eurokit
Broem Broem Pff Pff
Klopt het dat een stationaire sproeier altijd door laat van benzine heeft, ook al is de hoofdsproeier dan ook in werking.?
(vraag is overigens voor een peugeot vivacity SL4 2006 (oude gurtner carb)
Ik vraag me af hoe je er achter kan komen of een stationaire sproeier goed is afgesteld. Ik snap wel in het ernstige geval dat hij is niet stationair gaat lopen of niet gestart krijgt. en bij te groot hij zwaar gaat inhouden tijdens het rijden.
Maar stel je zit er precies daar tussen hoe kom je er daar dan achter? (een klein verschil in afstelling wat wellicht een beetje te arm kan zijn)
Ik heb een gurtner carburateur die opzicht wel redelijk is afgesteld. Maar als ik mijn gashendel rond de 5% - 10% open doe merk ik gewoon dat er wat kracht verlies is en beetje lijkt weg te willen vallen (wat die overigens niet doet) maar je merkt gewoon dat er veel minder kracht is als de motor loopt. Merk gewoon dat ie wat benzine mist.
Doe ik heb dan 18- 20% open en dan herneemt het goede weer en komt er weer meer benzine in het systeem.. en komt de kracht ineens weer terug.
Nou krijg ik dan een reactie van dat waarschijnlijk de luchtschroef wellicht iets te ver is uitgedraait.
Maar hij staat zo ongeveer afgesteld zoals peugeot dit aangeeft op hun data sheet.
En met te weinig benzine van de stationair sproeier bedoel ik dan van sproeier 36 -> 38
Ook zie ik bijvoorbeeld bij peugeot horizontaal 2takt en de teikei carburateur dat peugeot daar een iets grotere stationair sproeier erin doet en is de hoofd sproeier wat kleiner afgesteld. Dus heeft de stationaire sproeier dan toch invloed op de hoofdsproeier?
(vraag is overigens voor een peugeot vivacity SL4 2006 (oude gurtner carb)
Ik vraag me af hoe je er achter kan komen of een stationaire sproeier goed is afgesteld. Ik snap wel in het ernstige geval dat hij is niet stationair gaat lopen of niet gestart krijgt. en bij te groot hij zwaar gaat inhouden tijdens het rijden.
Maar stel je zit er precies daar tussen hoe kom je er daar dan achter? (een klein verschil in afstelling wat wellicht een beetje te arm kan zijn)
Ik heb een gurtner carburateur die opzicht wel redelijk is afgesteld. Maar als ik mijn gashendel rond de 5% - 10% open doe merk ik gewoon dat er wat kracht verlies is en beetje lijkt weg te willen vallen (wat die overigens niet doet) maar je merkt gewoon dat er veel minder kracht is als de motor loopt. Merk gewoon dat ie wat benzine mist.
Doe ik heb dan 18- 20% open en dan herneemt het goede weer en komt er weer meer benzine in het systeem.. en komt de kracht ineens weer terug.
Nou krijg ik dan een reactie van dat waarschijnlijk de luchtschroef wellicht iets te ver is uitgedraait.
Maar hij staat zo ongeveer afgesteld zoals peugeot dit aangeeft op hun data sheet.
En met te weinig benzine van de stationair sproeier bedoel ik dan van sproeier 36 -> 38
Ook zie ik bijvoorbeeld bij peugeot horizontaal 2takt en de teikei carburateur dat peugeot daar een iets grotere stationair sproeier erin doet en is de hoofd sproeier wat kleiner afgesteld. Dus heeft de stationaire sproeier dan toch invloed op de hoofdsproeier?