Carburateur, olie + vacuum vraagje...

Status
Not open for further replies.

Fatalspeed

Need for Speed!
Hey, ik wil graag een 19mm DO carburateur en ik kan kiezen uit de volgende:

19mm olieaansluiting (129,95)
19mm olieaansluiting + vacuum (139,95)

Nu wil ik graag weten wat vacuum inhoudt en welke van de twee ik het beste kan kiezen.

En dan nog 1 dingetje over het handchoken op een runner: is dat een soort kraantje dat ik open en dicht moet zetten als ik wil gaan rijden?
 
Advertisement - register to remove this

vacuum aansluiting heb je nodig als je op je standaard carb ook zo'n slang hebt zitten naar je benzinekraan of benzinepomp. Soms zit het gewoon op je karter of spruitstuk en dan hoef je dat niet op je carb te hebben en als je wel een aansluiting hebt die je niet nodig heb moet je die afsluiten met een stukje benzineslang waar je een schroefje in draait bijvoorbeeld.
 
vacuum slaat op de vacuum pomp van je benzine tank. Als je carb benzine wil (jij dus..), wordt doormiddel van een zuigende werking je vacuumpomp opengezet waardoor er benzine je carb in kan stromen. Er stroomt dus alleen benzine het vlotterbakje in wanneer nodig. Je kan dan dus ook je benzine slang gewoon van je carb aftrekken zonder dat er benzine gaat stromen. Die van mij is dus naar de harry, en de benzine stroomt gewoon door. Erg vervelend. Een vacuum aansluiting is dus wel degelijk erg handig, maar geen must. Je kan namelijk zelf ook de vacuumpomp open zetten door aan de vacuumslang te zuigen. Als je er daarna een schroef in draait, blijft ie gewoon open staan als het goed is. Maar koop gewoon een carb met vacuumaansluiting, das wel zo makkelijk.
 
alleen ws. zit op jouw runner je vacuumaanlsuiting op je carter... naast je spruitstuk zit als het goed is een slangetje.. zo nee 1tje kopen MET vacuum zo ja 1tje zonder kopen
 
Vacuumaansluiting op het carter? Explain please...

Persoonlijk vind ik een benzinekraantje handiger, en wel om de volgende redenen:
-Een vacuumkraan (zit een membraan in) kan kapot gaan, eerder als een "conventioneel" kraantje... En dat is echt kl*te als je aan je carb aan het sleutelen bent...
-Probeer maar eens je benzinetank leeg te krijgen met zo'n kl*te vacuumkraan, moet je fijn aan die vacuumslang zuigen...

Koop gewoon voor een tientje ofzo een normale benzinekraan en koop een 19mm zonder vacuumaansluiting (lekker makkelijk, wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan
smile.gif
)...

Greetz.
 
mischien gewoon slangetje onderaan tank los trekken een idee?

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Vacuumaansluiting op het carter? Explain please...

-Probeer maar eens je benzinetank leeg te krijgen met zo'n kl*te vacuumkraan, moet je fijn aan die vacuumslang zuigen...

Greetz.
 
ja idd. Gewoon de pomp eruit trekken. Maar Bart heeft wel gelijk dat als je vacuumpomp naar de harry is, het erg klote sleutelt. laat ik dat nou hebben....
 
wat zit je nou te mekkeren om je benzine kraan??!?? dat zit er nou eenmaal niet op punt uit!!

Waarom moeilijk doen met allemaal wazige kraantjes als het veel makkelijker kan...

Djeez het kan kapot dus moet het eraf lijkt het wel bij mnr bart. Zou ik maarvast heel je scooter strippen en dat ding in een rugzak doen en 'm zo vervoeren....
 
Originally posted by Ufo:
mischien gewoon slangetje onderaan tank los trekken een idee?


Ook wel geprobeerd, gaat wel lekker gedoseerd
rolleyes.gif
, heb je een emmer nodig om dat op te vangen...

Greetz.
 
Originally posted by Ruud:
wat zit je nou te mekkeren om je benzine kraan??!?? dat zit er nou eenmaal niet op punt uit!!

Waarom moeilijk doen met allemaal wazige kraantjes als het veel makkelijker kan...

Djeez het kan kapot dus moet het eraf lijkt het wel bij mnr bart. Zou ik maarvast heel je scooter strippen en dat ding in een rugzak doen en 'm zo vervoeren....

Oh, sorry dat ik wat zei (ochtendhumeurtje?)...

Greetz.
 
Je hoeft je kraantje niet steeds dicht te zetten, het is vooral handig bij het sleutelen. Mijn vacuumkraan is ook verrot en ik moet steeds een schroevedraaier in die benzineslang steken als ik mijn carburateur los haal
mad.gif
 
sjeez, gewoon eentje met vacueem kopen. Heb je het op je carter zitten, dan zet je een dopje met een tiewrapje over de vacuemaansluiting van je carb.
 
Ik had dus en 21mm nodig met vaccuum, maakt die eikel wijs dat ie niet bestaan en dat ik het zelf moest maken. Ben toen de hele middag bezig geweest op de vaccuum aansluiting van de oude carb. in de nieuwe te zetten. Maar het werkt allemaal, dus nu is het wel ok.

Eventueel monteren van een kraantje is niet mogelijk, omdat het vaccuumkraantje en dus de opening van de tank achter kappen zit. Bij een Typhoon steekt ie achter uit. Ik zou dan elke keer me kappen moeten lostrekken om kraantje te openen en dat lijkt me niks
smile.gif
 
ik kwam dit topic tegen en omdat mijn vraag hier ook over gaat, plaats ik het maar hier.

ik heb een 17.5 mm dellorto carb over met vacuum maar op mijn tomos heb ik die dus niet is dit gewoon af te sluiten? of moet je een bypass slangetje doen oid?
 
Vacuumaansluiting op het carter? Explain please...

Persoonlijk vind ik een benzinekraantje handiger, en wel om de volgende redenen:
-Een vacuumkraan (zit een membraan in) kan kapot gaan, eerder als een "conventioneel" kraantje... En dat is echt kl*te als je aan je carb aan het sleutelen bent...
-Probeer maar eens je benzinetank leeg te krijgen met zo'n kl*te vacuumkraan, moet je fijn aan die vacuumslang zuigen...

Koop gewoon voor een tientje ofzo een normale benzinekraan en koop een 19mm zonder vacuumaansluiting (lekker makkelijk, wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan
smile.gif
)...

Greetz.

wat is het probleem van aan zon slangetje zuigen, niet alsof je benzine in je mond krijgt dan, loopt er zo uit dan...
En waarom word een vraag over een vacuum slangetje gesteld op het "gevorderden" forum, vind het toch vrij basis kennis...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top