Capri ervaringen?

Jrave

New Member
Hi,
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op scooters en zag laatst een "Capri" staan.
Deze heb ik thuis opgezocht en ik kwam uit bij deze website: http://www.scooterloods.nl/CAPRI-CLASSIC-MATZWART
Ik was best enthousiast en heb het model nu ik erop vaker gezien.
De scooter ziet er goed en lag inc. windscherm, slot en valbeugels binnen mijn budget.

Ik zie nu alleen plots deze scooter online staan bij La Souris: https://www.lasourisscooters.nl/la-souris/sourini-special-edition/mat-zwart
Ik heb gehoord dat het vaker voorkomt dat verschillende modellen scooters onder verschillende merken worden verkocht en vroeg mij af of dat hier ook het geval is.
Op de website van de "originele" Capri wordt wel verteld over het vervangen van verschillende onderdelen voor kwalitatief betere onderdelen maar hier heb ik zelf ook geen verstand van:

"Wij hebben de scooter betrouwbaarder gemaakt door de volgende delen aan te passen:
  • Zwarte accenten. Dit maakt de scooter niet alleen mooier maar dit is ook zeer effectief tegen roest
  • RVS afgeschroefd. De meeste scooters worden geleverd met 'normale' schroeven. De Capri heeft RVS schroeven.
  • Bando V-Snaar. Bando is een topmerk op het gebied van snaren. Beter dan Bando bestaat haast niet.
  • NGK Bougie. Dit is een wereldbekend merk. De levensduur is langer en er is minder kans op stil staan door een bougie.
  • A-kwaliteit gasklephuis, cilinder, cilinderkop en krukas"
Ik heb zelf niet veel verstand van scooters en ik wil graag in een keer de juiste kopen dus hoop dat iemand anders mij hier advies over kan geven.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het klopt inderdaad dat veel van dit model scooters onder verschillende 'merknamen' worden verkocht. Feitelijk komen ze bij wijze van spreken uit dezelfde fabriek en verschillen ze technisch en optisch vrijwel niets van elkaar.

Zie het Carpi model als het oudere model en de La Souris als het nieuwere. Op welke punten ze precies van elkaar verschillen weet ik niet maar het zal grotendeels met elkaar overeenkomen.

Los daarvan vind ik dat ze je op beide sites wat moois proberen aan te smeren door er allerlei veel te dure accessoires aan toe te voegen waardoor je uiteindelijk nog op €1600+ uitkomt. €99 om een scooter 10km\h op te voeren slaat nergens op natuurlijk, dat is erg duur betaald. Evenals de alarmsystemen die ze verkopen, die besteld je met hetzelfde gemak in China voor twee tientjes, heb je precies hetzelfde systeem.

Dat ze bij de Capri van alles vervangen hebben zou goed kunnen, al lijkt met me zeer sterk dat ze bij nieuwe scooters de krukas hebben vervangen, daarvoor moet je namelijk je motorblok er onderuit schroeven en hem vrijwel volledig demonteren, dat kost een ervaren monteur al minstens 2/3 uur en dat is simpelweg veel te kostbaar voor zo'n bedrijf, dat is eerder een mooi verkooppraatje als je het mij vraagt.

Al met al zou ik gaan voor een jonge (max 5000km) tweedehandse soortgelijke scooter, daarmee bespaar je jezelf minstens €500 en voor dat geld kan je de komende jaren het onderhoud laten uitvoeren of zelfs een compleet nieuw motorblok er onder laten leggen.

Kijk dan naar de 'merken' AGM, BTC RIVA en La Souris, dat zijn allemaal vrijwel dezelfde scooters die onder een andere naam worden verkocht.

Mocht je echt een nieuwe willen hebben dan adviseer ik je naar een fysieke scooter winkel te gaan, daar liggen de prijzen vaak zelfs lager dan online en je krijgt de eerste onderhoudsbeurten er vrijwel altijd gratis bij als service, evenals het opvoeren naar 33/km/h mocht je dat willen.

Hopelijk heb je hier iets aan..
 
Last edited:
ik snap idd dat het aantrekkelijk lijkt om een gloednieuwe scooter te kopen en hij ziet er misschien mooi uit,maar doe jezelf nou een plezier en koop voor dat geld een tweedehands Amerk scooter zoals een piaggio,yamaha etc zal je veel hoofdpijn besparen ;)
 
Hi,
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op scooters en zag laatst een "Capri" staan.
Deze heb ik thuis opgezocht en ik kwam uit bij deze website: http://www.scooterloods.nl/CAPRI-CLASSIC-MATZWART
Ik was best enthousiast en heb het model nu ik erop vaker gezien.
De scooter ziet er goed en lag inc. windscherm, slot en valbeugels binnen mijn budget.

Ik zie nu alleen plots deze scooter online staan bij La Souris: https://www.lasourisscooters.nl/la-souris/sourini-special-edition/mat-zwart
Ik heb gehoord dat het vaker voorkomt dat verschillende modellen scooters onder verschillende merken worden verkocht en vroeg mij af of dat hier ook het geval is.
Op de website van de "originele" Capri wordt wel verteld over het vervangen van verschillende onderdelen voor kwalitatief betere onderdelen maar hier heb ik zelf ook geen verstand van:

"Wij hebben de scooter betrouwbaarder gemaakt door de volgende delen aan te passen:
  • Zwarte accenten. Dit maakt de scooter niet alleen mooier maar dit is ook zeer effectief tegen roest
  • RVS afgeschroefd. De meeste scooters worden geleverd met 'normale' schroeven. De Capri heeft RVS schroeven.
  • Bando V-Snaar. Bando is een topmerk op het gebied van snaren. Beter dan Bando bestaat haast niet.
  • NGK Bougie. Dit is een wereldbekend merk. De levensduur is langer en er is minder kans op stil staan door een bougie.
  • A-kwaliteit gasklephuis, cilinder, cilinderkop en krukas"
Ik heb zelf niet veel verstand van scooters en ik wil graag in een keer de juiste kopen dus hoop dat iemand anders mij hier advies over kan geven.

Alvast bedankt!
Zoals in deze thread al eerder is gezegd, gaat het hier om een "bamibrommer". Een chinees exemplaar van Znen, Baotian etc, geimporteerd door een 3de met een nieuwe naam. Het zijn redelijk goede scooters voor de prijs. Als je een beetje geluk hebt. Ik heb er zelf ook eentje gehad, maar deze was alleen maar gezeik. Na 3000km was mijn blok in mekaar gelopen, onder garantie een nieuw blok eronder, en toen heeft ie het tot de 7000km volgehouden. Mijn advies zou zijn, haal een 2de hands a-merk, zolang deze een beetje goed onderhouden is en wordt zal je er meer plezier van beleven dan zo'n bamibrommertje.
 
Hi,
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op scooters en zag laatst een "Capri" staan.
Deze heb ik thuis opgezocht en ik kwam uit bij deze website: http://www.scooterloods.nl/CAPRI-CLASSIC-MATZWART
Ik was best enthousiast en heb het model nu ik erop vaker gezien.
De scooter ziet er goed en lag inc. windscherm, slot en valbeugels binnen mijn budget.

Ik zie nu alleen plots deze scooter online staan bij La Souris: https://www.lasourisscooters.nl/la-souris/sourini-special-edition/mat-zwart
Ik heb gehoord dat het vaker voorkomt dat verschillende modellen scooters onder verschillende merken worden verkocht en vroeg mij af of dat hier ook het geval is.
Op de website van de "originele" Capri wordt wel verteld over het vervangen van verschillende onderdelen voor kwalitatief betere onderdelen maar hier heb ik zelf ook geen verstand van:

"Wij hebben de scooter betrouwbaarder gemaakt door de volgende delen aan te passen:
  • Zwarte accenten. Dit maakt de scooter niet alleen mooier maar dit is ook zeer effectief tegen roest
  • RVS afgeschroefd. De meeste scooters worden geleverd met 'normale' schroeven. De Capri heeft RVS schroeven.
  • Bando V-Snaar. Bando is een topmerk op het gebied van snaren. Beter dan Bando bestaat haast niet.
  • NGK Bougie. Dit is een wereldbekend merk. De levensduur is langer en er is minder kans op stil staan door een bougie.
  • A-kwaliteit gasklephuis, cilinder, cilinderkop en krukas"
Ik heb zelf niet veel verstand van scooters en ik wil graag in een keer de juiste kopen dus hoop dat iemand anders mij hier advies over kan geven.

Alvast bedankt!
 
Back
Top