carburateur en spruitstuk voor speedfight en nog andere vraagjes.

laurens1408

Well-Known Member
Hey mensen

ik ben nieuw hier laat ik dat eerst zeggen.

de situatie is zo

ik heb een blok gekocht voor mijn speedfight 1 Air Cooled.
dit blok wil ik een beetje opfokken. ik wil er 70cc opzetten enz.
om een keuze te maken in cilinder en zuiger dat wijst zicht allemaal wel.

maar de keuze in carburateurs is nog al schaars, mijn vraag is dan ook.
kan ik een willekeurige caburateur kopen bijv een min. horz. 17.5mm delortho en dan een spruitstuk voor mijn speedfight kopen?
iemand een internet winkel adresje voor spruitstukken?

dus ik zet er dan 70cc op met 17.5mm carb. heeft het dan zin om er i.p.v een 17.5mm een 21mm of groter er op te zetten. gaat de gezegde van "hoe groter hoe beter" op?

en dan komt de volgende vraag..

het is een standaard speedfight blok, moet er dan een andere krukas in om er voor te zorgen dat hij meer toeren krijgt dus een kleinere cilinder slag?

kwa vario en koppeling komt er wel race spul op. 5grams rollen
met de snelheid wil ik zo rond de 100km per uur uitkomen maar wil hem als het kan wel op het achter wiel weg trekken.

sleutel ervaring heb ik wel, heb keer een minarelli horizontaal krukas lagers vervangen, dus helemaal uitelkaar. en mijn eigen speedfight carterdeel vervangen omdat de uitlaat ophang punt was afgebroken.

dus helemaal newbie ben ik ook niet. bvd.
 
Advertisement - register to remove this

als je een 70 cc gaat zetten, is het aan te raden om een andere krukas te plaatsen.. een sterkere.

en je hebt dus wel een carb. nodig die voor peugeot is, want de '' normale '' del'orthos voor mina enzo passen niet op peugeot
 
een 17,5mm doet btw niet veel op peugeot , de std carb is al vrij goed op 70cc , een 19 of 21mm gaat beter , en wel een Dell 'orto.

daarbij zou je het beste een andere spruitstuk kunnen gebruiken.

het ligt er maar net aan welk spruitstuk je gaat gebruiken , daar word door bepaald welk type carburateur je nodig bent.

nog een voordeel van de DO 19/21mm is dat je deze kunt gebruiken icm het std filter.
 
Krukas wordt een rito. en er komt een 19mm carb. kit op.
een MHR DELTA koppeling gele drukveer, en een polini Vario.
kwa cilinder ben ik er nog niet uit., gietijzer kan je uitboren als ie vast is gelopen en niet gietijzer kan je niet uithonen.

verder moet de cilinder veel toeren maken, liever meer koppel dan snelheid
kan iemand mij wat aanraden.

iemand nog een idee om de vliegwiel lichter te maken zodat het blok feller wordt? of 2e hands binnen rotor ontsteking?
 
Back
Top