This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carburateur raar

scooter 2TT

New Member
Hallo, ik had een vraagje. Als mijn scooter en koud loopt loopt die veel beter dan trekt hij door wij warm doet ie soms brrr volgas dus dan heb ik de carburateur eruit gepakt en ik zie dat de sproeier geen maat d’r op heeft en de carburateur is een 17 1/2 Dellorto

En het is een 50 cc twee takt zip
Bougie is br9es

Maar als die bij volgas inhoudt en half gas prima rijdt uit dan moet je je spoeiers vergroten, heb ik gehoord dus ik en sproeiers had gehaald. Alleen er stond geen maat op mijn sproeier van mijn originele 17 1/2
carburateur. Dell’oro dus opgezocht was het 65 en dan heb ik 68 geprobeerd en daarna loopt ie niet meer.
En dan terug de oude 65 erin gedaan en toen loopt die wel

Conclusie: halfgas prima /volgas heel moeilijk volgas doet die alleen goed als die koud is

Nee idd geen powerfilter
ik had gehoord dat je je gasnaald moet controleren als die half gas moeilijk doet maar half gas rijd die goed
en de gasnaald is mooi in het midden

Ik weet niet precies de bougie waardens bij Piaggio,
maar een graad 9 lijkt me wel iets te veel van het goede op een standaard 50 cc.
Bij Minarelli horizontaal is dat als voorbeeld graad 7 bij een ac en graad 8 bij een lc variant blok.