Carburateur lekt als een malle

PeugeotTKR50cc

New Member
Hallo,
Ik heb een Peugeot TKR 50 cc uit 2005.
Uitlaat prop eruit.
Varioplaat eruit.
Rollen aangepast.
Standaard sproeier.

Het viel me laatst op dat er uit de overloop van de carburateur iets drupte. Ik ben redelijk nieuw in dit gebied en wist ook niet echt wat de carburateur is. Ik heb dus aan heel wat schroeven gedraaid om de carburateur los te halen. Ook aan de stationaire, luchtstelschroef en gasschuif. Na alles denkend weer goed inelkaar te heb en maakte hij bij het starten super veel toeren. Na wat onderzoek bleek dat door de stationaire schroef te komen. Dit heb ik aangepast.
Maar nu is het zo dag,
In stationaire lekt hij eerst niet. Maar na z'n 1 minuut loopt hij op heel hoog op in toeren en gaat het achterwiel draaien. Ook dan gaat het overloopje als een gek druppen. Als ik aan de stationaire schroef draai gebeurt er vrijwel niks.

IMG_20190407_153133.jpg
Dit is hoe de gasschuif zit. Volgens mij is dit heel hoog maar lager kan ik hem niet krijgen.
Hij reageert wel normaal op de gashendel.

IMG_20190409_172405.jpg
Dit is mijn vlotternaald. Die viel eruit toen ik de vlotter eraf haalde maar weet ook niet precies welke kant die op moet. Naar mijn denken moet de puntige kant naar onderen.
Zoals op deze foto.IMG_20190409_172113.jpg
Nu zit hij er zo in. Op internet heb ik nergens echt kunnen vinden hoe hij erin moet.
 

Attachments

  • IMG_20190409_172147.jpg
    IMG_20190409_172147.jpg
    116.4 KB · Views: 3
  • IMG_20190409_172754.jpg
    IMG_20190409_172754.jpg
    125.3 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Die spitse punt moet het benzine kanaaltje dicht houden. Op de tweede grote foto zit hij goed.

Dat bolletje moet in een sleufje van het vlottertje. En dan de vlotter pen er in.. Dus als het vlotter naar onderen hangt dan staat hij open..

Dan komt er benzine in het vlotterbakje en het vlotter gaat dan omhoog en sluit dan het benzine leiding / kanaaltje af.
 
Bedankt voor de snelle reactie.
Mooi dat de naald er goed inzit maar wat bedoeld u met "dat bolletje moet in een sleufje van de vlotter"?
Wat voor bolletje?
 
Back
Top