Carburateur zuigt niet vacuüm

bobbeuk

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Yamaha neos 2005 2 takt..
In eerste instantie was m'n benzinepomp defect ( blijft maar benzine uitlopen ) .
Toen vervangen maar nu zuigt ie niet vacuüm.

Als ik aan de vacuümslang zuig komt er wel benzine uit.

Dat is dus probleem 1

Probleem 2:

Je zou dus denken dat hij zou moeten starten als ik aan de vacuümslang blijf zuigen ( vlotterkamer loopt wel vol na zuigen vacuüm )

Maar de bougie blijft droog!! Ook geprobeerd om benzine in het bougie gat te doen maar dat werkt zelfs niet.

Wat heb ik allemaal gedaan:

Membraan vervangen
Spruitstuk vervangen
Ontsteking gecontroleerd ( bougie vervangen en vonkt gewoon )
Keeringen gecontroleerd ( niet lek )
carburateur vervangen ( dellorto 12mm )
luchtfilter vervangen
uitlaat vervangen
pakkingen cilinder/uitlaat/spruitstuk vervangen

Weet iemand waarom hij nog steeds niet start??

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de carburateur en benzinekraan wel goed aangesloten? Dus de juiste slangen op de juiste plekken?
 
Ja heb de slangen op de juiste plek zitten.
Ik gok zelf toch nog ergens valse lucht

Als de scooter nog niet eens start wanneer ik benzine in de cilinderkop doe zou je toch denken dat het de ontsteking is??

Of te weinig compressie??

Iemand?
 
Last edited:
Ik veronderstel dat je membraan ook goed werkt?

Verder aan de ontsteking kun je niet veel instellen, als de vonk er is zou deze ook op tijd moeten staan, mits je het vliegwiel juist hebt gemonteerd.

Dus wanneer je bougie vonkt en je membraan werkt, zou ik toch langzaam aan de compressie denken en deze eens (laten) meten.
 
Ja zit een nieuwe membraan op. Dus die moet goed werken.

Het zou inderdaad de compressie kunnen zijn.
Maar de cilinder en zuiger heb ik ook vervangen dus daarom zou dat helemaal vreemd zijn.

Of is het dan nog steeds mogelijk?
 
Alles is natuurlijk mogelijk maar met een nieuwe cilinder en zuiger en zuigerveren zou de compressie normaliter goed moeten zijn.

Heb je de zuiger goed om gemonteerd?
 
Ja met het pijltje naar beneden gericht...

Ik snap daarom dus ook niet waarom m'n vacuüm niet werkt. En waarom ie niet start met Startspray
 
Last edited:
Draai er voor de gein eens een iets grotere sproeier erin en dan proberen..

Originele cilinders hebben meestal een wat kleinere maat sproeier nodig en een imitatie cilinder vaak 2 of 4 maten hoger.
(ga er vanuit dat je geen echte originele cilinder hebt terug gemonteerd.) (want die zijn voor de meeste mensen te duur)


@bobbeuk let er even erop dat je niet binnen 1 dag al direct bericht achter bericht gaat posten.. Ik adviseer je dan ook even om je oude post aan te passen met de edit knop. https://scooterforum.net/posts/3506687/edit
 
Ik zal morgen een iets grotere sproeier erin doen.

Heb geen imitatie gekocht, gewoon een originele 25km cilinder ( waren niet veel aanbieders haha )

Sorry je hebt gelijk, zal het bericht voortaan editen en niet bericht na bericht posten.

Maar @eurokit dat kan toch geen reden zijn van het niet vacuüm zuigen of wel?
 
Heb je misschien meer infomatie betreft de gekochte cilinder?

Veel mensen kopen liever bijvoorbeeld een DMP of zo.. Alleen vanwege dat hij zo goedkoop was om als nieuw te kopen...
Maar later er problemen er van ondervinden waarom hij lekker zo goedkoop was.

En anders heb je de vacuum leiding toch niet op het juiste punt aangesloten.. Je kan ook eens een nieuwe leiding proberen..
 
Ik heb een plaatje gedownload van de originele cilinder die ik heb gemonteerd.

Vacuümslang en benzineslang heb ik al vervangen dus dat kan het ook niet zijn. .

Ik heb de vacuümleiding aangesloten op zover ik weet de goede aansluiting.

Heb 1 voor de olie en nog 2 aansluitingen.

Qua diameters hetzelfde alleen de ingang is bij de één veel kleiner ( dat moet dan haast wel de vacuümaansluiting zijn )
 

Attachments

  • cilinder-25km-yamaha-neos-origineel-5mr-e1311-00-25097_233x800.jpg
    cilinder-25km-yamaha-neos-origineel-5mr-e1311-00-25097_233x800.jpg
    34.5 KB · Views: 60
Last edited:
Je kan de carb eraf halen en dan met de hand op het spruitstuk eens voelen als je kicked of start. Je zou dan echt wel iets van vacuum moeten voelen.

Anders denk ik nogsteeds dat je vlotter niet goed zit. Als die hangt of dicht zit, komt er ook geen benzine in de vlotterkamer.

Is het misschien mogelijk voor een foto waar je hem hebt aangesloten?
 
Dank je @Bas voor de tip.

Ook de carburateur is nieuw ( dellorto 12mm ) dus vlotter moet ook goed zijn. Als ik trouwens aan de vacuümslang zuig komt er wel benzine uit en Uiteindelijk ook in de vlotterbak.

Ik zal morgen een foto maken om te laten zien waar ik de slangetjes op heb zitten.
 
Last edited:
Vacuum slang moet normaal van spruitstuk naar de onderkant van de vacuum kraan onder de benzine tank.

De bovenste nippel op de vacuum kraan moet de benzine slang op en op de dikste nippel van de carburateur..

De aller kleinste nippel op de carburateur is vaker voor de oliepomp aansluiting.

Wat je anders kan proberen is benzine in het bougie gat doen, of even het vlottebakje vullen, zodat je even kan door starten..
 
Ja dan heb ik het sowieso goed aangesloten.
Ook dat heb ik geprobeerd @eurokit

Maar benzine in het bougie gat werkt ook niet!
Ook als het vlotterbakje vol is start hij niet.

Ik sta ook voor een raadsel
 

Attachments

  • IMG_20181028_071956750.jpg
    IMG_20181028_071956750.jpg
    170.9 KB · Views: 101
Last edited:
Waar is je ring om je spruitstuk waarmee je de carb vastzet? Want dan weet ik wel wat het probleem is
 
Ja die zit er normaal wel op hoor. Maar omdat ik de carburateur eraf had gehaald zit die afsluitring er momenteel even niet op.

Ook met ring geen vacuüm!


Edit: inmiddels de afsluitring er weer op gedaan en Grotere sproeier geprobeerd.. ook geen resultaat helaas.

Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen!!

Ik weet het niet meer hoor
 
Last edited:
Ja dat moet haast wel inderdaad. Haha!

Ik loop alles gewoon nog een keer na.
Als het is opgelost laat ik dit weten!

iig bedankt
 
Zo paar dagen later en inmiddels de tijd weten te vinden om er weer mee bezig te gaan...

De cilinder maar weer helemaal gedemonteerd en pakkingen gecontroleerd (( voor de zekerheid maar weer nieuwe gemonteerd )

Starten doet hij nog steeds niet, wel start ie nu als ik wat benzine in het bougiegat doe!

Hij valt dan na 20/30 sec wel weer uit en gaat dan ook niet aan.

Hij zuigt dus nog steeds geen benzine aan. Ik snap het niet!

Wat kan ik nog meer controleren?
 
Back
Top