C21 bestaat nu toch wel echt

Status
Not open for further replies.
Hmm apart pijpje. Vind hem PERSOONLIJK minder mooi dan C20, maar goed, uiteindelijk tellen de prestaties. Ben benieuwd.

Even voor de mensen die vroegen naar "Hart flens". Dat heeft dus niks met de vorm van een hart te maken :) hij bedoelt hiermee gewoon het midden van de flens. That's all.

Jammer dat de flens smaller is zoals vermeld is. Wat absoluut een verbetering is, is dat nu de veerophangingen gewoon aan de flens gelast zijn en niet met 2 van die losse hakkjes. Vind het een gepruts. Als ie zelfde diamter was geweest al C20 had ik 1 los besteld.

Wat verder opvalt is dat de demper nu OVER de tailpipe schuift, inplaats van erin.
Ook hierbij vind ik het C20 systeem met die 2 rubbertjes die de demper afsluiten in de tailpipe mooier.

En zo te zien zit de demperbevestiging nu gelast op een aparte plaatje op expansie en niet (direct|) op expansie zelf. Dus dat als ie daar scheurt, je geen gapend gat in je expansie hebt zitten.
 
Folkert@MinaRally said:
Wat absoluut een verbetering is, is dat nu de veerophangingen gewoon aan de flens gelast zijn en niet met 2 van die losse hakkjes. Vind het een gepruts. Als ie zelfde diamter was geweest al C20 had ik 1 los besteld.

dit was bij de nieuwe types yasuni c16/20 ook reeds het geval.
 
Doel waarom ze de demper over de tailpipe heen gemaakt hebben is ws. om de flow een beetje te verbeteren :)

als de demper erin moest zat er een "drempel" door de dikke flens. nu niet meer :)

vind zelf de c21 er leuker uitzien, ontwerp/lak/demper
 
Aprilia_area 51 said:
Doel waarom ze de demper over de tailpipe heen gemaakt hebben is ws. om de flow een beetje te verbeteren :)

als de demper erin moest zat er een "drempel" door de dikke flens. nu niet meer :)

Nou bij die dempers die ERIN schuiven zit er wel een verdikking aan het einde van de tailpipe.

Dus de diameter blijft gelijk.

Of misschien dan toch zo net wat beter. (?)
 
omg... vet pijpje maar die lasnaden zijn echt uber lelijk. k snap niet dat mensen daar doorheen kunnen kijken :p

is dat expancie nou zo dun vergeleken de c20 of zie ik dat verkeerd? :)
 
http://users.pandora.be/beunhaas/zooi/MOV01308.MPG
http://users.pandora.be/beunhaas/zooi/MOV01309.MPG
8.JPG
 
dope filmpjes

en heb je nog prestatie verschillen gemerkt ??

en ga je ook nog op de bank de verschillen meten??
 
rs rullezzz said:
dope filmpjes

en heb je nog prestatie verschillen gemerkt ??

en ga je ook nog op de bank de verschillen meten??
de pijp heb ik er gewoon onder gepleurd met de huidige vtm afstelling.
tijd van 0-100km/h is met ong. 1 seconde verkort (7-8 ipv 8-9)
topsnelheid die ik haal in het korte straatje is ook ong 10km/h hoger dan met vtm.
dit is natuurlijk maar gissen,aangezien de vtm niet 100% afgesteld was en dit nu mss net de perfecte afstelling is voor de c21.
volgende weekend ga ik proberen te banken
 
beunhaas said:
de pijp heb ik er gewoon onder gepleurd met de huidige vtm afstelling.
tijd van 0-100km/h is met ong. 1 seconde verkort (7-8 ipv 8-9)
topsnelheid die ik haal in het korte straatje is ook ong 10km/h hoger dan met vtm.
dit is natuurlijk maar gissen,aangezien de vtm niet 100% afgesteld was en dit nu mss net de perfecte afstelling is voor de c21.
volgende weekend ga ik proberen te banken

Klinkt goed.

Ik vond hem nu hij onder een scooter zit best wat weghebben van een R. De bocht en de lengte vind ik alleen anders.

Heeft iemand de beschikking over een c20 en een c21 om het verschil onderling te kunnen meten?
 
ik vind hem vet:W:D ook maar es aan schaffen na de zomer denks:rolleyes:

offtopic Beunhaas anders heb je ff 1000 euro aan uitlaten8P:p
 
de uitlaat ziet er leuk uit, al gaat het natuurlijk meer op de prestaties:).
alleen jammer van de las waarmee de tail vast zit, die is echt gewoon lelijk. (zover op de fotos te zien is)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top