Jkwarrior4164

New Member
Hallo iedereen

Ik ben helemaal nieuw met opvoeren en ik ben nu met mn project aerox 70cc bezig. Ik heb een probleem met het afstellen van de carb. Het is een 19mm dellorto phvb met een sproeier 100. Als uitlaat heb ik een sito plus.
Ik heb hem goed rijdend gemaakt maar bij vol gas stottert hij en pakt hij geen power. Bij mid gas trekt hij wel goed. Ik heb me laten vertellen dat dit aan de sproeier ligt. Heb ik er vandaag een 92 sproeier in gedaan en nu draait hij in het algemeen moeilijk en met een beetje gas doet hij al hetzelfde wat hij deed met de 100 op vol gas.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit goed te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen

Ik ben helemaal nieuw met opvoeren en ik ben nu met mn project aerox 70cc bezig. Ik heb een probleem met het afstellen van de carb. Het is een 19mm dellorto phvb met een sproeier 100. Als uitlaat heb ik een sito plus.
Ik heb hem goed rijdend gemaakt maar bij vol gas stottert hij en pakt hij geen power. Bij mid gas trekt hij wel goed. Ik heb me laten vertellen dat dit aan de sproeier ligt. Heb ik er vandaag een 92 sproeier in gedaan en nu draait hij in het algemeen moeilijk en met een beetje gas doet hij al hetzelfde wat hij deed met de 100 op vol gas.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit goed te krijgen?
100 is veel te groot, zeker met een sito plus. Hoe is je bougiekleur
 
Bij nader inzien is het een 21 of 22mm carb. De kleur is zwart maar niet echt nat. Ik heb hem ook niet goed warm kunnen rijden omdat ie zoizo al niet goed toeren maakte
Dat is nogal overkill, kan ook aan een te grote carb liggen
Post automatically merged:

Dat is nogal overkill, kan ook aan een te grote carb liggen
Wat voor cilinder heb je
Post automatically merged:

Is je luchfilter standaard
 
Dat is nogal overkill, kan ook aan een te grote carb liggen
Post automatically merged:


Wat voor cilinder heb je
Post automatically merged:

Is je luchfilter standaard
Ik heb een mallosi 70cc en nu zit er geen filter op maar ik heb wel een standaard filter liggen maar het gat op de carbu is te groot dus ik moet nog een tussen stuk halen
 
Begin met een 90 sproeier dan weet je zeker dat ie niet te arm loopt, gasnaald gwn standaard positie dat kan je altijd nog finetunen
Ok top ik hou je op de hoogte
Post automatically merged:

Begin met een 90 sproeier dan weet je zeker dat ie niet te arm loopt, gasnaald gwn standaard positie dat kan je altijd nog finetunen
En zijn er nog andere dingen waar ik iets aan kan doen dat mn probleem kan verhelpen?
 
Last edited:
Geen idee daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik ben vandaag naar een scootershop geweest en daar zeiden ze dat mn carb veel te groot was dus heb ik een polini 17.5 cp carb besteld met alle nodige dingen. Hopen dat ie met dat ding wel werkt
22mm is wel een beetje groot voor die cilinder ja. Past je std filter op die cp? Maten van mij met een cp 21 of meer moeten allemaal een powerfilter runnen aangezien std er niet op past. Vandaar dat ik ook een dellorto 21 heb
 
22mm is wel een beetje groot voor die cilinder ja. Past je std filter op die cp? Maten van mij met een cp 21 of meer moeten allemaal een powerfilter runnen aangezien std er niet op past. Vandaar dat ik ook een dellorto 21 heb
Ik heb gewoon een polini 46mm filter erbij besteld met zon plastic omhulsel die je er af kan halen
 
Back
Top