c16 omlassen.. pia->peug

Boj

Banned
iemand een adres voor mij in de buurt van hengelo/enschede/almelo waar ze een c16 van piaggio kunnen omlassen voor op een peugeot blok?
heb namelijk gehoord dat BMF ermee opgehouden is? (almelo) en dat marco (xsh, hengelo) dat niet kan/doet?

dus iemand een adresje voor mij? :)

Advertisement - register to remove this

Ga zelf aan de gang , het is een kwestie van de ophanging verplaatsen en een passende flens maken.

Dus , regel een 2e hands C16 neem je carter + cil mee naar een las boer. Slijp de zooi eraf en laat die kerel het passend vastlassen

dat stond idd op de site. maar heb ook al gelezen dat gijs er voor goed mee opgehouden is. dat weet ik ook niet zeker.

als ik nou een c16 neem (voor pia), en een hebo gara ofzo (voor peugeot).
kan de "lasboer" er toch gewoon op die c16 het eerste stuk van de gara lassen?
dus het flens gedeelte afsnijden van de gara en c16 en dan als het ware omwisselen?
of zit dit allemaal een stuk lastiger in elkaar dan ik nu denk?

als ik de pia c16 mee neem naar een profi lasser.
en een duidelijke foto van een aangepaste c16 voor peugeot. en daarbij mijn blok+cilinder. dan moet hij er wel wat van kunnen maken toch?
of moet hij daarvoor echt verstand hebben van uitlaten ed?

ik heb nog een homemade flens voor je, ophaging moet je dan even zelf maken, en mischien de flens nog even van binnen wat bij vijlen zodat hij netjes op jouw cilinder past, he ermee met een c16 van piagio o peugeot gereden ik hor het wel ik heb je denk ik nog op msn

Jamaica-SF2 said:
ik heb nog een homemade flens voor je, ophaging moet je dan even zelf maken, en mischien de flens nog even van binnen wat bij vijlen zodat hij netjes op jouw cilinder past, he ermee met een c16 van piagio o peugeot gereden ik hor het wel ik heb je denk ik nog op msn

Misschien is het een idee om een paar flensen te maken die je vervolgens kunt verkopen. Dan kunnen andere luitjes gewoon een nieuwe c16 etc. voor piaggio kopen en dan stuur jij de flens naar hun op met eventueel een homemade ophangbeugel en dan kunnen ze hem zo erop zetten, maar dan zit je alleen nog met die demper die dan onder de scooter uitkomt.

Back