GrazzNL

Well-Known Member
Goeienavond,

Ik heb bij mijn Piaggio new fly (2015) mijn carburateur open gemaakt en gekeken of die schoon was hij was eigenlijk helemaal schoon.
Dus ik heb de bovenkant weer dichtgemaakt en toen de onderkant opengemaakt voor een andere sproeier maar het bleek sproeier 75 al te zijn toch wel de nieuwe sproeier gemonteerd en weer dichtgemaakt toen alles slangen weer terug gezet maar toen...

Ik deed het met een vriend die er alles van weet want die heeft zelf een vespa sprint en heeft alles eraan aangepast maar hij zei jaa je kan het wel zelf terug zetten had ik alles terug gezet maar vraag niet hoe (ben het aan het leren hahaha) heb ik de benzine slang in het onderste gat gedaan van de carburateur ik weet dus niet of dat slecht is zo dus ook proberen te starten toen alles wel goed gezet en starten daarna wel weer.

iemand een idee of het hier aan kan liggen? wil 80cc monteren deze week dus weet niet of ik dit eerst moet fixen.

STRIJDER als je dit voor mij hebt gelezen ookal kan je me niet helpen!!
 
Advertisement - register to remove this

Misschien heb je het membraan aan de bovenkant niet goed zitten.. Als hij maar iets lekt of een scheurtje heeft.. Dan word de gasschuif door de venturi werking niet helemaal meer naar boven gedrukt.. Meestal is het beter als je van de bovenkant er van af blijft als je er niet aan hoef te zitten..

Het lijkt mij overigens niet dat je aan de onderkant van de carb iets fout kan doen.. Zo lang de pakking in het vlotter bak goed op ze plaats zit en de sproeiers vast zijn gedraait zou dit geen probleem moeten opleveren.
 
Back
Top