Alexandrich
New Member
Hallo iedereen
Ik heb gister mn aerox voor het eerst aangezet na een heel blokrevisie ( nieuwe krukas, lagers, cilinder, etc). Ik heb er ook een 17.5mm carb op gezet omdat ik nu van 50cc overstap naar 70cc. Hij kickt prachtig in 1x aan, alleen hij loopt ontzettend hoog stationair...
Zonder gas te geven rijd hij dus al 15km/u. Wij dachten dus meteen dat hij ergens valse lucht trekt, dus we hebben met de 'remreiniger test' gechecked waar hij valse lucht trekt.
Zodra we op de carb spoten begon die uittevallen. Vooral ook bij het stuk waar de carb op het spruitstuk aansluit.
Heeft iemand tips voor hoe we dit kunnen fixen? We hebben al vloeibarepakking in het luchtschroefgat gezet en daar is het een stuk minder valse lucht gaan trekken.
Kunnen we overal vloeibare pakking in douwen? lijkt me niet zo handig namelijk.
Kan het ook liggen aan dat het luchtfilterelement slecht is? Had hem voor het eerst schoongemaakt maar had eigenlijk geen idee hoe ik dat moest doen. Heb dus na het wassen al het water eruit lopen draaien. blijkt na geresearch dus helemaal niet goed te zijn voor zo een element.
Alvast bedankt!!
Setup trouwens:
Aerox met minarelli horizontaal LC blok
DR70cc
Top racing krukas
17.5mm DMP Carburateur
Zit nu hoofdsproeier 72 in, 76 zou perfect moeten zijn.
Stationairsproeier maat 38.
Standaard luchtfilter MET Luchtfilter begrenzer,
Ik heb gister mn aerox voor het eerst aangezet na een heel blokrevisie ( nieuwe krukas, lagers, cilinder, etc). Ik heb er ook een 17.5mm carb op gezet omdat ik nu van 50cc overstap naar 70cc. Hij kickt prachtig in 1x aan, alleen hij loopt ontzettend hoog stationair...
Zonder gas te geven rijd hij dus al 15km/u. Wij dachten dus meteen dat hij ergens valse lucht trekt, dus we hebben met de 'remreiniger test' gechecked waar hij valse lucht trekt.
Zodra we op de carb spoten begon die uittevallen. Vooral ook bij het stuk waar de carb op het spruitstuk aansluit.
Heeft iemand tips voor hoe we dit kunnen fixen? We hebben al vloeibarepakking in het luchtschroefgat gezet en daar is het een stuk minder valse lucht gaan trekken.
Kunnen we overal vloeibare pakking in douwen? lijkt me niet zo handig namelijk.
Kan het ook liggen aan dat het luchtfilterelement slecht is? Had hem voor het eerst schoongemaakt maar had eigenlijk geen idee hoe ik dat moest doen. Heb dus na het wassen al het water eruit lopen draaien. blijkt na geresearch dus helemaal niet goed te zijn voor zo een element.
Alvast bedankt!!
Setup trouwens:
Aerox met minarelli horizontaal LC blok
DR70cc
Top racing krukas
17.5mm DMP Carburateur
Zit nu hoofdsproeier 72 in, 76 zou perfect moeten zijn.
Stationairsproeier maat 38.
Standaard luchtfilter MET Luchtfilter begrenzer,