Carburateur

Hallo, ben aan het knooien met sproeiers op het moment en kom er niet uit.

Heb een aerox 2t uit 2010 en er zit een carburateur op waarvan ik niet weet of die origineel is of niet Screenshot_20210120_170114_com.whatsapp.jpg
Kan iemand mij vertellen wat voor carburateur dit is en Staat die 12 voor 12mm?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Lastig te zien op je foto, was het je bedoeling om een filmpje te sturen?

Is alweer even geleden dat ik voor het laatst aan een aerox geknutseld heb maar als ik het goed herinner hoort er een 12mm carb op
 
Lastig te zien op je foto, was het je bedoeling om een filmpje te sturen?

Is alweer even geleden dat ik voor het laatst aan een aerox geknutseld heb maar als ik het goed herinner hoort er een 12mm carb op
Ja aangezien ik het heel apart vind dat ik met een terugloop en 50cc gietijzer cilinder 105 op gps rij en een 12mm carb heb
 
Zeker weten dat een 50 is? misschien dat ie aangepast is. Carb grootte maakt op zich niet veel uit zolang de lucht/brandstof verhouding maar goed is en je vlotter niet constant leeg getrokken wordt.
Hoe ziet je bougie eruit?
 
Zeker weten dat een 50 is? misschien dat ie aangepast is. Carb grootte maakt op zich niet veel uit zolang de lucht/brandstof verhouding maar goed is en je vlotter niet constant leeg getrokken wordt.
Hoe ziet je bougie eruit?
Was hem aan het afstellen omdat die net iets te arm stond, heb bijna het hele blok zelf gereviseerd maar had niet naar de carb gekeken en ja, het is een carenzi 50cc cilinder met een naraku zuiger. Heb zojuist bij mijzelf nagedacht en laat morgen de sproeier die erin zat opmeten want heb het gevoel dat die maat die erop staat helemaal niet klopt. Heb dellorto dik sproeiers opgehaald en kan tussen die 88 en de 88 die erin zat duidelijk verschil zien.
 
Dat had ik laatst toevallig ook, carb vervangen en daar zat een 65 in dus ik nam aan dellorto klein, bleek het alsnog groot te zijn.
Vind het wel knap dat je die snelheid haalt met een budget cilinder en zuiger, zou hem lekker rijk afstellen haha.
edit; lees dat je 6.2 pk uit de cilinder kan halen dus dat klopt ongeveer wel.
 
Dat had ik laatst toevallig ook, carb vervangen en daar zat een 65 in dus ik nam aan dellorto klein, bleek het alsnog groot te zijn.
Vind het wel knap dat je die snelheid haalt met een budget cilinder en zuiger, zou hem lekker rijk afstellen haha.
edit; lees dat je 6.2 pk uit de cilinder kan halen dus dat klopt ongeveer wel.
Heb hem op de roller gehad met 7.4pk dus loop mentaal een beetje vast hoe dit allemaal mogelijk is
 
Juiste combinatie van aandrijving en uitlaat doet een hoop, hoe is je acceleratie?
Voor dit geknooi echt goed, bijna te vergelijken met een dr70 maar dan wat minder koppel
Post automatically merged:

Voor dit geknooi echt goed, bijna te vergelijken met een dr70 maar dan wat minder koppel
Juiste combinatie van aandrijving en uitlaat doet een hoop, hoe is je acceleratie?
Heb er trouwens een gianelli extra v2 op, p1 krukas, p1 vario en std koppeling met std drukveer en trekveren
 
Back
Top