Wat is de visie van Johan zelf hierop? aangezien jullie ook behoorlijk wat geexperimenteerd hebben neem ik aan...
Ja klopt, wij hebben hier zelf ook mee getest en daarin was er ook een klein verschil meetbaar in het voordeel van de carburateur die naar voren stond. Wij hebben ook het laatste seizoen met de carburateur naar voren gereden.
Daarom vroeg ik me af waarom er veel mensen hun carburateur naar achteren zetten. Naar voren heeft naar mij mening de volgende voordelen:
- Kortere inlaat
- Je hebt de hoek van het blok in je voordeel (+-20 graden) waardoor er in je spruitstuk en of wig een kleinere hoek hoeft te komen dan dat wanneer de carburateur naar achteren staat.
- Door deze twee bovenstaande punten geven reden tot meer vermogen/gasreactie.
Nog even over de hoek van de carburateur. Kloppen de volgende beweringen?
Het membraanvlak staat onder +- 20 graden, een wig is 30 graden, dus de carburateur staat 50 graden ten opzichte van het horizontale vlak als de carburateur naar voren staat. Hierbij gebruik makend van een recht spruitstuk.
Als de carburateur naar achter staat, staat het membraanvlak 20 graden de verkeerde kant op, dan heb je een wig van 30 graden, met daarop weer een malossi spruitstukje van 60 graden. Dat wil zeggen dat de carburateur in een hoek staat vab 40 graden ten opzichte van het horizontale vlak.
Klopt het dan ook dat eigenlijk het enige om het niet naar voren te zetten is omdat het niet past in sommige gevallen?