Carburateur afstellen zip 2v

Valt de scooter met 86 wel uit als je hem helemaal dicht draait? Zou dat eens bekijken eerlijk gezegd. Ik heb 84 erin met mijn 50cc. Bovenstaand wordt gesuggereerd dat 84 moet zijn maar iedere scooter is anders. Waaruit maak je op dat de scooter verzuipt?
Niet zozeer verzuipt, ik ontgrenste de luchtfilter toen en die dip was weg met gas geven met 84 erin nog steeds, 86 verzuipt ie wel op bepaalde punten van gas geven
 
Niet zozeer verzuipt, ik ontgrenste de luchtfilter toen en die dip was weg met gas geven met 84 erin nog steeds, 86 verzuipt ie wel op bepaalde punten van gas geven
Zet je luchtschroef op 1,5 en zo laten en eerst ff de goede sproeier vinden. Probeer anders hem even helemaal dicht draaien en starten, gas geven en loslaten dan moet ie uitvalen. Dit zou die dan niet moeten hebben op 1,5 slag.

Je beschreef eerder dat hij inhield en niet hard liep. Dit heb ik ook gehad. Bougie vervangen en reed weer goed. Dit kun je ook nog proberen.

Verder als hij dicht is en blijft lopen kn dit valse lucht betekenen maar ook een te veel aan toevoer van benzine. Het kan dus zijn dat je choke kapot is of sproeier te klein maar aangezien je 80cc heb moet je toch wel met 86 rijden met je luchtfilter onbegrensd.
 
Zet je luchtschroef op 1,5 en zo laten en eerst ff de goede sproeier vinden. Probeer anders hem even helemaal dicht draaien en starten, gas geven en loslaten dan moet ie uitvalen. Dit zou die dan niet moeten hebben op 1,5 slag.

Je beschreef eerder dat hij inhield en niet hard liep. Dit heb ik ook gehad. Bougie vervangen en reed weer goed. Dit kun je ook nog proberen.

Verder als hij dicht is en blijft lopen kn dit valse lucht betekenen maar ook een te veel aan toevoer van benzine. Het kan dus zijn dat je choke kapot is of sproeier te klein maar aangezien je 80cc heb moet je toch wel met 86 rijden met je luchtfilter onbegrensd.
heb hem all is helemaal ingedraait, en gas gegeve valt niet uit, loopt gewoon rustig terug, alles in de carb zelf is nog geen 6 maanden oud dus carb zelf is compleet nieuw vervangen, bougie is vervangen bij 2,982km, en er staat nu op 4,170, net als de olie etc, valse lucht check gedaan overal gespoten maar geen effect, dus maar 86 erin?
 
heb hem all is helemaal ingedraait, en gas gegeve valt niet uit, loopt gewoon rustig terug, alles in de carb zelf is nog geen 6 maanden oud dus carb zelf is compleet nieuw vervangen, bougie is vervangen bij 2,982km, en er staat nu op 4,170, net als de olie etc, valse lucht check gedaan overal gespoten maar geen effect, dus maar 86 erin?
Ja kan je proberen. Heb je nou wel of niet je luchtfilter ontgrensd? Houd hij ook in als hij warm is? Gas oppakken met slechte reactie? Want dan krijgt hij te veel benzine en kan het aan je choke liggen.
 
luchtschroef bij 4t is 2,5 slag uit. bij 2t is t 1,5 slag.hoe kan t nou dat jullie te grote sproeiers monteert?mijn 80 cc met 84 liep goed.malossi spons filter er in en allerlei malossi onderdelen.motor op testbank afgesteld.raar.
Wie zegt bij 4t dat het 2,5 slag is? Is toch altijd 1,5 volgend mij. En wij hebben ons luchtfilter ontgrensd waardoor hij meer benzine moet krijgen.
 
dat rubber wat bij de inlaat van de filter zit, dat is eruit, ja hij is ontgrenst maar paar weken terug hield ie heel erg in tot uitvallen zelfs tot ie warm was, was toen 1 graden tot onder vriespunt, toen me filter schoongemaakt en even tijdelijk me normale filter deksel er weer op gedaan met rubber erin, tot ie met die ging inhouden als ik rond de 40km reed en volgas geven deed ie niks rond die snelheid, nu weer me ontgrenste kap erop en doet ie het enig zins weer zoals vanouds
Post automatically merged:

Ja kan je proberen. Heb je nou wel of niet je luchtfilter ontgrensd? Houd hij ook in als hij warm is? Gas oppakken met slechte reactie? Want dan krijgt hij te veel benzine en kan het aan je choke liggen.
als ie koud is heb ik juist een betere gasreactie vanuit stilstand dan als ie warm is, dan heb ik nog steeds een dip van 1 seconden van wegrijden zodra ik gas geef, dus niet gelijk wegrijden zodra ik gas geef bij warme motor
 

Attachments

  • filter.png
    filter.png
    244.6 KB · Views: 19

dat rubber wat bij de inlaat van de filter zit, dat is eruit, ja hij is ontgrenst maar paar weken terug hield ie heel erg in tot uitvallen zelfs tot ie warm was, was toen 1 graden tot onder vriespunt, toen me filter schoongemaakt en even tijdelijk me normale filter deksel er weer op gedaan met rubber erin, tot ie met die ging inhouden als ik rond de 40km reed en volgas geven deed ie niks rond die snelheid, nu weer me ontgrenste kap erop en doet ie het enig zins weer zoals vanouds
Post automatically merged:


als ie koud is heb ik juist een betere gasreactie vanuit stilstand dan als ie warm is, dan heb ik nog steeds een dip van 1 seconden van wegrijden zodra ik gas geef, dus niet gelijk wegrijden zodra ik gas geef bij warme motor
Dat probleem had ik ook. Hier kleppen reiniger gekocht en een ringetje onder de veel te arme gasnaald ivm milieu wetgeving.

Onderstaand een handige tool die werkt met een klem op de bougiekabel:
 

Attachments

  • Screenshot_20201231_222539_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_20201231_222539_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    50.1 KB · Views: 19
Last edited:


Dat probleem had ik ook. Hier kleppen reiniger gekocht en een ringetje onder de veel te arme gasnaald ivm milieu wetgeving.

Onderstaand een handige tool die werkt met een klem op de bougiekabel:
die reiniger door je benzine heen? en dat aparaat wat is dat, en wat voor ring heb je erin?
Post automatically merged:

rij wel korte stukken iedere dag, denk heen en terug 15km per dag, kan dat een oorzaak zijn?
 
Last edited:


Dat probleem had ik ook. Hier kleppen reiniger gekocht en een ringetje onder de veel te arme gasnaald ivm milieu wetgeving.

Onderstaand een handige tool die werkt met een klem op de bougiekabel:
ik zat te kijken naar me gasnaald, daar moet een aardig klein ringetje in wil het nog passen met dat kunstof hoedje die op de naald komt
 
Zit nu weer een 86 in, maar ook dan houd ie ff in als ik optrek vanuit stilstand
Als de scooter warm is, en je hebt gas gegeven en je laat je gas los en je wilt daarna weer gas geven houd hij dan in? Zo ja, dan is het iets met je benzine wat niet klopt. Of te veel of te weinig. Dan moet je ff experimenteren met sproeiers.

Doet hij dit niet en echt alleen uit stilstand? Dan zijn het je trekveren. 1 maatje strakker proberen.
 
Als de scooter warm is, en je hebt gas gegeven en je laat je gas los en je wilt daarna weer gas geven houd hij dan in? Zo ja, dan is het iets met je benzine wat niet klopt. Of te veel of te weinig. Dan moet je ff experimenteren met sproeiers.

Doet hij dit niet en echt alleen uit stilstand? Dan zijn het je trekveren. 1 maatje strakker proberen.
Na mijn weten alleen vanuit stilstand, hij pakt wel snel het gas op als ik los laat en gas geef, zitten nu witte trekveren 1000rpm geloof ik
Post automatically merged:

Na mijn weten alleen vanuit stilstand, hij pakt wel snel het gas op als ik los laat en gas geef, zitten nu witte trekveren 1000rpm geloof ik
Met koude motor rijd ie wel gelijk van ze plek, ik krijg ringen binnen, om me gasnaald iets hoger te zetten wellicht dat dit helpt
 
Als de scooter warm is, en je hebt gas gegeven en je laat je gas los en je wilt daarna weer gas geven houd hij dan in? Zo ja, dan is het iets met je benzine wat niet klopt. Of te veel of te weinig. Dan moet je ff experimenteren met sproeiers.

Doet hij dit niet en echt alleen uit stilstand? Dan zijn het je trekveren. 1 maatje strakker proberen.
Hij pakt tijdens het rijden wel het gas gelijk op als ik het los laat en opengooi, tijdens stilstand en optrekken volgas houd ie ff in, met koude motor ging ie zelfs stotteren net, sproeier 86 zit erin luchtschroef 2,5
 
Hij pakt tijdens het rijden wel het gas gelijk op als ik het los laat en opengooi, tijdens stilstand en optrekken volgas houd ie ff in, met koude motor ging ie zelfs stotteren net, sproeier 86 zit erin luchtschroef 2,5
Dan zijn het toch echt je trekveren lijkt me. Of te straks of te slap. Maakt hij veel toeren als je begint met wegrijden of juist weinig? Zelf heb ik 80cc met witte trekveren dus misschien met jij wel een maatje slapper.
 
Dan zijn het toch echt je trekveren lijkt me. Of te straks of te slap. Maakt hij veel toeren als je begint met wegrijden of juist weinig? Zelf heb ik 80cc met witte trekveren dus misschien met jij wel een maatje slapper.
Rijd met weinig toeren weg, koud trekt ie wat vlotter weg, hoe slapper moet ik nog gaan? Dan zou ik orginele moeten doen en toen had ik het zelfde probleem, dat stottere lijkt mij dat ie teveel krijgt nu met volgas, dus te grote hoofdsproeier, denk dat de gasnaald iets hoger moet zodat het mengsel iets rijker word?
 
Rijd met weinig toeren weg, koud trekt ie wat vlotter weg, hoe slapper moet ik nog gaan? Dan zou ik orginele moeten doen en toen had ik het zelfde probleem, dat stottere lijkt mij dat ie teveel krijgt nu met volgas, dus te grote hoofdsproeier, denk dat de gasnaald iets hoger moet zodat het mengsel iets rijker word?
Dat stotteren hoort koud. Dat komt omdat je choke dan nog aan staat. Als ie dit warm ook heeft moet je een sproeier kleiner pakken. Dat zal dan een hoop schelen.

Als je met weinig toeren wegrijd moet je strakker, maar geel lijkt me overdreven maar je kan het proberen. Ik denk dat het de benzine toevoer is maar dan moet je zelf ff goed uitvinden of het gebeurd als hij warm/koud is en of hij stottert of inhoud. Aan die gegevens kun je vaststellen wat je moet doen.
 
Back
Top