Carburateur naar voren of naar achteren?

Carburateur naar voren of achteren?

  • Naar voren

    Votes: 54 44.6%
  • Naar achteren

    Votes: 67 55.4%

  • Total voters
    121
  • Poll closed .

Johan...

Retired tuner
Hallo,

Ik ben even benieuwd hoeveel mensen er hier met een minarelli hun carburateur naar voren zetten en hoeveel de carburateur naar achter zetten? Dit wel dus icm met een wigje.

En waarom?

Als hij niet goed is geplaatst, move hem dan maar.

Groeten Johan
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hem naar voren staan, dus boven de cilinder hangen. Reden is dat je het traject aanzienlijk korter kan maken en dat mijn testbank hier ook wel mee eens is:)
 
ik had hem naar achter, gewoon omdat ik m dan korter kon krijgen.
(zonder wig)

naar voor zat de kop in de weg (evo) en ging hij sneller overlopen (blok kon niet schever ivm uitlaat)
 
Denk niet dat dit onder gevorderen hoort... :+

Heb nog niets gemonteerd. Wig + spruit liggen er wel, dus naar achteren. :)
 
Denk niet dat dit onder gevorderen hoort... :+

Heb nog niets gemonteerd. Wig + spruit liggen er wel, dus naar achteren. :)

Jouw beargumentatie is inderdaad geen gevorderden. Als je iets beweert onderbouw het dan ook:)
Ik weet zeker dat hier winst inzit, en heb bij alle testen altijd winst gehad. Het is niet veel, maar winst=winst:) Toch koopt iedereen altijd klakkeloos de bekende wigjes die naar achteren staan. Bij een superspecial frame of bij een scooterspecial scooter valt alles natuurlijk wel makkelijker te monteren t.o.v. een standaard scooter.
 
+ Dat mensen het mooi vinden om de carb + luchtfilter boven het achterwiel te hebben.

Naar voren zal absoluut beter zijn als je de carb niet te schuin gaat hangen. Het is jammer dat je minder plaats hebt, maar dan moet je maar meer moeite doen om een goed spruitje te maken. Ik zou zelf iig de carb niet naar achter zetten op minarelli.
 
Ik heb nu een teflon plaatje + MHR spruitstuk (28mm) naar achter gezet. Normaal is dit te schuin maar omdat mijn blok iets schuiner staat gaat dit. Dit omdat het korter is als een wig en mooier overloopt.

Een inlaat levert nooit zoveel vermogen als sommige denken. Het belangerijkste verschil is je gasreactie met een korte inlaat.
 
Hoe denken jullie over het feit, dat een carburateur die naar voren staat veel wind vangt? Uiteraard heb je hier op de bank geen last van, maar wat doet het in de praktijk bij een snelheid van 100 km/h?

Ik heb hier namelijk zelf ook is over nagedacht en ben wel is benieuwd naar wat andere meningen.
 
Ik heb zelf allebei de inlaatjes liggen, en ik ga ze zelf gewoon testen.

Want van een iemand hoorde ik dat het 2 pk minder scoorde.
Maar weer van iemand anders met een testbank zei dat als je je carburateur naar voren doet, dat het dan meer scoorde bij hem.

Verschilt dus bij elke setup, Kortom: gewoon testen wat bij jezelf het beste doet!:)
 
Ik heb m naar voren srtaan. Maar dan komt mijn e13 tegen me 2 middenframe stukken aan. ;( Klote. Moet maar eens een smallere filter kopen... Iemand enig idee wat de diameter is van een Twin Air ?
 
Ik heb zelf allebei de inlaatjes liggen, en ik ga ze zelf gewoon testen.

Want van een iemand hoorde ik dat het 2 pk minder scoorde.
Maar weer van iemand anders met een testbank zei dat als je je carburateur naar voren doet, dat het dan meer scoorde bij hem.

Verschilt dus bij elke setup, Kortom: gewoon testen wat bij jezelf het beste doet!:)

2 pk verschil op een inlaat lijkt me sterk, of hij moet een doorlaat van 12mm hebben gehad ofzo:+
 
2 pk verschil op een inlaat lijkt me sterk, of hij moet een doorlaat van 12mm hebben gehad ofzo:+

Ja toch was het zo, en dat was echt geen beunhaas ofzo, het was een super netjes setje verder. MB spruitstukje met een alu plaatje als adapter
 
MB spruitje met adaptor plaatje gaf bij mij meer als wig + pia spruit naar achter,

andere blokje heb ik een pia spruitje naar voren staan direct op het membraam
 
naar voren, voelbaar meer gasreactie. Niet gebankt, maar toch op meetings altijd constant vermogen gehouden sinds ik over ben gestapt naar voren.

gedaan met een simpele adapter en 30mm(of was het 28mm) malossi.
 
Back
Top