cabrateur problemen

peet72

New Member
Hallo,
ik heb een probleem met een vespa 4t primavera, met het starten, tijdens het starten loopt de vespa heel hoog in de toeren en moet je de rem in drukke zodat hij niet weg vliegt. Ben bij verschillende scooter companies geweest, maar ze hebben geen idee wat het probleem is. De scooter heeft een grote beurt gehad en alles is nagekeken ook de cabrateur is nagegekeken zeggen ze maar ze kunnen niks vinden, heeft iemand ervaring met dit probleem. zodra de scooter warm is loopt hij als een zonnetje ik zit er zelf over te denken om de cabrateur te vervangen, omdat dit geen zekerheid is wil ik een chinees cabrateur bestellen ipv een origineel iivm de kosten, iemand hier ervaring mee of een ander idee of oplossing. Heb zelf de choke los gekoppeld en de cabrateur verwarming door gemeten, dat werkt allemaal perfect.

Ik hoor het graag.
Graag. peter
 
Advertisement - register to remove this

Gaskabel te strak afgesteld?

Er zit er aan de gashendel een kabel met als het goed is een vierkant metalen busje die je kan aandraaien. Des te strakker je deze aandraait (naar je toe) des te langer je gasreactie is. Wanneer dit te busje te los is afgesteld des te hoger stationair je scooter loopt.
Kan gevaarlijke situaties opleveren als je hiervan niet bewust bent.
De juiste afstelling van de gasreactie is 1 tot 2mm speling als je de gashendel opendraait.

Deze afstelling moet wel in juiste verhouding zijn met de afstelling van de stationairschroef in de carburateur.
 
Snor / brom? wat voor sproeier zit erin?? China kloon niet aan beginnen, geeft je alleen maar nog meer problemen.. Goedkoop is duurkoop.

Had bij mijn piaggio new fly 4-takt 2valve in het begin ook het probleem dat hij te lang op de choke liep om te starten.. Zou haast zeggen dat hij dit doet omdat de hoofdsproeier niks kan leveren als deze als fabriek af is afgesteld.. Standaard zat er bij mij 75 in.. Dat doen ze wegens de milieu eisen om zo min mogelijk uitstoot te genereren om de scooter op de weg te krijgen.. Maar voor een brom model zit je al gauw op sproeier 80 /82 *laatste zelf nog niet geprobeerd.


Nou geen last meer gehad dat de choke de hele lange tijd open blijft staan, ook het starten gaat een heel beter (valt dus ook niet meer uit, wat hij bij sproeier 75 wel vaker deed en dus niet wou blijven draaien..
 
Snor / brom? wat voor sproeier zit erin?? China kloon niet aan beginnen, geeft je alleen maar nog meer problemen.. Goedkoop is duurkoop.

Had bij mijn piaggio new fly 4-takt 2valve in het begin ook het probleem dat hij te lang op de choke liep om te starten.. Zou haast zeggen dat hij dit doet omdat de hoofdsproeier niks kan leveren als deze als fabriek af is afgesteld.. Standaard zat er bij mij 75 in.. Dat doen ze wegens de milieu eisen om zo min mogelijk uitstoot te genereren om de scooter op de weg te krijgen.. Maar voor een brom model zit je al gauw op sproeier 80 /82 *laatste zelf nog niet geprobeerd.


Nou geen last meer gehad dat de choke de hele lange tijd open blijft staan, ook het starten gaat een heel beter (valt dus ook niet meer uit, wat hij bij sproeier 75 wel vaker deed en dus niet wou blijven draaien..

bedankt voor je reactie, ik ga beginnen met het vervangen van de sproeier.
 
Ik neem aan dat dat hij voorheen altijd wel goed gelopen heeft, als dit zo is, kun je de sproeier vergeten.
Verder wil ik opmerken dat bij diegene waar je die grote beurt hebt laten doen, je scooter niet centraal staat noch jouw veiligheid, maar het vullen van zijn beurs en dat zonder enige moeite te doen.

Ik kan me niet voorstellen dat een dealer, met verstand van zake, niet kan vinden waarom een scooter te hoog stationair loopt en zo de koppeling activeert.
Ik zou er dus nooit meer terug gaan voor een beurt noch voor onderdelen noch voor andere zaken!!!

De gaskabel te strak, zou kunnen maar dit heb je snel gecontroleerd door aan de gashendel te draaien, je moet 1 a 2 mm speling voelen alvorens je weerstand voelt van het aantrekken van de gaskabel.

De afstelling van je carburateur is een andere mogenlijkheid, op youtube vind je genoeg filmpjes over hoe je een 2-t of 4-t carburateur moet afstellen.

Een derde mogelijkheid is dat de motor valse lucht aanzuigt.
Dus controleer je spruitstuk op lekken/scheurtjes, controleer of het spruitstuk goed gemonteerd zit en goed aangedraaid is bij je motorblok maar ook bij je carburateur en controleer of de pakkingen van je spruitstuk/membraan heel zijn en niet lekken.
 
Back
Top