Carb krijgt geen benzine

Stijn P

Well-Known Member
Hey,
Ik heb de afgelopen dagen een TP as, TP roze top en een 17.5mm carb geinstalleerd, maar nu krijgt mijn carb geen benzine.

Allle draden en kabeltjes zijn aangesloten, gasschuif doet het etc. etc. Ik heb ookal het slangetje met water doorspoten, dus daar zit niks in, ook is het filter achtige ding bij je benzine tank met water doorspoten, maar hij doet het nog steeds niet.

Weet iemand wat ik hieraan kan/moet doen?

Mvg,
Stijn

P.S. Ja ik heb de search gebruikt

EDIT


Hij doet het nu, maar als ik gas geef dan maakt hij alleen maar heel veel toeren, maar hij gaat niet vooruit. We hebben al aan die stationairsschroeven etc. gedraaid.
Waar kan dit aan liggen?

EDIT 2

Om dit topic maar eens te kicken:

Heb gister nieuwe pakking binnen gekregen. Erop gezet uiteraard, maar als ik hem nu probeer te kicken dan vonkt me bougie niet. Ook is hij best nat als ik hem eruit haal (KVS?).
Nu heb ik via de search gevonden dat ik misschien een massa draad moet aanleggen van me frame naar me blok, maar hoe doe ik dit?.
Weten jullie verder nog oorzaken of wat het kan zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Met water doorspoten haha
je hebt het toch wel weer droog gemaakt he?

Rijdt je met een std tank of een karttank?

En spuit je carburateur eens door met de fietspomp of compressor, heel waarschijnlijk zit daar een vuiltje in die vervelend doet ;)
 
als je kickt, zuigt ie dan bij je vacuumaansluiting?

En sluit alles is aan. Haal je filter eraf en doe een prop wc papier in je carbu. Dan duw je die erin dat ie blijft zitten en ga je kicken. Dan moet ie het doen :)
 
filter is er al heletijd af :p.

En kan het komen doordat me bougie hittegraad 11/12 is (is van me broertje, voor evo70 enzo) dat hij het niet doet?

Kzal het even gaan proberen wat jijz egt Mitchel
 
Kan het niet aan liggen. Maar ik weet niet wat vet liggen zuigen is bij jouw, maar het is niet de bedoeling dat je zo hard moet zuigen dat het pijn aan je longen gaat doen.
Met valse lucht bij keringen zuigt ie meestal ook geen benzine meer aan.
ALs je de keringen net hebt gemonteerd en je wil hem voor het eerst starten dan zitten ze bijna nooit helemaal goed. En door een aantal keren te kicken zuigt ie ze meestal op de juiste plek. Dit is de reden waarom vaak scoot niet meteen start na dit te hebben vervangen.
Als hij niet wil starten na een max 10 minuten te hebben gekickt dan zou ik toch je keringen opnieuw erin zetten of geheel nieuwe dat is beter
 
melf dat maakt dus echt niks uit. heerlijk offtopic ook

Hij doet het nu, maar als ik gas geef dan maakt hij alleen maar heel veel toeren, maar hij gaat niet vooruit. En we hebben al aan die stationairsschroeven etc. gedraaid.
Waar kan dit aan liggen?
 
Last edited:
inlaat, dus: membraam/spruitstuk. Zou kunnen dat die lucht tussen de carterhelften aanzuigt, daar had je dus vloeibare pakking op moeten smeren. Hij kan ook valse lucht trekken bij de keeringen bijv.
 
Martijn. said:
inlaat, dus: membraam/spruitstuk. Zou kunnen dat die lucht tussen de carterhelften aanzuigt, daar had je dus vloeibare pakking op moeten smeren. Hij kan ook valse lucht trekken bij de keeringen bijv.

Me krukas heb ik laten monteren door een prof. bedrijf dus dat moet wel goed zitten toch?
 
nou je zegt net dat je em aankreeg.
wrom ga je dan niet met je hand voelen bij BIJVOORBEELD je cilinder, membraam,koppakking,carterhelf pakkingen (hlml rondom) of er ergens valse lucht is. dit moet meestal wel lukken.
 
Melf lult niet stom...

Doe er nou maar een luchtfilter op.
Zonder luchtfilter krijgt ie ook veel lucht.
En je gaat toch ookniet rijden zonder luchtfilter? Dan stel je hem dus ookniet af zonder luchtfilter als je het goed wil doen:)
 
Bij mijn scooter heb ik dat ook weleens gehad, de ene keer was het de kering die er bijna uit lag. De andere keer was een lompe aktie om met 9000 toeren rond te blazen met een nieuwe zuiger en cilinder. Zuigerveren waren toen al na 10 km op. Nieuwe gehaald en alles was weer goed.
En weer een andere keer had ik mijn cilinder niet strak genoeg aangedraaid. Waardoor valse lucht bij koppakking, was trouwens een AC scoot.
 
Stijn P said:
melf dat maakt dus echt niks uit. heerlijk offtopic ook

Hij doet het nu, maar als ik gas geef dan maakt hij alleen maar heel veel toeren, maar hij gaat niet vooruit. En we hebben al aan die stationairsschroeven etc. gedraaid.
Waar kan dit aan liggen?


zeg gast , als jij het zo goed weet ga je toch ff met je andere NOOB vriendjes je brommer maken?

je komt hier met een vraag omdat je er zelf geen donder van snapt , zeg ik wat je iig NIET moet doen is het niet goed??

maargoed , je zoekt het zelf maar uit want jij bent DE monteur ...
 
Ja hij start nu, nog bedankt daarvoor, het probleem nu is dus :p dat hij niet vooruit komt. Hij blijft gewoon op ze plek staan, maakt wel toeren als je gas geeft enzo, gasnaald zit er dus goed in.
Trekveertjes zijn goed, bougie met korte schaft zit erin, geen vooruitgang, met lange schacht ook niet.

Hoe kan dit dan komen :p
 
Back
Top