Carburateur Piaggio

DGKP

New Member
Hallo,

Ik heb een piaggio Nrg MC3 2t die 45 km/h rijdt. Echter is er iets met de vlotterpen waardoor hij verzuipt als ik de benzinekraan niet dichtdoe wanneer hij stilstaat. Nu wil ik er om deze reden een nieuwe carburateur opzetten. Nu is de vraag: welke carburateur kan/moet hierop en hoeveel gaat dat mij kosten? Het liefste heb ik geen extreem dure carburateur ( > 100)

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Daar past bijvoorbeeld een PHVA 12 of een PHVA 17.5 ED (Piaggio's zijn ook geleverd met de RD maar deze zijn duurder) op. Een 17.5 is natuurlijk net wat fraaier ;). Qua kosten heb je het dan over ongeveer €65.- voor een originele Dell'orto en ongeveer €35.- voor een imitatie modelletje.
Vlotterbommetjes zijn trouwens ook los te koop, kost een fractie van een goede nieuwe carb.
 
Dankjewel voor je antwoord. Wat is het verschil tussen de PHVA 12 en 17.5 ED? Zit er ook een groot kwaliteitsverschil tussen de carburateurs van Dell'orto en de imitatie modelletjes?

De vlotterbommetjes: zijn die in elke carburateur hetzelfde, of moet ik dan weten welke carburateur erop zit? Ik heb de scooter namelijk 2e hands overgenomen.

Zelf ben ik nog vrij nieuw met scooters dus ik weet al die verschillen niet zo.
 
Simpel gezegd staan de cijfers 12 en 17.5 voor het formaat van het 'gat' van de carburateur (in millimeters). 17.5 Millimeter zal meer vermogen opleveren dan een 12 mm. Wanneer je het formaat van je carburateur verandert, moet het formaat van de sproeier worden aangepast, moet ik er wel bij vermelden. Door naar je huidige carb te kijken, is te zien welke er nu op zit. Er staat een code op waar het aantal millimeters in vermeld staat.

Er is naar mijn ervaring nogal een kwaliteitsverschil tussen Dell'orto en imitatie. Ik hoor met regelmaat dat imitatie carburateurtjes gaan lekken of dat ze niet/ nauwelijks af te stellen zijn. Mijn advies zou zijn om altijd voor een Dell'orto te gaan. Is naar mijn idee de meerprijs meer dan waard.

Volgens mij zijn er maar twee typen bommetjes voor gangbare Piaggio Dell'orto carburateurs. Een 'vast' type en een type met een soort veertje erin (deze is ook iets dunner in het 'stangetje'), maar wanneer je de oude voor de zekerheid meeneemt naar een zaak, kom je al heel ver.
 
Back
Top