carburateur

pintoe

New Member
hallo, ik ben net begonnen met men eerste scooter project en met leren sleutelen. ik ga een nieuwe carburateur kopen voor de Peugeot vivacity, want de originele is kapot. Carburateur Dellorto PHVA 17,5 mm TS Minarelli - Elektrische choke. ik ben dit model van plan aan te schaffen. deze zou der op passen en mee kunnen toch.
 
Advertisement - register to remove this

ik weet niet zeker of de originele kapot is. maar ik zou ook niet weten wat anders het probleem is. alles zit der nieuw op. pakkingen ook. en start nog steeds niet.
Post automatically merged:

Die kan er inderdaad op. Waarom is de originele kapot? Een vivacity rijdt het mooist met de originele Gurtner carburateur.
weet u of de namaak ook goed zijn?
 
hallo, ik ben net begonnen met men eerste scooter project en met leren sleutelen. ik ga een nieuwe carburateur kopen voor de Peugeot vivacity, want de originele is kapot. Carburateur Dellorto PHVA 17,5 mm TS Minarelli - Elektrische choke. ik ben dit model van plan aan te schaffen. deze zou der op passen en mee kunnen toch.
Heb je een oud type Vivacity met peugeot verticaal motor? Dan past hij niet in een keer. Minarelli heeft een insteek aansluiting en Peugeot (verticaal) flens. Je zou dan een verloopstuk erbij moeten bestellen.
 
Oja inderdaad dan heb je een ander spruitstuk nodig.

Een namaak carburateur sowieso niet nemen. Die zijn slecht.

Heb je al eens geprobeerd te starten door wat remreiniger in de carburateur te spuiten?

Komt er benzine in de vlotterbak? Wordt de bougie nat?
 
Inderdaad, liever geen imitatie. Dell Orto maak al 100 jaar carburateurs voor de oem markt. Het is de beste Italiaanse carburateur fabrikant, en het verschil met een imitatie is vaak zo klein dat je beter origineel kan kopen.
 
Inderdaad, liever geen imitatie. Dell Orto maak al 100 jaar carburateurs voor de oem markt. Het is de beste Italiaanse carburateur fabrikant, en het verschil met een imitatie is vaak zo klein dat je beter origineel kan kopen.
oké dankjewel. de imitatie ziet der niet anders uit maar prijs is wel verschil!
Post automatically merged:

Oja inderdaad dan heb je een ander spruitstuk nodig.

Een namaak carburateur sowieso niet nemen. Die zijn slecht.

Heb je al eens geprobeerd te starten door wat remreiniger in de carburateur te spuiten?

Komt er benzine in de vlotterbak? Wordt de bougie nat?
spruitstuk heb ik ook nog nieuwe van. merk tnt alleen daar past de originele niet op omdat die met bouten vast moet. en voordat spruitstuk had ik een nieuwe vacuum (hele dunne 3mm) slang nodig , maar daarmee kwam er veel minder benzine uit de benzine slang die de carb in gaat. dan met de originele.
 
Het uiterlijk zegt niks. Het gaat om wat er binnenin gebeurd. Een originele kost 80 en een imitatie 50? Die 3 tientjes verschil lijkt misschien veel maar dat is het niet als je ziet hoe de scooter ermee start, loopt en hoe je makkelijk je hem afgesteld krijgt.
 
Het uiterlijk zegt niks. Het gaat om wat er binnenin gebeurd. Een originele kost 80 en een imitatie 50? Die 3 tientjes verschil lijkt misschien veel maar dat is het niet als je ziet hoe de scooter ermee start, loopt en hoe je makkelijk je hem afgesteld krijgt.
oké maar dan haal ik gwn de dellorto 17,5mm
 
De linkse aansluiting is voor de vacuumslang,
de 2 er naast boven en onder voor de carb verwarming ( die je niet nodig hebt ) en de iets dunnere aansluiting met dopje er naast voor de olie.
Dan moet aan de andere kant een aansluiting zijn voor de benzine.
De schroef rechts is de luchtschroef en de schroef links de stationair schroef.
 
Last edited:
De linkse aansluiting is voor de vacuumslang,
de 2 er naast boven en onder voor de carb verwarming ( die je niet nodig hebt ) en de iets dunnere aansluiting met dopje er naast voor de olie.
Dan moet aan de andere kant een aansluiting zijn voor de benzine.
De schroef rechts is de luchtschroef en de schroef links de stationair schroef.
oke dankjewel. en op de andere foto? waar dat zwarte slangetje aan zit.
 
image.jpghoi, nog 1 vraag. ik heb nu alles der nieuw opzitten. pakkingen etc en nieuwe carb en membraan. de scooter start nog steeds niet alleen komt der nu soms een steek flam en loopt die maar voor 1 seconden. kan geen video’s toevoegen jammer genoeg. maar iemand miss tips?image.jpg
 
Back
Top