This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carb vies of filter, kan dat in mijn geval?

XTI

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een malaguti F12 die een tijdje lekker onbegrensd reed. Gewoon 65 denk ik, maar op mn digiteller haalde ik wel 78 op een lang stuk. Heuvels bij ons ging ik altijd op met 68. Sinds kort ga ik niet meer snel, echt heel vreemd. Hij hapert eigenlijk niet, maar hij gaat heel constant iedere keer nog maar ongeveer 60. Ik heb al gekeken naar mijn rollen, want ik wist dat die erg versleten waren. Zitten nieuwe in, maar het helpt niet. Zou het kunnen dat mijn carb vies is of benzine filter beetje vol zit? Of is er nog wat anders waar ik naar zou kunnen kijken? Ik heb wel 1x de tank leeggereden. Het is niet zo dat hij de ene keer snel is en de andere keer langzaam, net alsof er ineens een prop inzit. Optrekken gaat ook trager. Mn maten trekken me er opeens uit!

Alvast bedankt,

Justin
 
dan moet ie waarschijnlijk afgesteld worden weer , als de rollen slijten slijt de rest ook (snaar , drukveer etc.) , dan veranderd meestal het gewicht van de rollen wat je nodig bent. waarschijnlijk ben je gewoon iets lichter nodig. standaar zit er 6,8 of 6,5 in , soms 5,5 , ligt aan de uitvoering die je hebt.

maar zet er gewoon eens een halve of een hele gram lichter in en kijk wat er gebeurt.,
 

Nee dat kan het volgensmij niet zijn, want ik heb gelijk een nieuwe vario genomen, power one, en een testrollensetje. Ik heb vrijwel alles geprobeerd tussen de 4,7 en de 6,5 gram. Ik heb nu 5,1 gram erin, daarbij is hij echt het snelst. Ik heb ook heel goed gelet op de toerenteller en gekeken bij welk toerental ik normaal het meeste trekkracht had en nu. Dat is ongeveer rond de 8000tpm. Hij gaat wel ietsje sneller, 5 tot 6 km, dus haal nu de 66 wel. Maar hij trekt nog steeds niet lekker, en top was met oude vario alsnog 10km hoger. Die oude rollen waren trouwens niet eens zo erg versleten, maar toen ik die vario eruit haalde, bleek dat die glijbus voor geen meter meer over die poulie gleed. Echt heel zwaar.
 
melf #50 said:
heb je er wel een andere drukveer in gezet?

vertel btw in vervolg dan ook alles ff
Oeps sorry. Nee geen andere drukveer. Maar ik had niets veranderd aan mn afstelling, en opeens ging mijn scooter traag. Met een drukveer kan ik toch niet opeens weer sneller gaan? Misschien moet er wel een iets sterkere in... Maar ik vroeg me dus ook af of het de carb zou kunnen zijn? Of krijg je dan andere problemen als die vies is?
 
als je een andere vario erin zet moet je meestal een iets zwaardere veer monteren om goed te laten lopen.

als de carburateur vies word houd ie heel erg in , bijv. als je gas geeft dat ie dan uitvalt of bijna uit valt , topsnelheid heeft er niks mee te maken
 
hoi ik zag tog deze topic geen over caberateur gedoe dus laat me ff snel vragen ik heb al gezocht in search ma heb niets kunnen vindne over dat
mijn vraag was waarom lekt mijn caberateur van alle kanten ik had die 4 schroefjes door gedraaid d8 mis ligt het aan dat ik heb 4 nieuwe in gezet
maar hij lekt nog steeds het gaat om een 824mm dus 24mm caberateur van het merk arreche aub zou iemand me daarbij kunnen helpen want ik kan niets in search vinden er over
 

Dan zou k ff kijke of je m wel goed in elkaar heb gezet, en open anders een nieuw topic. Je gebruikt niet eens 1 punt of komma; het is echt niet goed leesbaar.
 
hoi ik zag tog deze topic ging over caberateur gedoe ,dus laat me ff snel vragen. ik heb gezocht in search, ma heb niets kunnen vindne over dat.
mijn vraag was waarom lekt mijn caberateur van alle kanten:ik had die 4 schroefjes door gedraaid d8 mis ligt het aan dat ik heb 4 nieuwe in gezet.
maar hij lekt nog steeds het gaat om een 824mm dus 24mm caberateur van het merk arreche aub zou iemand me daarbij kunnen helpen want ik kan niets in search vinden er over.
 
aals je een snelle uitlaat heb dan kan je de demper er van afschroeven dan zit het los
je pakt een beetje benzine en giet het in die uitlaat zelf dus zonder demper en steek je het in de fik zo laat alle roet los dat heb ik me me uitlaat gedaan en dan zachtjes tegen de grond aan tikken al et vuil kwam er uit uitlaat was weer schoon
 

maak ff zelf een topic aan het is niet beleefd om dit te vragen in een andermans topic .
 
XTI said:
Ow ik hoor van iemand dat het ook aan mn uitlaat kan liggen, dat hij verstopt zit. Hoe raden jullie aan dat schoon te maken?


uitlaat kun je niet schoonmaken , alleen vervangen , uitbranden heeft ook geen zin omdat er dan niks anders gebeurt dan dat de boel in de fik staat van binnen , het kool blijft zo goed als helemaal zitten ,bovendien kan het bij veel uitlaten niet eens..
 


arreche heeft hier vaker last van , een goeie carburateur als Dell'orto bijv. heeft hier lang zo gauw niet last van..

dus zoek een goeie carburateur en klaar
 


arreche/amal
heeft hier vaker last van , een goeie carburateur als Dell'orto bijv. heeft hier lang zo gauw niet last van..

dus zoek een goeie carburateur en klaar