Carburateur afstellen (veel rook)

Bedankt ik zal het controleren, kan ik jou later nog sturen?
Nou ik ben hier zeer zeker niet degene met de meeste ervaring.
Ik zou als ik jou was je topic op t algemene forum of bij quick forum zetten.
Mijn ervaring met 2 takt reviseren is al weer 25 jaar geleden.
En cilinder en zuiger met zuigerveren kocht ik als 1 pakket.
Maar zoals bulldog zei, misschien is het alleen de pakking!
 
Nou ik ben hier zeer zeker niet degene met de meeste ervaring.
Ik zou als ik jou was je topic op t algemene forum of bij quick forum zetten.
Mijn ervaring met 2 takt reviseren is al weer 25 jaar geleden.
En cilinder en zuiger met zuigerveren kocht ik als 1 pakket.
Maar zoals bulldog zei, misschien is het alleen de pakking!
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem alsnog :) ... hoe kan het als olie langs de pakking lekt... dat er dan zoveel rook komt?
 
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem alsnog :) ... hoe kan het als olie langs de pakking lekt... dat er dan zoveel rook komt?
Ik heb daar eerlijk gezegd ook geen antwoord op, verbranden met de benzine of recht de uitlaat in. Ik durf t niet te zeggen.
 
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem alsnog :) ... hoe kan het als olie langs de pakking lekt... dat er dan zoveel rook komt?
Als hij ook al olie naar buiten toe lekt, wie weet misschien ook naar binnen toe op plekken waar het niet mag, dan rookt hij wel hoor!
 
Als hij ook al olie naar buiten toe lekt, wie weet misschien ook naar binnen toe op plekken waar het niet mag, dan rookt hij wel hoor!
Hey maar draait die oliepomp geen overuren, die de olie bij de benzine mengt?
Met andere woorden, verbruikt hij olie uit je reservoir langs je benzine vulgat?
 
Als hij vloeistof gekoelt is kan dat.
Nee laat maar, hij is luchtgekoeld haha... maar ik heb 2 andere problemen die belangrijker zijn... namelijk: trekt slecht op tot 30-45 km/h en erna schiet hij naar boven... soms blijft hij op 30 km/h hangen en kan hij voor een bepaalde tijd niet harder... voor de rest maakt hij overtoeren bij 60km/h
 
Nee laat maar, hij is luchtgekoeld haha... maar ik heb 2 andere problemen die belangrijker zijn... namelijk: trekt slecht op tot 30-45 km/h en erna schiet hij naar boven... soms blijft hij op 30 km/h hangen en kan hij voor een bepaalde tijd niet harder... voor de rest maakt hij overtoeren bij 60km/h
Rolletjes? Variateur? Sproeier?
 
Rolletjes? Variateur? Sproeier?
Ik heb toch dezelfde? Vivacity 2005, snelle uitlaat en grotere sproeier. 60 GPS. Echt als topsnelheid. 55gps altijd.
De mijne trekt goed op, vanaf 25 naar 55 is 1 ruk.
Starten zonder gas te geven werkt ook veel beter koud. Ff by the way
 
Ik heb toch dezelfde? Vivacity 2005, snelle uitlaat en grotere sproeier. 60 GPS. Echt als topsnelheid. 55gps altijd.
De mijne trekt goed op, vanaf 25 naar 55 is 1 ruk.
Starten zonder gas te geven werkt ook veel beter koud. Ff by the way
Wat is GPS -_- Srry...
 
In iedergeval kun je aan de carburateur weinig afstellen.
Op de foto van je eerste post zie ik dat jouw carburateur geen luchtschroef heeft, hier zit een soort kapje waar je niet aan kunt draaien.

Met andere woorden, de luchtscroef heeft een vaste stand, hier hoort dus ook een bepaalde sproeier bij.

Ik zou toch even kijken of de sproeier die er momenteel in zit niet te groot is door eens naar de kleur van je bougie te kijken na een paar minuten volgas te hebben gereden.
 
In iedergeval kun je aan de carburateur weinig afstellen.
Op de foto van je eerste post zie ik dat jouw carburateur geen luchtschroef heeft, hier zit een soort kapje waar je niet aan kunt draaien.

Met andere woorden, de luchtscroef heeft een vaste stand, hier hoort dus ook een bepaalde sproeier bij.

Ik zou toch even kijken of de sproeier die er momenteel in zit niet te groot is door eens naar de kleur van je bougie te kijken na een paar minuten volgas te hebben gereden.
Mijn scooter maakt overtoeren, eerst ging mijn scooter 48 (helemaal orgineel), totdat ik onbegrensde uitlaat deed... nu gaat hij 62 en overtoeren
 
In iedergeval kun je aan de carburateur weinig afstellen.
Op de foto van je eerste post zie ik dat jouw carburateur geen luchtschroef heeft, hier zit een soort kapje waar je niet aan kunt draaien.

Met andere woorden, de luchtscroef heeft een vaste stand, hier hoort dus ook een bepaalde sproeier bij.

Ik zou toch even kijken of de sproeier die er momenteel in zit niet te groot is door eens naar de kleur van je bougie te kijken na een paar minuten volgas te hebben gereden.
Hehe ik kon hem er niet mee helpen. Ben blij dat er hulp is. Ik heb dezelfde setup. Alleen als snorscooter, ook Peugeot Vivacity 2 takt, 2005, snelle uitlaat en iets grotere sproeier. Tegen de 60 GPS
 
Overtoeren heeft niks te maken met je carburateur, meer zoals jezelf eigenlijk al zei met de meer open uitlaat.

Hierdoor kan het blokje "vrijer ademen" zeg maar.

Wel even de kleur van je bougie controleren want doordat je blok nu meer "doorvoer" van lucht heeft kan het zijn dat hij een beetje arm loopt.

Overtoeren heeft meer te maken met je vario afstelling.
Ik heb niet alles hierboven gelezen maar is de vario nog begrensd?
 
Overtoeren heeft niks te maken met je carburateur, meer zoals jezelf eigenlijk al zei met de meer open uitlaat.

Hierdoor kan het blokje "vrijer ademen" zeg maar.

Wel even de kleur van je bougie controleren want doordat je blok nu meer "doorvoer" van lucht heeft kan het zijn dat hij een beetje arm loopt.

Overtoeren heeft meer te maken met je vario afstelling.
Ik heb niet alles hierboven gelezen maar is de vario nog begrensd?
Ha Sparky, ik begin t te leren. Deze post hem ik hem ook zo uit gelegd! Goede leermeesters?
 
Overtoeren heeft niks te maken met je carburateur, meer zoals jezelf eigenlijk al zei met de meer open uitlaat.

Hierdoor kan het blokje "vrijer ademen" zeg maar.

Wel even de kleur van je bougie controleren want doordat je blok nu meer "doorvoer" van lucht heeft kan het zijn dat hij een beetje arm loopt.

Overtoeren heeft meer te maken met je vario afstelling.
Ik heb niet alles hierboven gelezen maar is de vario nog begrensd?
Ja de vario is nog begrensd want ik heb niks vervangen, voor de rest als ik de bougie wil controleren dan moet ik een paar minuten vol gas rijden en dan gelijk de bougie eruit halen of een paar minuten w8en voordat ik hem eruit haal? Trouwens ik tank EUR 95 maar ik 98 tanken dat ga ik vandaag ook doen...
 
Back
Top