Hij zit nog niet in het frame.
Ik ben bezig een vaste proefopstelling te maken om blokjes buiten het frame te testen, starten afstellen.
Dat wordt een nieuw topic.
@ sparky.
Ik snap het ook niet, vandaar de vraag hier.
Ik heb dus een compleet andere kop, van een lopend blok, met nokkenas vervangen.
De kleppendeksel en sls/egr niet .
Motor op de werkbank:
Het vliegwiel staat op de T.
De zuiger staat dan bovenste dode punt (BDP
De gaatjes van het nokkenas tandwiel staat parallel aan de kop
en het grote gat staat boven.
De klepspeling in- en uit staat op 0.10, zodat de klep goed kan sluiten.
De boomachine linksom op de variatormoer en de compressiemeter in het bougiegat.
Nog GEEN uitlaat en carburateur gemonteerd.
Koude motor, 10 bar.
Motor in het frame.
Alles aangesloten en starten.
Prima vonk.
Bougie blijft droog.
vacuumslang losgenomen. Stukje WC papier wordt weggeblazen. Dus terugslag.
Geen aanzuiging benzine/lucht mengsel. Uiteraard niet met overdruk in het inlaatspruitstuk.
Goede raad?
Post automatically merged:
@harr.
Carterontluchting loopt via het luchtfilter.
Vliegwiel 180 verdraaid zou nog kunnen.
Die zat nog op dit kale blok.
Maar dan zou hij zonder spie preciés 180 gedraaid zijn. Merkwaardig toeval.
De sls/egr gaat naar de uitlaat en komt i.m.o. niet bij de inlaat in de buurt.
Of zit ik daar fout in mijn redenatie?
Post automatically merged:
N.b.
De compressiekamer van de kop vol gegooid met benzine en blijft redelijk staan. Geen lekke klep dus.
(Motor met deze kop liep nog. Slechte lagers)
Hij zit nog niet in het frame.
Ik ben bezig een vaste proefopstelling te maken om blokjes buiten het frame te testen, starten afstellen.
Dat wordt een nieuw topic.
Ja alles staat op tijd. Wel 10x gecontroleerd.
Zelfs al de nokkenas een tandje eerder en later geprobeerd.
De merktekens BDP staan ook goed ten opzichte van de werkelijke zuigerstand.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.