carb schoonmaken

yomama

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb hier laatst een topic gemaakt dat me scooter het niet meer deed...nou heb ik gevonden dat er ietsmis is met me carburateur, dit heb ik uitgevonden door de carb van een vriend te lenen en die bij mij erop te doen, en toen deed hij het wel, mijne er weer op en hij deed het niet. Het lijkt me dat mijne verstopt is ofzo maar hoe maak ik deze zo schoon dat er 100% zekerheid is dat hij schoon word, ik heb echter geen compressor dus zijn er nog andere manieren?

ALast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

carburateur uit elkaar halen, en alles in een bakje met benzine leggen, tijdje laten weken, alles goed droogmaken met een schone doek. daarna alles weer in elkaar zette en kijken of die het dan miss weer doet, wel goed afstellen kwa lucht en stationeer e.d.
 
Je moet het niet echt droog maken... neem het gewoon uit het bakje met benzine, doe de benzine er wat uit door het op z'n kop te zetten en zet het dan in elkaar.

Je kan ook een bus remmenreiniger halen en daarmee je carbu doorspuiten.
 
als je je carb weer droog maakt kun je ook een luchtpistool pakken.
werkt stukken sneller en grondiger.

Niet iedereen heeft dit.

Ik haal me carb gewoon 100% uit elkaar , leg het in een bak met benzine idd. s'Nachts laten staan , en dan de boel afspoelen met water. Droogmaken met SCHONE doek. Dan gewoon in elkaar zetten. De laatste restjes verbranden wel in je cilinder.
 
idd niet met water doen want 1 druppeltje water kan al fataal zijn bij wijze van spreken maar je carb helemaal uit elkaar halen het stof/zand enz af vegen met een borsteltje en dan in de benzine liggen
 
een carburateur moet je gewoon schoonmaken door de onderdelen door te blazen , in benzine leggen heeft geen nut , het kan hoogstens erger worden omdat er in benzine altijd wat rommel zit en dat er dus hoogsten in gaat zitten.

verder als je een carb hebt die lang heeft stil gestaan zet er dan gewoon nieuwe sproeiers in als ze erg goor zijn.

een carburateur in water leggen zou ik zeer zeker helemaal niet doen , evanals Diesel , beiden moet je dus absoluut niet gebruiken! water en diesel gaan absoluut niet samen met benzine..

dus gewoon uitblazen met een blaaspistool ,het zou ook met een fietspomp oid kunnen mischien.

en heb je geen blaaspistool , wat doe je dan een scooter klaar te maken ;)

goed gereedschap is het halve werk , en geeft je ook een beter resultaat..
 
Back
Top