Carburateur loopt over ...

sims

Well-Known Member
Ik heb een Amico ( mina vert ) maar nu loopt op eens de carb. over aan het tuutje naast de luchtschroef. Hoe kan dit ? De vlotter beweegt vrij, de hele boel is schoon en de vlotterkamer zit echt goed vast en er zit een goede pakking tussen. Wat kan hier van verder de oorzaak zijn ?

Ik heb ge-"searched" en kwam bovenstaande oorzaken tegen die besproken werden. Wellicht kan iemand mij wat tips geven wat betreft de vaccuum, want ik denk dat daar het probleem moet zitten.

Helaas ben ik niet zo thuis op het gebied van vaccuum pompen en slangen.

Het betreft een gewone standaaard 12mm carb met een 78 sproeier.

Advertisement - register to remove this

Dennis

ToetToet
hmm ik kan weinig wijs uit je verhaaltje maken, maar je carb loopt dus over,

als je je vlotter eraf haalt, is er een pinnetje losgeraakt, die moet je weer goed erop zetten, dan is het als het goed is verholpen

CraZy_M

. .. AeroX4Life .. .
je bedoelt zo'n "tuutje"waar normaal gesproken een buisje op gaat... zo ja!.. buisje pakken wat der goed op past.. schroef je er ver in draaien en dicht smelten met een aansteker.

Divided

Banned
ik denk dat je vlotter die in je carb. zit niet goed omhoog komt waar door die de geen singaal door geefd dat er geen benzine meer in komt .
ik had dit ook met een puch van me oude heer.
ff bakje open halen vlottertje nakijken

Ziptuner

Well-Known Member
Ik weet maar 1 mogelijkheid, en dat is toch gewoon echt je vlotternaald. Loopt er ook benzine in je luchtfilter, zo ja, Moet je er gewoon een nieuwe vlotternaald in zetten.

Cipher

Well-Known Member
Lijkt idd of je vlotter niet meer goed omhoog komt

Je vlotter drijft op de benzine in je vlotterbakje. Als hij op een bepaalde hoogte komt sluit de vlotternaald de benzinetoevoer af. Als dit niet gebeurd, overstroomt je vlotterbakje, of je hele carb.

Je hebt wss ook een laagje benzine in je luchtfilter staan, zou ik ook even schoonmaken. Controleer of de vlotter nog goed vastzit, en vrij kan bewegen tot bovenaan.

sims

Well-Known Member
Klopt, vlotternaald zat niet helemaal lekker. Heb de boel uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer terug gestopt en alle problemen zijn verholpen. Dank voor de hulp!! :):):):)