Carburateur

kljin

New Member
Hallo, ik heb een probleem met carburateur. Gasnaald is goed afgesteld en de juiste sproeier. Maar als ik rij volgas gaat goed. En hem laat uitlopen en terug gas geef gaat het nog goed. Maar sta ik stil en wil gas geven hoor ik pruttelen en hel op toeren komen tot ik terug vooruit kom en dan gaat het terug goed volgas tot ik dan terug stil sta. Wil ie weer niet vooruit voor 10sec dan gaat ie terug. Weet iemand het probleem?
 
Advertisement - register to remove this

  • Heeft de scooter ooit goed gelopen in jouw bezit?
  • Wat heb je de laatste tijd veranderd of gesleuteld aan je scooter?

Gasnaald is goed afgesteld en de juiste sproeier.
  • Heb je de carburateur toen je dit geconstateerd hebt ook schoongemaakt?
  • Hoe staat de gasnaald dan en welke "goeie" sproeier zit erin?
  • Bougiekleur?
  • Werkt je vlotter/vlotternaald wel goed?
  • Lekt de scooter benzine?
  • Is je luchtfilter schoon en niet nat?
  • Wat is de rest van je setup?
 
Ik hoor van iedereen dat een 90 sproeier normaal is op een oude booster. Maar als ik rij doet hij eerst normaal op half gas volgas. Maar als ik dan rem en ik sta stil en wil terug gas geven hoor ik dat hij niet op toeren wil komen laat dan gas los en geef terug gas dan reageert ie wel en dit heel de tijd als ik moet stoppen.
 
Ik hoor van iedereen dat een 90 sproeier normaal is op een oude booster. Maar als ik rij doet hij eerst normaal op half gas volgas. Maar als ik dan rem en ik sta stil en wil terug gas geven hoor ik dat hij niet op toeren wil komen laat dan gas los en geef terug gas dan reageert ie wel en dit heel de tijd als ik moet stoppen.
heb je de bougie kleur al gechecked?
 
Sproeier verschilt per blok, als hij stottert loopt hij wss te rijk. Zet luchtschroef op 1.5 slag. En probeer eens 84 sproeier.
Ik denk eerder dat hij niet genoeg benzine krijg als ik stilsta en gas wil geven. Maar ga het proberen met een andere sproeier eens. Eens 85 proberen. Dat heb ik nog liggen
Post automatically merged:

Nee zal dit even controleren. Hopelijk krijg ik hem van het blok
 
Nu ist even met zo'n powerfilter. En ik heb al grotere sproeier geprobeerd maar met zo'n stompe gasnaald reed maar 30 meer. Dan 90 er in gedaan met scherpe gasnaald en ging terug 70 tot dat ik stilsta en gas geef en niet vooruit kom. En heb een origineel luchtfilter ook dat ik kan monteren
 
Ik zou het originele filter erop zetten. Mijn ervaring is dat je zo rond de 80-85 komt te zitten.. maar goed kan bij jou natuurlijk wel wezen dat het anders ligt.
Post automatically merged:

Mijn ervaring is dat een "powerfilter" op een vrij tamme setup eingelijk heel moeilijk af te stellen is. Kreeg het zelf nooit mooi lopend. Powerfilter is eig pas noodzakelijk wanneer een origineel niet meer past, dus bijvoorbeeld bij een 24mm oid.
 
Geen idee. Is daarmee dat ik het vraag. Alle tips zijn welkom bij mij. Ik had gewoon een andere carb gestoken omdat de vorige lekte. Even een vraag als je benzine slang en olie slang vn de carb doet lekt dit of komt er niks van vloeistof uit? Bij mij is dit ook het geval. Begrijp je wat ik bedoel?
 
Olie komt er pas uit wanneer de pomp draait. Maar meestal zit er wel wat in het slangetje. Als er een vacuumbenzinekraan op zit gaat deze pas beginnen te lopen als de motor vacuum zuigt. Dus als je nu kickt dan zou het er wel uit moeten stromem. Heb je een handmatige kraan en er komt weinig tot niks uit, dan heb je wel de oorzaak.
 
Back
Top