Carburateur Dellorto GY6 50cc 4 Takt Euro4 elektronisch

G_H

New Member
Beste,
ik heb 2de hands een scooter gekocht, een BTC riva 2018 met 10k km.
nu is mijn probleem dat de scooter zeer slecht elektrisch start als deze koud is. mijn vermoeden is dat de carburateur niet goed is aangesloten. er zitten namelijk 2 magneet ventielen, echter is er één niet aangesloten.

nu is mijn vraag: heeft iemand een handleiding hoe ik een Delllorto carburateur GOED moet installeren, hiermee bedoel waar welk slangetje aangesloten moet worden op de carb.

hierbij een foto hoe het nu in mijn scooter zit:
BTC riva.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Even kijken naar je carburateur.
De nippel van de carb. waarop het omcirkelde elektrisch klepje dient aangesloten te zitten moet nu afgedopt zijn.
Als ik me niet vergis zie ik op de foto ook een rubberen dopje zitten vlak naast de elektrische choke.
 
De nippel van de carb. waarop het omcirkelde elektrisch klepje dient aangesloten te zitten moet nu afgedopt zijn.
Als ik me niet vergis zie ik op de foto ook een rubberen dopje zitten vlak naast de elektrische choke.
ik zal even een foto maken van de zijkanten dan kunt u het beter zien.
Post automatically merged:

aan de zijkant onder de choke is er brons kleurig buisje waar niks aangesloten zit.
verder zitten er nog 2 losse buisjes aan de carb, een aan de onderkant en een aan de overloop (geloof ik).
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2021-09-23 at 14.50.27 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-09-23 at 14.50.27 (1).jpeg
    297.9 KB · Views: 79
  • WhatsApp Image 2021-09-23 at 14.50.27.jpeg
    WhatsApp Image 2021-09-23 at 14.50.27.jpeg
    310.7 KB · Views: 74
Last edited:
Ik heb even gekeken bij de SYM Orbit 3 van mijn zoon.
Hier zit een slangetje op de plaats waar ik de gele lijn heb getekend.
WhatsApp Image 2021-09-23 at 14.50.27 (1).jpeg
 
Nieuwe bougie al getest? Filter misschien erg vies? Carb goed schoonmaken en dus ff uit elkaar trekken en paar bussen remmenreiniger en een borsteltje. Of als.je de mogelijkheid hebt voor een ultrasoon behandeling zou ik die kiezen.
 
Nieuwe bougie al getest? Filter misschien erg vies? Carb goed schoonmaken en dus ff uit elkaar trekken en paar bussen remmenreiniger en een borsteltje. Of als.je de mogelijkheid hebt voor een ultrasoon behandeling zou ik die kiezen.
bougie getest en ook vervangen, lucht filter is ook vervangen, carb heb ik schoon gespoten met compressor + remmenreiniger (heb geen ultrasoon) maar deze ziet er ook nog helemaal schoon uit.
 
Das de zoveelste chinees gy6 cloon met ECS dellorto carb. Systeem. Niks aan te vangen, beter weg blijven maar ja als gekocht hebt niks aan te doen. jaarlijks moet ik minstens 5 keer bougie vervangen en dan geen probleem met koud starten, zie threads ECS dellorto uitgebreide uitleg
Post automatically merged:

GOEDKOOP MANIER OM EURO NORM TE BEHALEN, ECS DELLORTO CARBURATEUR FUNCTIONEERT NIET, goede raad: niet veel tijd en geld verspillen
 
Back
Top