Carb vervangen? Koppeling vervangen? EEeh, wat zou dit zijn?

Status
Not open for further replies.

Timo-Aerox

Well-Known Member
yooo

Ik heb nog zowat alles std (ook uitlaat terug std.) op men aerox behalve:
DR70cc
DR vario
TP krukas
Malossi kevlar v-snaar

als ik nu mijn std. carb zou vervangen door een TP 24mm
jah ok ik weet dit is overdreven voor mijn setup, maar wat ffect zou dit eigenlijk geven? Hoeveel meer zou ik verbruiken, en wat doet dit aan prestaties (optrekken en top), en wat doet dit aan het aantal toeren dat ik doe?

en dan verder wat gebeurd er met het aantal toeren dat ik doe als ik een andere koppeling steek zoals bv een TP 107mm?
en hoeveel invloed zou dit kunnen hebben op mijn prestaties?
of is std. koppeling goed genoeg? want ik denk niet dat het veel zou uitmaken moest ik nu nog verder experimenteren met andere druk en trek veren, aangezien ik denk ik toch wel aan top zit voor mijn setup of niet?

mijn top ligt nu (terug met std. uitlaat) op 95 en mjah optrekken gaat eigenlijk voor std uitlaat naar mijn mening wel heel goed.

Wat zou hier oorzaak van zijn?:
zie derde post.



thx voor reacties he
greetz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een 24mm carb is wel een beetje erg TE groot :D Denk dat het ook erg moeilijk af te stellen is wel.
Beter neem je toch een 19mm oid.

Met een andere koppeling zul je beter wegtrekken, maar verwacht geen wonderen ofzo dat je opeens dik gaat wheelien 8P
Ik zou gewoon je std koppeling houden, ik heb (naja, had) een vergelijkbare setup en bij mij voldeed me std koppeling best.
 
Mjah :s aaargh, gistere nacht om half drie is er dus iets kapot gegaan aan men brommer :s mjah om half drie snachts aan stadschouwburg in antwerpe stilvallen :s er bestaan wel degelijk leukere dingen, zeker als je daar totaal niet in die buurd woont :p
achjah gelukkig had ik nog afgesproke met een vriend, die dat zo een peugeot 806 heeft, ff men aerox erin geduwd en trug naar huis :p MERCI, anders had ik er nu nog gestaan, of nog te voet onderweg geweest :p

ok genoeg gezeverd, to the point nu:
wat zou er kapot kunnen zijn denken jullie?
ik was dus rustig aan het rondrijden, ineens zo plotseling begint hij enorm hard te knetteren, maar het was niet dat ik het al hoorde aankomen, het was zo inees plotseling de seconde ervoor was er nog niets te horen. :s
Maar mijn cilinder draait nog en ik kan nog wel rijden, maarjah het leek me niet echt verstandig er nog met te rijden.

Ik denk niet dat het mijn uitlaat is (heb al 2 keer kapotte uitlaat gehad, dit klinkt helemaal anders. De eerste kapotte uitlaat was dat er iets losgebarsten was in de pot zelf en dat dat meer en meer lawaai begon te maken, 2de keer was het gewoon een barst in de 1ste bocht van de uitlaat).
Wat zijn mss nog mogelijke oorzaken denken jullie?

mijn vermoeden gaat uit naar dit:
4 weken geleden is men v-snaar doorgebroken, toen we vario er wilden afhalen kwam de bout niet meer los, toen hij er dan af was, zagen we dat de schroefdraad op krukas te beschadigd was om de bout er nog terug op te zetten, heb dan aan garage gevraagd om nieuwe schroefdraad te tappen, dat heeft hij geprobeerd maar hij beweerde dat dit niet lukte dat krukas gehard was ofzo :s dan heeft hij die bout vastgelast !!, achjah het was gebeurd en men brommer reed dus heb ek er maar niet moeilijk over gedaan, maar dan 2 weken geleden voelde ik mijn toeren op en neer gaan (terwijl ik mijn gas gelijk open hield he :p duh), dus jah dan ben ik nog eens even terug langs die garagist geweest om hem er naar te laten kijken, maar hij had geen tijd :s achjah dan maar verdergereden paar dagen erna gingen mijn toeren niet meer op en neer, dus dacht ik mjah zal mss ergens een vuiltje geweest zijn ofzo. mjah en dan gistere nacht is hij ineens enorm hard beginnen te knetteren, maar hij rijd nog wel maarjah, lijkt me dus echt niet verstandig er nu mee te rijden.

alle tips welcome
thx

greetz timo
 
je kan gewoon je orginele koppeling blijven houden mabey nog ietsjes beter afstellen enz..

een 24 fs is gewoon overdone op je dr 70cc..
beter 17,5/19 mm


en om ff terug te komen op je 3e post...

denk dat het tog wel bij je vario/koppeling zit het probleem..
en een krukas moer vastlassen is gewoon lomp!!!!!
dat hij in toeren zakte volgas kan te maken hebben met je afstelling!!!!!

maar je kan nu niks meer afstellen....

omdat je vario er niet afkan
het beste is gewoon dat j een andere krukas neemt...
en dan maar is kijken waar het probleem licht!!!!!
 
mjah ik denk dat ik hem gewoon naar die garagist ga brengen die die bout heeft vastgelast, volgens andere garagist kan het vastlassen van die bout de oorzaak zijn dat ... (ben vergeten hoe hij het noemde) is kapot aan het gaan, waardoor mijn toeren op en neer gaan, en dit zou alleen maar erger worden tot dat ... .
dus jah ik ga het proberen zo danig te spelen dat die garagist die de bout heeft vastgelast het als zijn eigen fout ziet zodat hij het terug in orde brengt zonder dat ik er voor moet betalen of teminste de werkuren niet hoef te betalen. Ik heb nog wel paar goeie redenen waarom hij dit voor mij zou doen, maar dat is een lang verhaal.

maar is dit idd mogelijk, dat als je die bout vastlast, dit een probleem kan veroorzaken dat er ander dingen kapot gaan? want ik snap de logica hierachter dan in ieder geval niet, of je die bout nu vast draaid of je last hem vast komt toch op het zelfde neer. ok je kan je vario er niet meer afhalen om de gewichtjes te vervangen maar buiten dat? :s

owjah en kan er iemand mij eens uitleggen wat er gaat gebeuren moest ek dus toch zo'n 24 carb kopen? ok dat dit ver overdreven is wist ik ook al wel en dat het hoogst waarschijnlijk volledig nutteloos is twijfel ik niet aan, maar ik vraag het me gewoon af wat dit van effect heeft. want ik wil mss wel binnenkort een 85cc kopen. dat is trouwens nog iets als ik een 85cc koop, en laat hem afstellen zodat hij niet veel meer toeren doet dan mijn huidige setup, dan heb ik toch nog wel meer koppel aan het zelfde toerental dan met mijn dr70 juist? of hoe zit dit juist?

het is namelijk niet mijn doel, om een hogere top te halen iets rond de 110 is al MEEER dan genoeg voor mij, ben ik tevreden mee, maar nog wat harder optrekken is altijd wel leuk, maarjah gaat dit dan weer mijn overbrenging enz. veel meer belasten?

thx voor reacties
 
Last edited:
weet er trouwens iemand sites waar je 80cc of meer cilinders kan bestellen voor aerox? of waar ik wat meer info hierover kan vinden? ik weet dat mijn lokale onderdelen leverancier mij ooit eens een 85cc probeerde te verkopen, weet alleen niet meer welk merk enz. dit was
 
als ik jouw was zouw ik eerst maar ff wat mer leren over scooters voor dat je aan een 80cc kit begint

no offece maar volgens mij ben je nog best wel n00b....

die 80cc kit zal waarschijnlijk van fabrizigeweest zijn...
heel je carter moet dan uitgekottert worden en enz..
maar meer info over dat pretpakket staat in de search...

en wat jij zegt over het afstelllen an een 80cc kit met weinig toeren en veel koppel zal niet opgaan
het meeste koppel licht nml altijd op een bepaald toerental....
en dat zla neit het toerental zijn wat je DR nu draaid....

en een 24 carb krijg je gewoon weg niet goed afgesteld op die dr...

en als je weer teruggaaat naar je garage...
zal die monteru hoogstwaarschijnlijk niet zijn fout erkenen
jij hebt er immers in het begin mee ingestemd dat het zo goed was.

maar tot hoever heeft hij die moer dan op de krukas vastgelast...?
 
ja je gaat mij idd niet horen beweren dat ik een pro ben wat betreft scooters :p
dit is dan ook het beginnersforum he

en wat betreft die garagist, die gaat dat wel doen ik ken hem trouwens persoonlijk dus die zal wel niet te moeilijk gaan doen, en ik heb daar niet opvoorhand mee ingestemt om die bout vast te lassen. Ik had hem gevraagd om een nieuwe schroefdraad te tappen, maat 10 dan ipv maat 12. Maar goed dit is een andere discussie dat maakt ni uit.

maar dus volgens jou is een 80cc niet verstandig. Ik wil iets betrouwbaar en laagtoerig, en uit je antwoord lijd ik dan af dat een 80 cc setup dit absoluut niet is. Jah dat is dan idd niet wat ik zoek. Is het dan mss een beter idee om men DR70 te laten tunen? wat heeft dit dan van resultaat, ga ik dan meer toeren doen, of vebeterd prestatie bij zelfde toerental?

Maar wat ik dan al in ieder geval kan doen is een 20mm carb van TP kopen? of is een dellorto 19mm ofzo goed genoeg? Het zit dus zo ik wil gewoon 100% zeker dat mijn carb niet meer de bottleneck van men setup is, en dat ik nog een beetje speelruimte heb om later eventueel nog een andere cilinder ofzo te kopen. Maar het is voormij gewoon onmogelijk om dit in te schatten, ik heb er gewoon niets ervaring mee. En heb het geld niet om er zo maar wat mee te experimenteren.

owjah en is zo een mallossi viton wat? of is het maar afzetterij?
 
dan kom je er wel uit met je garage monteur:W


die 80cc is gewon geen goede keuzevoor jouw...
beter gewoon je DR lekker laten tunen...
en dat toeretal van de dr zal zekre wel wat omhoog gaan maar niet extreem veel..
hetlicht er aan door wie je hem laat tunen en hoe je hem wil laten tunen...

die 20mm carg van TP is opzig best bagger spul vrijmoelijk aftestellen..

dus een 19mm/21mm Del Ortho nemen..
allebei hele leuke carbjes en allebij ook makelijk aftestellen
en zijn ook nog bruikt mara bij een andere setup.... bv leuke 70cc oid... zelf zouw ik persoonlijk voor de 19 mm carb gaan...

en van een malossi viton zal je helemaal niks merken op zo'n milde setup!!!

bart
 
ok thx
dit helpt me wel al een pak verder

dus dan ga ik zoals je zegt een 19mm van dellorto kopen, als die idd heel goed is, en heel goed aftestellen valt, heb ik weinig reden om dit niet te kopen.

en mjah die dr70 tune ga ik nog eens wat over denken en meer info over zoeken, ik wil echt niet teveel toeren gaan doen.

dus jah zal die carb al eens proberen en zien wat het dan geeft, maar denk dat ik dan niet veel meer kan veranderen zonder dat ik veel meer toeren ga doen, ofwel?
 
jah, dat zal waarschijnlijk met een 17,5 ook perfect gaan, maar ik wil er wel rekening mee houden dat ik binnekort toch andere cilinder enz. ga kopen en dan heb ik geen goesting om weer een andere carb te moeten kopen
 
Originally posted by Timo-Aerox
jah, dat zal waarschijnlijk met een 17,5 ook perfect gaan, maar ik wil er wel rekening mee houden dat ik binnekort toch andere cilinder enz. ga kopen en dan heb ik geen goesting om weer een andere carb te moeten kopen

gewoon lekker 19mm kopen die rijden echt op de meeste 70cc wel lekker..

en ja als je gaat tunen gaan je toeren ook omhoog!!!!!!!
maar als je een andere cilinder neemt bv mhr replica dan draai je ook echt een hoop toeren meer hor!!!!

bat
 
yep, maar dat had ek al gezegd he bart
dat ik idd een 19mm dellorto dan ga kopen zoals jij aanrade, leek me al van in het begin de beste keuze, maar was gewoon benieuwd wat het effect is van een 24mm, maar jah daar heb ik nu eigenlijk nog altijd geen antwoord op gehad :p achjah pech
 
Een 24mm geeft geen enkel effect, alleen als je met Manston, MHR, EVO gaat rijden, dan wil die cilinder iets meer mengsel.. En om dat optimaal te kunnen geven, kan je dan het beste een grotere carb pakken..

Een 17,5 is voor jouw setup goed genoeg, een 19mm ook...:)
 
ok dit is eigenlijk meer het soort antwoorden dat ik had verwacht oorspronkelijk :p maar goed het is niet mijn sterkste kant om vragen goed te formuleren.

ow jah maar dit ter zijde toch bedankt bart voor je adviez he, nu ben ik toch een pak zekerder om voor de 19mm van dellorto te gaan.
 
canguro honda

Ik heb een vraag.
ik heb namelijk een amigo met ik denk een 2 takt motor van canguro eronder. maar er is een probleem want de koppeling is stuk en ik vind nergeens een nieuw of een 2de hands. nu is mijn vraag of ik misschien een koppeling van een andere motor er kan opzetten enzo ja welke en hoe moet ik dat doen?

alvast bedankt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top