Carburateur schoonmaken aerox

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,

Er is onlangs water in mijn aerox gekomen via de luchtfilter, omdat ik die niet goed had vastgezet en nu start hij dus niet meer. Ik heb vernomen dat ik de carburateur moet schoonmaken, maar ik wil eerst weten welke slangen eraf moeten en hoe ik dit moet doen. Ik wil de carburateur in mijn garage van de scooter afhalen en dan thuis rustig schoonmaken.
Hier heb je een aantal foto's en een video. Kijk ernaar en als je nog iets opmerkt zeg het dan aan mij.
Ik heb de buddy eraf gehaald, de vleugels en de z-kappen.
Het beenschild en onderkap ga ik er niet afhalen.
Kan ik op deze manier de carburateur er af halen?
Is het moeilijk om die slangen er weer op te zetten?
Ik heb nog nooit iets met een carburateur gedaan, dus ik weet niet wat ik waar moet zetten.
Ik wil hem niet naar de dealer brengen, want die vragen altijd te veel. Ik wil dit zelf kunnen.

Het is een aerox 2008 met 50cc cilinder en 12mm gurtner carbu met std sproeier 62.

Hier is de video: http://www.youtube.com/watch?v=Y695R...ature=youtu.be

En de foto's
 

Attachments

  • 1384001264NIMG_0071.JPG
    1384001264NIMG_0071.JPG
    44.8 KB · Views: 39
  • 1384001283NIMG_0073.JPG
    1384001283NIMG_0073.JPG
    62 KB · Views: 31
  • 1384001289NIMG_0077.JPG
    1384001289NIMG_0077.JPG
    67.7 KB · Views: 27
  • 1384001307NIMG_0083.JPG
    1384001307NIMG_0083.JPG
    54.7 KB · Views: 31
  • 1384001314NIMG_0085.JPG
    1384001314NIMG_0085.JPG
    90.7 KB · Views: 31
Advertisement - register to remove this

Het is helemaal niet nodig om de carburateur eraf te halen , alleen even het luchtfilter eraf , vlotterbak er onder weg , 3 sproeiers eruit , deze en de kanalen doorblazen met lucht , vlotterbak leeggooien en uitblazen en weer in elkaar. En het luchtfilter meteen goed schoonmaken en eventueel een nieuw filterelement.

wel is het zo dat de caburateur niet echt smerig kan worden door zonder filter te rijden , want vrijwel alles gaat rechtsteeks de cilinder in! De carburateur word vaak smerig via de tank en heel vaak is het ook vocht.
 
Hallo, ik heb de carburateur er al ondertussen af gehaald, ik had je reactie nog niet gelezen.
Ik krijg wel het membraan niet meer los, omdat die muurvast zit. De bouten heb ik wel los gekregen.
Ik ga hem schoonmaken, de luchtfilter heb ik ook al schoongemaakt.
Als hij dan niet start, moet ik dan de cilinder schoonmaken?
Zo ja, hoe moet ik dat doen, ik heb daar niet echt ervaring mee.

Gr
 
Hallo,

Ik heb zojuist remmenreiniger via het bougiegatje in de cilinder gespoten en mijn brommer starte onmiddellijk en viel na 2 seconden uit.
Dus wat is het probleem en valt dit op te lossen?
Ik heb ondertussen wel alle kappen er terug op gezet.
Moet ik die er weer afhalen? Ik krijg wel het zadel niet meer open.

Graag een snelle reactie!
Gr
 
Hallo,

Ik heb mijn hand in plaats van de luchtfilter gebruikt en toen kwam er veel benzine op mijn hand en zuigde ook en toen startte hij en viel na 10 seconden weer uit.

Dus waar ligt het aan?
 
misschien een stomme vraag , maar heb je genoeg benzine in je tank?

en als je aan de vacuum leiding zuigt komt er dan benzine uit de toevoerslang?

de vacuumslang zit voorop , de aanvoerslang achterop.

Met remmenreiniger start bijna elke brommer wel , ongeacht de staat omdat remmenreiniger snel ontbrand. echter loopt je brommer niet op remmenreiniger ;)

Als je de sproeiers goed hebt doorgeblazen met een blaaspistool ,en de kanalen in de carburateur en je hebt alles goed gemonteerd (ook het luchtfilter) en het reed daarvoor ook goed zou het hier niet aan mogen liggen eigenlijk. Maar je hebt de remmenreiniger in de cilinder gespoten , dus heeft de brommer zelf geen mengsel aangezogen , dus weet je nog weinig.

De cilinder eraf halen zou ik niet meteen doen , eerst rondom zoeken , kijk even of de krukaskeerring aan de variateurkant er nog goed in zit ,en heb je ook even in het membraan gekeken? met een zaklamp oid?

Het membraan kun je voorzichtig los halen door er een tikje vanaf de onderkant tegenaan te geven , maar niet te hard anders breekt het af!
 
Ja, juist nog volgetankt. Er komt wel benzine uit de slang, anders zou er geen benzine op mijn hand komen bij de inlaat van de carburateur. De brommer start wel met remmenreiniger, maar valt meteen weer uit, als ik mijn hand erop houdt (op de luchtinlaat) dan start hij en valt hij na 5 seconden uit. Het kan denk ik ook aan een defect membraan liggen, want deze heb ik nog niet nagekeken.
De bougie is ook niet erg nat, ik denk dat de verbinding tussen de carburateur en de cilinder niet goed zit. Hoe nat moet het zijn? Vettig ofzo?
 
moet helemaal niet nat zijn, als de scooter goed rijdt is de bougie droog.

membraan lijkt me stug , dan zou hij meestal juist te rijk lopen.

Wat er gebeurd is dat ie juist te weinig krijgt , dus er is iets mis met de brandstoftoevoer.

de linker krukaskeerring zou ik ook even nakijken.
 
Tja, zelf kan ik niet naar de krukas kijken en het membraan zou ik ook niet open willen doen, want ik heb schrik dat er vuil in de blok zou komen. Dus ik laat dit deze keer door de dealer doen, omdat het een redelijk groot probleem is.
 
Back
Top