Carburateur Schroefjes, Sproeiers, etc.

LeoDuif

Well-Known Member
Ik probeer een nieuwe carburateur te monteren en later af te stellen.

Ik weet welke de sproeier is; stationair sproeier zit er naast, als ik het goed heb. Choke-sproeier zit onder in het hoekje. Benzine-slang zit boven (= de dikkere) Maar de rest??

Aan de zijkant zitten 2 stel-schroeven en 4 slang aansluitingen Boven zit nog een dunne slang-aansluiting. Wat is wat en doet wat?

Carb. is een DelLorto PHBN 17.5 voor een Aerox.

groetjes,
Leo

Advertisement - register to remove this

er zit links een hele kleine aansluiting , die is voor de olie , dan zit er 1 boven op de voorkant die voor de vacuum is en verder alleen nog 2 boven elkaar links op de carb en die zijn voor de carb verwarming...

En die stel-schroeven aan de zijkant?

Nog een vraag: bestaat er een "Carburateur Handleiding voor Dummies"?
Ik geef het toe: ik ben een echte n00b! (Weet zelfs noggenees wat n00b betekend.)

groetjes,
Leo

nee, elke carburateur zit alles op een andere plek namelijk. tja als je het niet vertrouwd of zeker weet kun je m beter LATEN maken bij een dealer zodat je zeker weet dat het goed komt. verkeerde afstelling kan mooie gevolgen geven..

de 2 stelschroeven hoef je in principe niet aan te komen..

Grotere stelschroef (met veertje erachter) is de stationairschroef. In of uitdraaien doet het pinnetje in de carburateur bij de gasschuif in/uitdraaien, waardoor je dus regelt hoe hard hij stationair draait.
Kleinere is luchtschroef, maar daar heb je niet al te veel mee vandoen. Vuistregel is om dit ding helemaal in te draaien en 1,5 slag terug uit te draaien.

Back