Cabrateur schoonmaken?

Phantom Project

Well-Known Member
Sorry voor mijn stomme vraag...

Maar heb dus pas geleden een scooter gekocht en dacht ga is beginnen met het reinigen van de onderdelen (die zitten allemaal onder de troep en smeer) nu heb ik de cabr eraf gehaald en hier zitten ook nog stroomkabeltjes aanvast van wat kastjes wat aan me frame zit kan ik die er gewoon afhalen? en nu mijn andere vragen

Met wat kan ik het beste de smeer er afhalen?
Omdat ik bang ben dat ik dalijk weer wat doe wat weer gevolgen kan hebben voor de cillinder ofzo... (heb er net een nieuwe opgezet)

En de inwendige reiniging..
met rem reiniger? (had ik weer ergens op google gelezen)
Heeft dit later geen schade als je hem terug monteer?

Bedankt alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

Stekkertjes kun je gewoon lostrekken als je ze erna maar weer hetzelfde terug zet.

Carburateur reinigen kan prima met remreiniger, maar beter is nog carburateur cleaner.

Vervolgens alles goed doorblazen met een blaaspistool.

Wat voor scooter gaat het om ?
 
beter zet je de carburateur er even weer op en spuit je de boel af met de hogedrukspuit om het smeer van het HELE blok af te spuiten , daarna met lucht schoon/droog blazen..

de carburateur zelf schoonmaken is eigenlijk niks meer dan de sproeiers (2 of 3) eruit halen en doorblazen met een blaaspistool , net als de gaten waar ze in zitten.

dan is het schoon , de carburateur zelf is nog niet zo interresant.

Om de carburateur schoon te maken hoef je er helemaal niks af te halen , de sproeiers schoonblazen doe je door het luchtfilter eraf te halen en de vlotterbak en de sproeiers uiteraard , MEER NIET...

zo simpel is het..
 
Het blok zelf is al helemaal schoon had alles er afgehaald en met een schuursponsje, heet water en borsteltje schoongemaakt alleen de cabrateur moest nog gebeuren maar ik zal hem in me bankschroef zetten en eerst is met me lucht schoonblazen daarna sproeiertjes eruit en vlotterbakje eraf en alles goed doorblazen.
Dus hier hoeft ook geen remreiniger of carbarateur cleaner aan te pas te komen?
 
Back
Top