Carburateur mist een schroef?

Ozzie

Well-Known Member
Hallo,

Heb net de carburateur van mijn ZIP RST verwijderd om deze schoon te maken, want weet niet hoe lang dit geleden is.

Ik zie echter links een open gat waar volgens mij een schroef in moet:

picture.php




Aan de rechterkant zit de stationair schroef en volgens mij de luchtstel schroef, maar dat laatste weet ik ook niet zeker:

picture.php


Ik heb hier het forum afgezocht om achter te komen welke schroef ik mis maar kom er niet uit. ook easyparts geeft deze schroef niet aan in de tekening.
http://www.easyparts.nl/showdrawing...-m6402-s100-d2163/Carburateur_onderdelen.html

Wie kan mij helpen aub?
 
Advertisement - register to remove this

Is normaal.

Carbu zijn zo gegoten dat ze eenvoudig kunnen gemaakt worden om de schroef aan
de andere kant te zetten.

Dat gat zit dus dicht, dat is niet opengemaakt bij de productie.
 
Als hij met een tandeborsteltje erlangs wil of alles glimmend schoon wil werkt het zo toch echt makkelijker dan onder je scooter te liggen knooien. De buitenkant van de carb dus. Niet alles wat jij anders zou doen is onzinnig
 
Ik vind het nou zelf ook niet onzinnig om even de carb eraf te halen en alles
even kuisen.

Ikzelf deed het ook frequent. Gewoon om alles mooi te houden.
Meestal deed ik nog voordat het er zo uitzag. Als je er dan eenkeer moet aan
werken, kan je aan een proper motorblok werken. En dat werkt gewoon veel aangenamer.
 
Mja soms is het wel even kutten met carberateurverwarming en laat m er dan ook liever onderhangen.
Maarja dat is dus hier niet het geval.
 
je kunt beter EERST de carburateur schoonmaken VOOR dat je m los haalt , puur om de rommel die in je spruitstuk kan komen..

met alle gevolgen van doen , en het schoonmaken kan gewoon als de carb er nog op zit.
 
Back
Top