Carburateur afstellen (veel rook)

heb je een stukje gereden en je bougie eruitgehaald zo nee doe dit dan even en haal de bougie eruit kijk dan even naar de kleur van de bougie.
hier heb ik een schema over je bougie hoe hij eruit moet zien en wat je anders moet doen.
View attachment 53419

jouw bougie ziet er wel goed uit zo te zien maak hem even goed schoon en kijk dan nog even want hij is een beetje vies maar ik hoop dat ik je hier een klein beetje mee heb geholpen of anderen heb geholpen.
Bedankt voor je reactie en foto ;) ... Ik heb gister 70km gereden en van morgen naar de bougie gekeken. Maakt dat veel verschil als ik eerst een paar minuten rij?
 
Ze hebben dit al een paar keer gezegt,
Rij een stuk vol gas, en haal dan de bougie eruit en kijk hoe hij eruit ziet.

70KM rijen en dan een dag wachten om naar de bougie te kijken werkt niet.
 
precies zoals Buldog zegt rij even een stukje zodat de motor een beetje warm is en dan kun je hem er uit halen als je een dag wacht dan is je hele motor weer afgekoelt dus rij even een stukje en kijken zo moeilijk is het niet.
 
Ze hebben dit al een paar keer gezegt,
Rij een stuk vol gas, en haal dan de bougie eruit en kijk hoe hij eruit ziet.

70KM rijen en dan een dag wachten om naar de bougie te kijken werkt niet.
precies zoals Buldog zegt rij even een stukje zodat de motor een beetje warm is en dan kun je hem er uit halen als je een dag wacht dan is je hele motor weer afgekoelt dus rij even een stukje en kijken zo moeilijk is het niet.
Nee idd is niet moeilijk. Ik heb net gereden en dit is het resultaat: 20200322_160121.jpg
 
vergelijk je bougie gewoon zelf ook goed met het schema wat ik heb gestuurd maar ik denk dat deze sproeier wel goed is aan je bougie te zien
 
vergelijk je bougie gewoon zelf ook goed met het schema wat ik heb gestuurd maar ik denk dat deze sproeier wel goed is aan je bougie te zien
Ik zit nog ergens mee... dus eerst trok mijn scooter heel goed op en reed 45... nu heb ik een onbegrensde uitlaat eronder (voor de rest is alles standaard) en trekt hij heel traag op tot 42 ongeveer en dan vliegt hij naar voor. Waar kan dit aan liggen? Als ik de rolletjes zou veranderen heeft dat toch ook weer effect op datgene boven de 42 km/h en dat heb ik niet nodig.. want hij trekt echt heeel traag op tot 42 en soms blijft hij op 30 hangen..
 
lichte rollen kun je heel snel optrekken en dat hebben de "racers'' ook wel als die wegrijden hebben die zowat meteen een wheelie maar je topsnelheid is wel wat minder dus hij trekt alleen hard op maar met zware rollen dan trekt ie wat minder snel op maar is je resultaat wat sneller.
 
lichte rollen kun je heel snel optrekken en dat hebben de "racers'' ook wel als die wegrijden hebben die zowat meteen een wheelie maar je topsnelheid is wel wat minder dus hij trekt alleen hard op maar met zware rollen dan trekt ie wat minder snel op maar is je resultaat wat sneller.
Maar voor dat ik die uitlaat had trok hij heel goed door tot 45... nu trekt hij pas goed vanaf 45 ligt dat echt aan de rollen?
 
Back
Top