carb schoonmaken

predatorpaddock

Well-Known Member
Okee okee, ik heb mijn carb nu los gehaald om hem schoon te maken, maarja... kunne jullie me helpen hoe ik nu te werk moet gaan? carb ligt klaar en vlotterbakje los ook
 
Advertisement - register to remove this

Ok problemen met de carburateur zijn verholpen, nog eens nagelopen en bleek dat ik de gas regelaar in mn carb niet goed had gezet waardoor die constant benzine kreeg en dus volgas ging, maar nu terug naar het aller eerste probleem... Hij start nu niet goed...

-Hij krijgt benzine
-Bougie vonkt

dus dus dus...
 
Hij start wel wéér maar... hij valt alsnog uit vreemd genoeg en ik weet niet waarom, en als ik hem daarna probeer te starten gaat dat echt moeizaam en lukt het soms niet, wel als ik benzine in mn cilinder spuit

dus mn vader denkt dat ik niet genoeg benzine krijg, maar ik denk juist dat hij het niet kan laten ontploffen... wat zou er nu zijn dan?
 
Hiervoor heeft alles het wel normaal gedaan?
Dus wel de juiste sproeier, etc?

Dan is het een kwestie van stationair afstellen.
Ja, hiervoor altijd normaal gedaan, soms hield hij wel beetje gas aan terwijl ik stil stond (dus dat hij beetje gas geeft en toeren aanhoudt terwijl ik stil sta) maar nog nooit problemen gehad dat hij ineens uitviel tijdens het rijden, en ik snap niet waarom sproeier verkeerde zou zijn want tis gewoon de standaard carb

waar moet ik dan eerst zijn? luchtschroef of de stationair schroef? want hij valt uit tijdens het rijden he... en gaat erg moeilijk aan
 
Draai je bougie uit je cillinder, stop hem in je bougiedop, draai je contact aan en kick.
Dan moet hij vonken.

Let wel op dat er niet een beetje benzine uit je cillinderkop komt en dan ontbrand, want dan heb je echt een probleem.

Bougie dus uit de richting van je cillinder houden.

Mocht hij het niet doen probeer dan eerst een nieuwe bougie!
 
Draai je bougie uit je cillinder, stop hem in je bougiedop, draai je contact aan en kick.
Dan moet hij vonken.

Let wel op dat er niet een beetje benzine uit je cillinderkop komt en dan ontbrand, want dan heb je echt een probleem.

Bougie dus uit de richting van je cillinder houden.

Mocht hij het niet doen probeer dan eerst een nieuwe bougie!
Bougie doet het, allang getest, hij start alleen heel erg moeilijk, dan zit ik ehm te starten met elek-start en moet ik eindeloos met het gas spelen om hem aan te krijgen
 
Is er misschien iets met mn vertanding waardoor die uit kan vallen? want als ik aan me achterwiel draai hoor ik iets ratelen, alsof je aan een rad for fortuyn draait :p zoiets
want elke keer als hij uitvalt tijdens het rijden hoor ik ongeveer daar een geluid vn komen van mwaaaaaaaap (ongeveer van me koelkap/koelvin, ik heb er sinds kort een open luchthapper opgezet, lijkt wel alsof er haren zeg maar in zijn gekomen waardoor die dan vastloopt xD)
 
hee, k heb net weer een stuk gereden, eerst luchstelschroef stukkie verder uitgedraaid en gereden en weer het probleem, alleen ik voelde hem aankomen wanneer die het ging doen, het ging zo van: dat ik een laag geluid hoorde beetje van mn carter en ik ging beetje beetje gas geven ging ik nog zo1n 3 meter verder en weer gas, kep 3 stukjes gas gegeven terwijl ik dat lage geluid hoorde, echt vreemd
 
carb en azijn

je kan je carbje gewoon lekker laten weken in huis azijn vreet niets aan wel ff eventuele rubbertjes eruit halen voor de rest toppie schoon na een uur ofzo moet je hem weer monteren uiteraard ff door blazen met een ballenpomp of hogedruk als je die in je bezit hebt cq perslucht.
geloof me het is goedloper dan benzine en is veel efektiever.
spreek dan ook uit ervaring.
 
Als je azijn gebruikt die je ook kan eten heb je daar gelijk in.
Maar schoonmaak azijn vreet zeer zeker wel aan.
Heb een keer een Tomos carb de hele nacht erin laten liggen, en toen was hij helemaal schoon.
Na 2-3 dagen wou ik hem gaan monteren (nadat ik de buitenkant met WD40 had ingespoten) en zag ik dat het choke gedeelte was gaan roesten.
 
Back
Top