Carburateur trekt valse lucht.

Alexandrich

New Member
Hallo iedereen

Ik heb gister mn aerox voor het eerst aangezet na een heel blokrevisie ( nieuwe krukas, lagers, cilinder, etc). Ik heb er ook een 17.5mm carb op gezet omdat ik nu van 50cc overstap naar 70cc. Hij kickt prachtig in 1x aan, alleen hij loopt ontzettend hoog stationair...
Zonder gas te geven rijd hij dus al 15km/u. Wij dachten dus meteen dat hij ergens valse lucht trekt, dus we hebben met de 'remreiniger test' gechecked waar hij valse lucht trekt.

Zodra we op de carb spoten begon die uittevallen. Vooral ook bij het stuk waar de carb op het spruitstuk aansluit.

Heeft iemand tips voor hoe we dit kunnen fixen? We hebben al vloeibarepakking in het luchtschroefgat gezet en daar is het een stuk minder valse lucht gaan trekken.
Kunnen we overal vloeibare pakking in douwen? lijkt me niet zo handig namelijk.

Kan het ook liggen aan dat het luchtfilterelement slecht is? Had hem voor het eerst schoongemaakt maar had eigenlijk geen idee hoe ik dat moest doen. Heb dus na het wassen al het water eruit lopen draaien. blijkt na geresearch dus helemaal niet goed te zijn voor zo een element.

Alvast bedankt!!

Setup trouwens:

Aerox met minarelli horizontaal LC blok
DR70cc
Top racing krukas
17.5mm DMP Carburateur
Zit nu hoofdsproeier 72 in, 76 zou perfect moeten zijn.
Stationairsproeier maat 38.
Standaard luchtfilter MET Luchtfilter begrenzer,
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen

Ik heb gister mn aerox voor het eerst aangezet na een heel blokrevisie ( nieuwe krukas, lagers, cilinder, etc). Ik heb er ook een 17.5mm carb op gezet omdat ik nu van 50cc overstap naar 70cc. Hij kickt prachtig in 1x aan, alleen hij loopt ontzettend hoog stationair...
Zonder gas te geven rijd hij dus al 15km/u. Wij dachten dus meteen dat hij ergens valse lucht trekt, dus we hebben met de 'remreiniger test' gechecked waar hij valse lucht trekt.

Zodra we op de carb spoten begon die uittevallen. Vooral ook bij het stuk waar de carb op het spruitstuk aansluit.

Heeft iemand tips voor hoe we dit kunnen fixen? We hebben al vloeibarepakking in het luchtschroefgat gezet en daar is het een stuk minder valse lucht gaan trekken.
Kunnen we overal vloeibare pakking in douwen? lijkt me niet zo handig namelijk.

Kan het ook liggen aan dat het luchtfilterelement slecht is? Had hem voor het eerst schoongemaakt maar had eigenlijk geen idee hoe ik dat moest doen. Heb dus na het wassen al het water eruit lopen draaien. blijkt na geresearch dus helemaal niet goed te zijn voor zo een element.

Alvast bedankt!!

Setup trouwens:

Aerox met minarelli horizontaal LC blok
DR70cc
Top racing krukas
17.5mm DMP Carburateur
Zit nu hoofdsproeier 72 in, 76 zou perfect moeten zijn.
Stationairsproeier maat 38.
Standaard luchtfilter MET Luchtfilter begrenzer,
Ff nieuw spruitstuk en zo'n klemmetje, misschien is dit een stomme vraag, maar heb je ook de stationairschroef afgesteld?
 
Dit is zeker geen stomme vraag. Vaak als die stationair te hoog staat (Dus dieper ingedraaid) geeft het zelfde effect alsof je iets gas geeft.

@ Ts,

Maar dat die afslaat bij de carburateur, waar precies spuit je op dan? Spruitstuk?
Je hebt aan de zijkant van de carburateur 3 ingangen, waarvan eentje voor je olie is. Als ik daar op spuit dan reageert ie erop. Heb geprobeerd om met een afgeknipt slangetje en dan een schroef in dat slangetje gedraait die ingangen af te sluiten maar verandert niets
 
Je hebt aan de zijkant van de carburateur 3 ingangen, waarvan eentje voor je olie is. Als ik daar op spuit dan reageert ie erop. Heb geprobeerd om met een afgeknipt slangetje en dan een schroef in dat slangetje gedraait die ingangen af te sluiten maar verandert niets
Is je aanzuigrubber nog goed? Das het buisje vanaf je luchtfilter naar je carb, als deze oud zijn willen ze nog welleens haarscheurtjes gaan vertonen.
 
Dat ding is keihard dus nee niet goed meer. Bij nader inzien is dat denk ik misschien ook wel het probleem. Weet niet waarom ik daar meteen aan dacht, thanks!
 
Back
Top