Carburateur naar voren of naar achteren?

Carburateur naar voren of achteren?

  • Naar voren

    Votes: 54 44.6%
  • Naar achteren

    Votes: 67 55.4%

  • Total voters
    121
  • Poll closed .
Heeft er ook mee te maken welke carb je gebruikt. Zoals mikuni carbs kun je lang niet zo schuin zetten als pwk modellen
 
Mja, dat ligt ook weer aan het model Mikuni. Het is maar net wat je wilt/praktisch/mooi vindt.

Zoals ik eerder heb gezegd, maakt het weinig uit welke kant je carb op staat.
 
ik heb weer eens meegelezen,

er werd een paar posts terug weer gepraat over wegracers, etc. en srads en ramair, jongens een 2takt is iets anders dan een 4takt met injectie ;)
 
Ik heb zelf op mijn Gilera Runner FXR 180 Double Disc buitengelagerd blok een
Moto Tassinari V-force 3 membraam met 12 kleppen uit een Yamaha SRX sneeuwscooter ingebouwd, het spruitstuk staat onder een hoek van 20 graden richting de cilinder en is ook zelf gebouwd van aluminium, echter gaat op dit blok een Mikuni Super BN carburateur van een jetski die recht omhoog/iets naar voren staat zodat de luchtfilter recht omhoog staat in m'n buddy, op deze manier heb je een zo kort mogelijke inlaat wat naar mijn mening de gasreactie ten goede komt, de inlaat zou noch iets korter kunnen
door een platte plaat aluminium te gebruiken alleen past het luchtfilter dan niet meer wanneer het blok onder de scooter hangt.
 
ik heb weer eens meegelezen,

er werd een paar posts terug weer gepraat over wegracers, etc. en srads en ramair, jongens een 2takt is iets anders dan een 4takt met injectie ;)
hoe weet jij dat overdruk bij de inlaat niet kan werken op een 2takt (met carburateur en zonder kleppen), heb je het getest ?
 
voor de Airbox , ofwel de luchtinlaat , daarbij word wel de airbox druk gemeten en de inhoud is berekend, de stand van de gasschuif etc. etc. word gemeten dat word dus electronisch bijgehouden (telemetrie), natuurlijk moet je nog wel zelf afstellen.

maar een airbox is geen drukvulling volgens mij
 
klopt, maar wel als er luchtinlaten van voor de motor naar de airbox lopen.
ik heb zo'n ding nooit van binnen gezien, dus misschien is het slechts voor koeling...

overigens is een overdruk meten geen probleem en een ditech scooter meet de stand van de gasschuif ook al.
(al is dat in mijn ogen nog niet eens nodig bij het gebruik van overdruk)
 
stand van de gasschuif is niet de druk meten , dat geeft alleen aan op welke stand de gasschuif staat , dit heeft weer te maken met het toerental etc., zo kun je bijv. een powerjet aansturen. de druk word door een onafhankelijke sensor gemeten.

bij een injectiescoorter de inspuiting , maar dat is weer wat anders , een injectiescooter is wat anders dan een carburateurscooter..
 
ok, waarom denk jij dat het (theoretisch gezien) geen winst gaat geven ?

he beste kerel,

een 2 takt met carb zuigt een injectie spuit in, meer zeg ik niet.

en daarbij komt nog, dat ik heb gezegd, dat er een verschil is tussen inspuiten en aanzuigen, en dat er gekeken werd bij een 4 takt INJECTIE motor.

EN JA, ik heb t getest! als er lucht direct in wordt geblazen geeft dit dramatiswche gevolgen.

en NU?

enkel wil ik wel zeggen, dat ik de carb naar voren zou zetten, maar niet met de reden dat er lucht in wordt geRAMd
, maar vanwege het inlaattraject.
 
Ik denk nu eigenlijk ook plots aan iets, weet niet of het al vermeld is.
Maar stel nu dat je de carbu naar voren richt (open kelk).
Maakt dit het afstellen niet moeilijker?
Want ik denk dat het redelijk logisch is dat je meer lucht in je carbu krijgt tegen 100km/u dan tegenover 50km/u bijvoorbeeld?
Allez klinkt misschien raar, maar als je dus je carbu perfect afsteld op de bank, en je gaat dan buiten rijden, ga je dan niet een andere mengsel verhouding krijgen -> te arm?

Mvg
 
misschien vermindert t wel de weerstand in je aanzuig traject, maargoed waar gaat t over. Zoiets denk je misschien over als puntje op de i, maar zo doorontwikkeld zijn onze motortjes niet, dus rommelen met veel belangrijkere dingen heb je een stuk meer aan imo..
 
Back
Top