

De reden dat ik niet inga op bepaalde kreten hier is louter omdat ze enige waarde moeten bevatten, daar vroeg ik toch ook om ? Daarom ga ik wel op de stellingen van Joel en jouw in, er zit wat waarde in. Overiggens snap ik niet wat de andere opmerkingen in gevorderden doen ?

Dat eerste beweerde ik ook al in één van mijn eerdere post. en Overigens had ik dezelfde reactie/vraag als Joël wat betreft de doorlaat van het membraan ten opzichte van de doorlaat van het spruitstuk.

Ik probeer je helemaal niet te verbeteren en ik geef toe dat ik natuurlijk niet alles bij het juiste eind heb, maar ik vind het wel kinderachtig als je zo reageert over mijn posts. en als het uit de mond van Joël of een ander bekend persoon komt ga je er wel serieus op in. (aangezien ik hier toch enkele aspecten al eerder heb vernoemd waar jij Nu pas op ingaat omdat het door een ander wordt gevraagd)

mvg,
 
Dat eerste beweerde ik ook al in één van mijn eerdere post. en Overigens had ik dezelfde reactie/vraag als Joël wat betreft de doorlaat van het membraan ten opzichte van de doorlaat van het spruitstuk.

Ik probeer je helemaal niet te verbeteren en ik geef toe dat ik natuurlijk niet alles bij het juiste eind heb, maar ik vind het wel kinderachtig als je zo reageert over mijn posts. en als het uit de mond van Joël of een ander bekend persoon komt ga je er wel serieus op in. (aangezien ik hier toch enkele aspecten al eerder heb vernoemd waar jij Nu pas op ingaat omdat het door een ander wordt gevraagd)

mvg,

Voel jij je aangesproken als ik het over waardeloze opmerkingen heb ?
 
Waarom niet gewoon simpel? Jouw inlaat traject zorgt ervoor dat een 28mm carb wel zinvol is.
Neem aan dat je dit getest hebt. Dan kun je het makkelijk aantonen toch?

Persoonlijk vind ik alleen dat je misschien beter niet had kunnen beweren dat een 28mm kanloos is op de inlaat trajecten van nu.
Want mijn ervaring en die van vele andere is dat een 28mm het perfect doet en vaak nog net even wat meer vermogen afgeeft dan een 24mm (allemaal op de bank).
Omdat jij dit "afkraakt" en zegt dat jou nieuwe inlaat wel werkt , komt het een beetje wazig over bij de meeste mensen denk ik.

Je komt er gewoon niet onder uit dat een 28mm het bij de meeste mensen beter doet.
Misschien zou JIJ het wel voor elkaar krijgen een 24mm op het zelfde niveau te krijgen.
Maar wat jij kan bij je eigen blokjes is niet intressant. Iedereen wil dat zijn eigen blok net zo/harder loopt dan die van een ander.


Maar om er niet al te lang over door te gaan...
Heb je uitdraaien / bewijs dat jou inlaat traject beter is dan die waar we nu mee rond rijden?
Dan is het snel duidelijk toch?
 
Waarom niet gewoon simpel? Jouw inlaat traject zorgt ervoor dat een 28mm carb wel zinvol is.
Neem aan dat je dit getest hebt. Dan kun je het makkelijk aantonen toch?

Persoonlijk vind ik alleen dat je misschien beter niet had kunnen beweren dat een 28mm kanloos is op de inlaat trajecten van nu.
Want mijn ervaring en die van vele andere is dat een 28mm het perfect doet en vaak nog net even wat meer vermogen afgeeft dan een 24mm (allemaal op de bank).
Omdat jij dit "afkraakt" en zegt dat jou nieuwe inlaat wel werkt , komt het een beetje wazig over bij de meeste mensen denk ik.

Je komt er gewoon niet onder uit dat een 28mm het bij de meeste mensen beter doet.
Misschien zou JIJ het wel voor elkaar krijgen een 24mm op het zelfde niveau te krijgen.
Maar wat jij kan bij je eigen blokjes is niet intressant. Iedereen wil dat zijn eigen blok net zo/harder loopt dan die van een ander.


Maar om er niet al te lang over door te gaan...
Heb je uitdraaien / bewijs dat jou inlaat traject beter is dan die waar we nu mee rond rijden?
Dan is het snel duidelijk toch?


Het bovenstaande is interressant om het volgende.

Mijn stelling is al langer dat een 24mm carb voldoende is, dat blijkt ook uit het feit dat je na een 28 carb een restrictor plaatst van een doorlaat van 24mm. ( in de vorm van een Malossi aangepast spruitstuk )

Vervolgens stel ik in het artikel dat als je echt een groter oppervlak nodig hebt en dus een 28 carb pakt, je dit in ieder geval moet combineren met een adequaat spruitstuk.

Dat is alles.

I weet dat critici dit proberen zwart te maken, dat wist ik bij de eerste letter die ik indrukte bij het maken van dit artikel. Maar mijn gedachten gingen uit naar degene die ik ermee kan helpen. Deze mensen zijn voor mij belangrijker.
 
Het bovenstaande is interressant om het volgende.

Mijn stelling is al langer dat een 24mm carb voldoende is, dat blijkt ook uit het feit dat je na een 28 carb een restrictor plaatst van een doorlaat van 24mm. ( in de vorm van een Malossi aangepast spruitstuk )

Vervolgens stel ik in het artikel dat als je echt een groter oppervlak nodig hebt en dus een 28 carb pakt, je dit in ieder geval moet combineren met een adequaat spruitstuk.

Dat is alles.

I weet dat critici dit proberen zwart te maken, dat wist ik bij de eerste letter die ik indrukte bij het maken van dit artikel. Maar mijn gedachten gingen uit naar degene die ik ermee kan helpen. Deze mensen zijn voor mij belangrijker.


Ik denk dat de meeste mensen ook wel begrijpen hoe of wat na het lezen van het artikel, want het staat gewoon duidelijk uitgelegt.
Je zal altijd mensen blijven houden die er anders over denken. Inprincipe niet iets om je druk over te maken als jij 100% vertrouwen hebt in je product+kennis in 2takt.
 
ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar een grafiek waar je het verschil kunt zien tussen een twins inlaat ten opzichte van een andere ( aangepaste vl13, mhr recht enz bv. )


mvg
 
Je kan wel alles gaan kopen , wat je eigenlijk wil proberen . We zijn niet allemaal rijk . Als twins zo zeker weet dat dit een hoger vermogen geeft of een nettere grafiek oid , of wat dan ever , dan lijkt het mij ook dat ze dit getest hebben . We zijn tenslotte allemaal stinkend benieuwd of hun ook echt de dingen die ze zeggen waar kunnen maken zwart op wit en dat het voor iedereen duidelijk is dat er met de twins racing devision inlaatset wel degelijk meer vermogen is gescored .

Ik zie op het moment alleen nog maar theorie geblaat en nergens iets waar ik uit kan aflezen dat deze inlaatset stukken beter is als de std inlaatset die iedereen monteerd bij een 28 keihin .

greets

Dennis -:-
 
Dus 'Twin' moet iets ontwerpen, het testen, mogelijk nog aanpassen, het verkopen en ook nog zeggen hoe het uitpakt op een willekeurig blok? Kan niemand meer iets zelf dan vraag je je af...
Altijd maar dat gezeur om gratis informatie, wees blij dat men ideeen deelt.

Dat het membraan bij de inlaat op onze scooter blokjes veelal de bottle-neck vormt weten we nu wel.
 
@ Joel:

Ik ben van mening dat het onmogelijk is een adequate bocht in het spruitstuk te maken omdat er simpelweg te weinig rubber voor is. Ik heb een mooi voorbeeldje liggen in de winkel, kom maar eens langs dan neem jij je spruitstukje mee en kijken we verder.

Duidelijk is dat er bij een 22x28 Malossi spruitstuk weinig rubber beschikbaar is als je er op los wil frezen.
Naar mijn mening is er toch genoeg om een doorlaat te maken voor een 28mm carburateur. Waarom? Simpelweg omdat een MB80 spruitstuk geen vermogenswinst geeft. (Niet gebaseerd op een enkele meting)
En daar ging het juist om, niet de discussie wat in jouw ogen of in mijn ogen een adequate bocht is.
Aanpassingen aan het membraan daarentegen, kunnen wel voor noemenswaardige winsten zorgen, en daarmee kom ik weer bij mijn eerste post.

Mijn spruitstuk wordt geleverd samen met de adaptor die de hoek veranderd om zo een beter vlotterniveau te krijgen. Ook komt de carb iets hoger wat spatbord/band problemen oplost. Dit setje samen kost een enkel eurotje meer als een Malossi recht spruituk incl de benodigde aanpassingen. Afgezien van het gemak en prestatie hoef je het dus ook niet voor de prijs te laten.

Je zet een hoek in de adapter om met een MB80 spruitstuk dezelfde hoek te verkrijgen die je normaal met een 22-28 spruitstuk zou krijgen. Dat is duidelijk.
Dat jouw adapterplaatje enkele gebruikersgemakken met zich meebrengt wil ik aannemen, het ging mij eigenlijk uitsluitend over de prestatiewinst.


Jouw reactie van de stuffer:
Ik heb nergens gezegd dat de stuffer moet blijven zitten in een membraam ALS je een 28 monteerd. Wij passen de stuffer aan, dat is wat anders als hem geheel te verwijderen. Het kleinere oppervlak waar ik het over had zit hem in de doorlaat bij het uiteinde van de klep. ( afhankelijk van de ligthoogte )

Waar denk jij dat de vermogenswinst in zit als jij een andere grotere carb monteerd met beide een spruituk met veel kleinere doorlaat ?

Het feit dat een PWK28 op een aangepast malossi 22-28 spruitstuk hoger scoort dan een TM24 is voor mij genoeg. Als ik vervolgens een mb80 spruit monteer en ik zie hetzelfde vermogen, dan weet ik dat het 22-28 spruitstuk niets afdoet aan het vermogen. Dat is toch voldoende?
Dat was mijn hele punt.

Daarom lijkt me het persoonlijk sterk dat jouw adapter dan wel een winst geeft, aangezien de binnenzijde gewoon een gat is die aansluit op het mb80 spruitstuk, zoals mijn adapter die ik heb getest met het spruitstuk.
Misschien kun je ons dan toch overtuigen met enkele testresultaten.
 
De enige reden waarom je beter een Malossi MBX80 (of i.m.o. nog beter RD350 spruitstuk) kan monteren is dat ze veel steviger en goedkoper zijn dan zo'n gaar Malossi ding wat bedoeld is voor 21mm. Qua vermogen maakt het geen reet uit.
Dat is iig wat ik gemeten heb. Twin heeft wel gelijk dat je uit moet kijken met appels en peren vergelijken bij een 24 / 28mm vergelijk, dus testen bij gelijke omstandigheden en A/F mengsels. En dan gemiddelde van minimaal 3 metingen nemen.

Maar ook dan valt meer vermogen te halen met een 28mm carb dan met een 24mm. Moet je wel zorgen dat je membraan niet de bottleneck is natuurlijk.
Inlaatspruitstuk is hier veel minder belangrijk.

Ciao
 
Het feit dat jij met een groter spruitstuk geen extra vermogen meet kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de vullingsgraad naar het carter al optimaal is, dat sluit aan bij mijn uitzettingen in het artikel. ALS je een 28 toepast doe dat dan in ieder geval met een toereikend spruitstuk.

Dat jij geen vermogenswinst meet met een groter spruitstuk spreekt de theorie EN mijn metingen tegen, je zult begrijpen dat ik aan mijn eigen metingen meer waarde hecht als van een ander.

Achterliggende gedachte is natuurlijk de combinatie met mijn inlaatkit, wat wel voor het uiteindelijke resultaat zorgt.

Meteen weer de volgende vraag:
Waarom heeft Malossi in zijn beste carb ( de 19mm Team ) het verloop vanuit de venturi vergroot richting spruitstuk en vervolgens dit doorgezet in het spruitstuk zelf ? In deze combinatie is de doorlaat van het spruitstuk ook groter als dat van de venturi in de carb. ( zoals bij elk ander goed ontwerp )

Ik kijk ook terug op de toepassing van restrictors geplaatst tussen venturi en spruitstuk. De functie van de restrictor is het begrenzen van het aangezogen volume richting motor. Dit is vaak voorgeschreven in een reglement. DIT is precies hetgeen je bereikt met een kleiner spruituk dan de carb. Zoals ik eerder melde praat ik dan over een restrictor in de vorm van het spruitstuk zelf.

Heb je er ook al eens aan gedacht dat de maximale onderdruk zich in deze " foute" situatie verplaatst van venturi naar restrictor ???......................Ja dan gaat er wat met je mengsel gebeuren. Ik ben van mening dat daar de winst in zit van die te grote carb, :eek: echter of dat van lange duur is betwijfel ik<]
 
Nog 2 vragen:

Wat is de verklaring van de winst van een grotere carburateur op een veel kleiner spruitstuk ?

Welke productiemotoren/racemotoren hebben kleinere doorlaten in hun spruitstuk dan in hun carb's ? ( Kart,wegrace,jetski,2T outboards,cross )

Ik heb hier nog geen reacties op gezien, met name Joel kan mischien e.e.a. uit de doeken doen.
 
De enige reden waarom je beter een Malossi MBX80 (of i.m.o. nog beter RD350 spruitstuk) kan monteren is dat ze veel steviger en goedkoper zijn dan zo'n gaar Malossi ding wat bedoeld is voor 21mm. Qua vermogen maakt het geen reet uit.
Dat is iig wat ik gemeten heb. Twin heeft wel gelijk dat je uit moet kijken met appels en peren vergelijken bij een 24 / 28mm vergelijk, dus testen bij gelijke omstandigheden en A/F mengsels. En dan gemiddelde van minimaal 3 metingen nemen.

Maar ook dan valt meer vermogen te halen met een 28mm carb dan met een 24mm. Moet je wel zorgen dat je membraan niet de bottleneck is natuurlijk.
Inlaatspruitstuk is hier veel minder belangrijk.

Ciao

Persoonlijk zie ik liever 10 metingen en daarna de carb. nog een keer ruilen om te zien of het weer terug veranderd in de voorgaande situatie.
:L Kom dan ook niet aan met Vario metingen !
Dan is het waardig om conclusies te kunnen trekken. ( helaas dan ook nog alleen op het blok waar je mee bezig bent.)

De 2e stelling dat je met een 28 meer vermogen KUNT maken gaat i.d. alleen op als er verder geen zwakkere schakels aanwezig zijn, dat bedoel ik met als je dan toch een 28 moet toepassen. Ik ben het dus wat dit betreft helemaal met Mario eens.
 
Dus 'Twin' moet iets ontwerpen, het testen, mogelijk nog aanpassen, het verkopen en ook nog zeggen hoe het uitpakt op een willekeurig blok? Kan niemand meer iets zelf dan vraag je je af...
Altijd maar dat gezeur om gratis informatie, wees blij dat men ideeen deelt.

Dat het membraan bij de inlaat op onze scooter blokjes veelal de bottle-neck vormt weten we nu wel.

Als ik iets gemaakt heb en ik begin daarna tegen iedereen te beweren dat hun het absoluut fout doen , lijkt het me toch dat je dan met hele mooi bewijzen aan moet komen zetten , voordat hun daarvan overtuigd zijn .

Ik zeg in deze niet dat die inlaatset van twin niet gaat werken , absoluut niet . Maar er zijn toch meer dingen nodig om mij te overtuigen dat mijn 22-28 mm recht spruitstuk van malossi suckt op een 28 mm .
 
Ik kan het nog niet begrijpen, iedereen is altijd naar het optimale op zoek, het ene na het andere flow verhaal wordt eraan gespendeerd. Nu kom je met iets en gaan ze het ondergeschikte verdedigen.8P

Volgens mijn woordenboek heeft tunen iets met optimaliseren te maken en niet met verdedigen van het gebrekkige. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet werkt, ik stel dat het niet OPTIMAAL is.

In mijn visie probeert de massa het nu uit verband te trekken.

Ik maak het vergelijk in deze trend:

" Een vl14 membraam is echt niet veel beter als een originele met stalen kleppen, ik heb het zelf gemeten op de bank en kwam tot de ontdekking dat de scooter ook onder mijn reet uittrok, dus Malossi moet eerst maar eens met metingen aankomen vooradat ik zo'n membraam ga kopen.......... PSSSS mijn fijne trouwe membraampje gaan lopen afzeiken ! "

of mooier nog :

"Katja schuurmans maar zeggen dat ze mooie tieten heeft......Mij overtuigd ze niet tot ik er van haar persoonlijk foto's van heb gekregen en aan heb mogen voelen als ik ze vervolgens niet mag neuken zullen ze wel van binnenuit met siliconen opgevult zijn. Neee ik koop geen playboy meer waar zij in staat, al die nepperij. Eerst voelen dan geloven, Als ze mij niet laat voelen kan ik dat alleen maar zien als teken dat zij liegt...........anders zou ze mij toch wel laten voelen toch ???? " Voor haar moet dat toch een kleine moeite zijn. "


Als het niet met de spruitstukken lukt kan ik nog best comedian worden zien jullie wel.
:#

PS. op http://www.trteam.it/2fastINTAKEPIAGGIO OK.htm kan je de italiaanse versie van mijn setje bekijken, die man zal toch ook niet door de ratten besnuffeld zijn ? Klaarblijkelijk vond hij het ook een goed idee. Ik zie echter liever de ronde vorm van mijn setje,dat zul je wel begrijpen.
 
Euhm Ontopic dan maar ? :+

Anthony?/Patrick...

Wat is jouw visie over het verhaal op een mina blok dan? Aangezien je daar een onderscheid in maakt met je bovenstaande reply.

Ik ben van mening dat op dit moment ook de Wig erg gehyped is. Ik rijd er zelf op dit moment ook nog mee, maar ik zie er eigenlijk weinig voordeel op tenopzichte van een kort spruitstukje gewoon schuin naar voren. Aangezien dit je inlaat traject alleen maar langer maakt.

Nou weet ik dat dit evt. ook wel gunstig uit kan pakken ivm. het verschuiven van je powerband, maar toch denk ik dat dit onnodig verlengen is.

In het blad stond ook iets dat jullie iets voor minarelli aan het ontwikkelen waren? Enige informatie hierover al bekend?
 
Dat is off toppic denk ik :p

Maar dat is voor later, daar ben ik nog niet klaar mee. Ik vrees dat dat nog wat energie zal consumeren.
 
Foto=DFKFAJSF


wat vinden jullie dan van zo spruitstukje? of is dat een domme vraag?
 
Back
Top