Twin, je zegt wel vrolijk dat het hier altijd het zelfde liedje is, maar jij zelf voegt ook vrij weinig toe op dit moment. Ik heb het stuk @ St.net Magazine ook gelezen, en ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit.
Maar waarom wil je dan niet normaal in gaan op de vragen/opmerkingen/stellingen van de anderen hier?
Als ik kijk, naar het doorlaat traject, met een bepaalde maximale doorlaat, er van uitgaande een bijgewerkt wigje met een bijgewerkt pia 25mm spruitstukje. En ik monteer hier op in plaats van mijn 28mm PWK een 32mm Koso, en ik zie een kleine toename in vermogen, maar een 3 tiende NM er bij komen op de bank, hoe zit dit dan in jouw ogen?
Ben wel benieuwd wat jouw kijk daarop is.
Hoogstwaarschijnlijk heb jij het nu over minarelli, daar gaat het nu nog niet om, wel blijft het zo dat het kleinste oppervlak in de venturi van de carb moet zitten en niet in het spruitstuk, dat is eigenlijk de hele kwestie hier.
Als jij een andere carb monteerd en meer vermogen krijgt ben ik van mening dat het ook met die 28 moet kunnen om in jouw voorbeeld te redeneren. Denk dan in de richting van afstelling en evt detonatie ten gevolgen van een armer mengsel wat verantwoordelijk kan zijn voor de winst. Dit is natuurlijk kortstondig en vindt ik daarom niet interresant.
De reden dat ik niet inga op bepaalde kreten hier is louter omdat ze enige waarde moeten bevatten, daar vroeg ik toch ook om ? Daarom ga ik wel op de stellingen van Joel en jouw in, er zit wat waarde in. Overiggens snap ik niet wat de andere opmerkingen in gevorderden doen ?