Carburateur Piaggio Sfera 50

oranjetommy

Well-Known Member
Ik ben op zoek naar een Dell'orto carburateur PHvA 14 BD. Blijkbaar moeilijk te vinden. Kan iemand helpen?
Alvast bedankt
Oranjetommy
 
Advertisement - register to remove this

Even gezocht en Sfera's hebben blijkbaar 12, 14 en 17,5 mm carbs als standaard.
Volgens mij kan je ook gewoon een PHVA 14 DD of QD gebruiken. PHVA 14 DD/QD is vrij goed verkrijgbaar en choke's kan je gewoon overschroeven.
 
ik heb ze echter nog nooit op zo'n ding aangetroffen standaard..

ik heb er zelf ook nog ooit 1 gehad zelfs :p

je kunt er het makkelijkste gewoon een 17,5mm Dell'orto op zetten ,PHVA 17,5 ED.
 
Sorry, maar deze hebben wij eraf geschroefd - dus denk ik dat ik deze gewoon weer terug moet zetten. Ik ben er echt blij mee, dat ik zo veel reacties krijg.
 
daar is een forum voor ;)

maar als er 1 op zat , waarom moet er dan een andere op?

(ik vraag veel maar dat doe ik niet voor niks)
 
Het schatje heeft 15 jaar onder een dekentje in de garage gestaan en de carburateur was helemaal dicht gekoekt. Helaas heeft een vriend de carburateur bij het eruit halen gesloopt...
 
maargoed , dan kan er gewoon een 12mm PHVA of 17,5mm PHVA ED op hoor , geen probleem , en dit loopt net zo goed. tegenwoordig zit er standaard 17,5mm op dezelfde blokken.
 
17,5 mm ED zijn erg fijne carburateurs, en je merkt het dan ook iets in trekkracht. Deze zijn niet duur, en zoals ik al zei kan je daar ook de choke gewoon van de oude overzetten als die schoon is. Wel goed afstellen met de goede sproeier.
 
Back
Top