Carburateur 4T ET4

ger69

SP 98 - SF3
Hi,

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de vlotterbak schroefjes allemaal zijn dolgedraaid dus deze is niet te openen en zal dus een nieuwe tweede hands carburateur moeten kopen (of iemand een oplossing hiervoor...).

Nu was ik benieuwd wel type carburateur ik nodig heb voor een ET4, is dat het zelfde type wat ook in een Zip gaat of toch anders?

En wat kost een 4T carburateur ongeveer? Voor 2T type je in ''Dellortho 17.5mm'' en alles verschijnt op MP en dergelijke maar voor 4T vind ik niets.


Alvast bedankt,

gr.
 
Advertisement - register to remove this

meestal is een 4 takt carburateur al groter , van Vespa weet ik dat eerljk gezegd niet. Groter heeft ook weinig nut in dit geval.

ik neem aan dat je bedoeld dat de kop van de boutjes dol zijn? meestal kun je de boutjes met een doorslagje wel weer zo maken dat een goeie schroevendraaier nog wel pakt , even een tik op de kop van de bout geven , dan druk je de kop dus iets in elkaar en zo past de schroevendraaier vaak wel weer , soms de schroevendraaier er een beetje in tikken. Voordeel van een tikje op de kop is ook dat je hem dan "schrikt" waardoor de bout los kan gaan zitten.

Als het met een schroevendraaier niet wil wil het soms met een tang wel , draadnageltang/moniertang oid. laatste middel is de kop eraf boren , en dan als alle koppen/bouten eraf/uit zijn en de vlotterbak eraf kun je meestal de uitstekende bout er wel uit draaien.

2e hands zal zo'n carburateur niet zoveel kosten lijkt mij , een nieuwe originele kost ongeveer 200 euro!
 
Back
Top