Carb voor een runner

Cane

New Member
Ik heb sinds kort een runner 125 En wil er een pm tuning 172cc cilinder onder gooien maar weet niet zeker welke carb ik het beste kan pakken. Een week geleden is mijn 20,5 mm dellorto kapot gegaan dus het word tijd voor een nieuwe. Dus mijn vraag is: welke carb kan het beste kopen kwa prijs kwaliteit. Ik wil ook nog een olie aansluiting hebben en het liefst rond de 28 mm. Iemand tips? Ik heb niet zoveel verstand van carbs
 
Advertisement - register to remove this

Met zo'n grote carb gaat je luchtfilter wel niet meer passen. Heb dit toen met een 125 typhoon ook gehad. 28mm Polini carb maar filter was te klein om erop te zetten, hij past er dan gewoon niet op dus uiteindelijk powerfilter gepakt en de boel in de soep gereden.
 
Met zo'n grote carb gaat je luchtfilter wel niet meer passen. Heb dit toen met een 125 typhoon ook gehad. 28mm Polini carb maar filter was te klein om erop te zetten, hij past er dan gewoon niet op dus uiteindelijk powerfilter gepakt en de boel in de soep gereden.
Dan heb je niet.goed je best gedaan kan namelijk best als je wat Pvc pijpjes in de maat van je carb haalt en dan met een verloopje naar de maat van het luchtfilter. Maar zou persoonlijk een powerfilter erop zetten, stuk makkelijker. Waarom zou je met een powerfilter de boel kapot rijden dan?
 
Zoals 4slaf4life zegt, na het monteren van een powerfilter en dan dagelijks gebruik naar bijv. werk. Dan ook nog in de herfst/winter, 1a2 weken heeft het geduurd voordat die in de soep gelopen is.

Een pvc buis erop fabriceren is in ieder geval hoe het NIET moet.
 
Back
Top