Carburateur blaast terug GY6

Hij zit nog niet in het frame.
Ik ben bezig een vaste proefopstelling te maken om blokjes buiten het frame te testen, starten afstellen.
Dat wordt een nieuw topic.
 
Ik heb het blokje wéér uit elkaar gehaald en nu ook de zuiger en cilinder vervangen.
Het lijkt wel of de zuiger beschadigd is. Zie foto.

Raar dat ik wel goede compressie had.
Ook waren de zuigerveren nog heel.

Met de andere zuiger en cilinder liep het blokje direct.
 

Attachments

  • 20210213_165842.jpg
    20210213_165842.jpg
    147.5 KB · Views: 12
@ sparky.
Ik snap het ook niet, vandaar de vraag hier.

Ik heb dus een compleet andere kop, van een lopend blok, met nokkenas vervangen.
De kleppendeksel en sls/egr niet .

Motor op de werkbank:
Het vliegwiel staat op de T.
De zuiger staat dan bovenste dode punt (BDP
De gaatjes van het nokkenas tandwiel staat parallel aan de kop
en het grote gat staat boven.
De klepspeling in- en uit staat op 0.10, zodat de klep goed kan sluiten.

De boomachine linksom op de variatormoer en de compressiemeter in het bougiegat.
Nog GEEN uitlaat en carburateur gemonteerd.
Koude motor, 10 bar.

Motor in het frame.
Alles aangesloten en starten.
Prima vonk.
Bougie blijft droog.
vacuumslang losgenomen. Stukje WC papier wordt weggeblazen. Dus terugslag.

Geen aanzuiging benzine/lucht mengsel. Uiteraard niet met overdruk in het inlaatspruitstuk.

Goede raad?
Post automatically merged:

@harr.
Carterontluchting loopt via het luchtfilter.
Vliegwiel 180 verdraaid zou nog kunnen.
Die zat nog op dit kale blok.

Maar dan zou hij zonder spie preciés 180 gedraaid zijn. Merkwaardig toeval.

De sls/egr gaat naar de uitlaat en komt i.m.o. niet bij de inlaat in de buurt.
Of zit ik daar fout in mijn redenatie?
Post automatically merged:

N.b.
De compressiekamer van de kop vol gegooid met benzine en blijft redelijk staan. Geen lekke klep dus.
(Motor met deze kop liep nog. Slechte lagers)

Je moet wel opletten als het blok op tijd staat de nokken dan naar richting de kop wijzen en niet naar boven toe..

Dat de Inlaat klep dan nog open staat denk ik eerder dat de timing van deze klep niet goed staat.

Want bij opbouwen van compressie mag er niks meer in de inlaat terug komen.
 
Ik zou die zuiger niet meer gebruiken. En als hij met een andere zuiger wel werkt lijkt mij het best duidelijk dat de zuiger niet goed meer is?
 
Hij zit nog niet in het frame.
Ik ben bezig een vaste proefopstelling te maken om blokjes buiten het frame te testen, starten afstellen.
Dat wordt een nieuw topic.

Laat het mij ook maar eens weten als je er een kabelboom er voor hebt gemaakt.
Scheelt met monteren / demonteren van het blok.
 
Je moet wel opletten als het blok op tijd staat de nokken dan naar richting de kop wijzen en niet naar boven toe..

Dat de Inlaat klep dan nog open staat denk ik eerder dat de timing van deze klep niet goed staat.

Want bij opbouwen van compressie mag er niks meer in de inlaat terug komen.
Ja alles staat op tijd. Wel 10x gecontroleerd.
Zelfs al de nokkenas een tandje eerder en later geprobeerd.
De merktekens BDP staan ook goed ten opzichte van de werkelijke zuigerstand.
 
Back
Top