carburateur

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik vroeg me iets af, Ik zie wel is voorbij komen dat men carburateurs gebruikt die normaal op 2t scooters gebruikt word ook op 4t scooter gemonteerd worden aangezien je dan een snellere gas reactie krijgt aangezien die 4t blokjes gebruik maken van een membraam principe dat op vacuum werkt, daar in tegen werkt een 2t carburateur een stuk sneller aangezien de gaskabel direct op de gasschuif zelf zit, Hebben mensen van hier er ervaring mee? en of dit wel echt goed is ook voor je blok
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je een vlakschuifcarb bedoelt. Er bestaan vast ook vlakschuifcarbs voor 4t, maar ze verschillen denk ik wel in interne onderdelen.
Een 2t zuigt iedere omwenteling nieuw mengsel aan, een 4t iedere 2 omwentelingen. Een 4t werkt met kleppen, een 2t met een zuigergestuurde inlaat. Luchtstroom is anders, aanzuiging is anders, dus de verneveling is ook vast anders. Misschien verschilt de naald zelfs (?). Maar vraag me niet hoe het precies zit.
Verder ook geen ervaring mee en heb ook niet het idee dat mijn 4t vacuümcarb minder minder efficiënt werkt dan mijn oude 2t vlakschuif.
 
Back
Top