weet u of de namaak ook goed zijn?Die kan er inderdaad op. Waarom is de originele kapot? Een vivacity rijdt het mooist met de originele Gurtner carburateur.
Heb je een oud type Vivacity met peugeot verticaal motor? Dan past hij niet in een keer. Minarelli heeft een insteek aansluiting en Peugeot (verticaal) flens. Je zou dan een verloopstuk erbij moeten bestellen.hallo, ik ben net begonnen met men eerste scooter project en met leren sleutelen. ik ga een nieuwe carburateur kopen voor de Peugeot vivacity, want de originele is kapot. Carburateur Dellorto PHVA 17,5 mm TS Minarelli - Elektrische choke. ik ben dit model van plan aan te schaffen. deze zou der op passen en mee kunnen toch.
oké dankjewel. de imitatie ziet der niet anders uit maar prijs is wel verschil!Inderdaad, liever geen imitatie. Dell Orto maak al 100 jaar carburateurs voor de oem markt. Het is de beste Italiaanse carburateur fabrikant, en het verschil met een imitatie is vaak zo klein dat je beter origineel kan kopen.
spruitstuk heb ik ook nog nieuwe van. merk tnt alleen daar past de originele niet op omdat die met bouten vast moet. en voordat spruitstuk had ik een nieuwe vacuum (hele dunne 3mm) slang nodig , maar daarmee kwam er veel minder benzine uit de benzine slang die de carb in gaat. dan met de originele.Oja inderdaad dan heb je een ander spruitstuk nodig.
Een namaak carburateur sowieso niet nemen. Die zijn slecht.
Heb je al eens geprobeerd te starten door wat remreiniger in de carburateur te spuiten?
Komt er benzine in de vlotterbak? Wordt de bougie nat?
oké maar dan haal ik gwn de dellorto 17,5mmHet uiterlijk zegt niks. Het gaat om wat er binnenin gebeurd. Een originele kost 80 en een imitatie 50? Die 3 tientjes verschil lijkt misschien veel maar dat is het niet als je ziet hoe de scooter ermee start, loopt en hoe je makkelijk je hem afgesteld krijgt.
dankjewell anders was ik die vergeten.
oke dankjewel. en op de andere foto? waar dat zwarte slangetje aan zit.De linkse aansluiting is voor de vacuumslang,
de 2 er naast boven en onder voor de carb verwarming ( die je niet nodig hebt ) en de iets dunnere aansluiting met dopje er naast voor de olie.
Dan moet aan de andere kant een aansluiting zijn voor de benzine.
De schroef rechts is de luchtschroef en de schroef links de stationair schroef.
oké dus dat gwn zo houden met het slangetje der aan?Dat is de overloop van de vlotterbak.
Ik had mn vorige post aangevuld :met ook niet….