Carb => juiste afstelling vaag ?

1séby

Well-Known Member
mbk booster spirit : carb 12 mm ,hebo 70 alu , rode trekveertjes , rode drukveer , rollers 4.3 gr

eerst heb ik sproeier 75 er in gedaan toen trok hij autowheelies lijke nix maar hij ging maar 80 en normaal ging ie 88 ( met choke open altijd )

daarna sproeier 85 trok nog altijd redelijk goeie wheelies maar en ging toen bijna 85 (choke open )

ik heb ook sproeier 94 er in gehad maar toen trok hij pas na 10 per uur en ging wel 88 maar ik wil dat hij mooie autowheelies trekt lijk bij de sproeier 75 en even snel gaat als bij sproeier 94

ik snap dus niet hoe ik er aan moet beginnen die carb goed afstellen ik weet wel dat de bougie bruin moet zien maar ik bekom het maar niet ?????
 
Advertisement - register to remove this

Kijk gewoon bij welke ''kleinste'' sproeier je bougie de juiste kleur heeft. En stel de rest bij met je gewichten en trekveertjes zoals jij dat wilt hebben. Daarna natuurlijk weer je bougie tjekke.

En zoals Evo Racer zegt, grotere carb. Is beter maar is geen must.
 
BaRt@Sp said:
gasreactie kan met een 12 mm net zo goed zijn als met 28mm das gewoon bullshit....
voor de rest UTFS.....
waarom zou je dan in godsnaam een 28mm kopen? Dan kun je toch evengoed sproeier 158 in je 12mm-tje zetten.... Ben je ook nog een 'n carb goedkoper uit min dat sproeiertje dan....
 
Mr. Sin said:
waarom zou je dan in godsnaam een 28mm kopen? Dan kun je toch evengoed sproeier 158 in je 12mm-tje zetten.... Ben je ook nog een 'n carb goedkoper uit min dat sproeiertje dan....
omdat je vééél meer extra powwer krijgt met een grotere, ding zuigt meer lucht aan en kan meer benzine geven
 
Mr. Sin said:
waarom zou je dan in godsnaam een 28mm kopen? Dan kun je toch evengoed sproeier 158 in je 12mm-tje zetten.... Ben je ook nog een 'n carb goedkoper uit min dat sproeiertje dan....

Noob :X

ga jij maar ff lkkr searchen dan kom je er vast wel uit ....

greetzzz
 
BaRt@Sp said:
Noob :X

ga jij maar ff lkkr searchen dan kom je er vast wel uit ....

greetzzz
:| D'r is hier nix n00b aan. Gewoon een stomme opmerking....
Jij begint wat te blaten dat je met een 28 dezelfde gasreactie hebt als met een 28. Dat is n00b praat... 't geeft toch meer power, dus ook betere gasreactie. Maar goed, als jij zo graag je gelijk wilt hebben moet je dat weten, de mazzels.
 
Mr. Sin said:
:| D'r is hier nix n00b aan. Gewoon een stomme opmerking....
Jij begint wat te blaten dat je met een 28 dezelfde gasreactie hebt als met een 28. Dat is n00b praat... 't geeft toch meer power, dus ook betere gasreactie. Maar goed, als jij zo graag je gelijk wilt hebben moet je dat weten, de mazzels.


vriendelijke vriend, heb ik het over power gehad neej.... de gasreactie blijft met een 12 mm gewoon hetzelfde als met een 28 mm.... de gasreactie wordt beinvloed door verschillende onderdelen dus zeg maar: membraan, membraan plaatjes, spruitstuk en ontsteking, k zal vast wel wat vergeten zijn maar dat boeit me ff niet.... je gasreactie zal wel wat verbeteren als je een fs of een D-slide carb neemt, dat is het enigste punt van waarheid, maar daar hebben we het nu niet over....

greetzzz
 
Last edited:
waarschijnlijk is je reactie met een kleine carb zelfs beter omdat de stroomsnelheid groter is dan bij een grotere carb...

@topicstarter: ga eerst je sproeier goed zetten en daarna pas de luchtstelschroef etc afstellen om je reactie trug te krijgen.
 
Back
Top