Bws maakt vreemd geluid

Brammz

Well-Known Member
Hii,

vanmorgen start ik mijn scooter (bws oud model),
hij trok altijd lekker op recht door naar de 65 70 met onbegrensde sito en varioring eruit,
maar vanmorgen ik start hem, ik geef gas en laat hem wat warmdraaien,
ik geef gas en voel dat er niets kracht achter zit bijna trekt verschrikkelijk traag op en geeft een vreemd geluid, namelijk een fluitend geluid, en er komt als ik gas geef en hem stil houd door de rem in te drukken voel ik dat er wind uit komt langst de linkerzijkant.
Had dan de luchtfilter er eens afgenomen en terug goed vastgezet ( een originele luchtfilter) het zelfde probleem bleef zich herhalen dus uitlaat eens los gehaald en weer vast, niets vreemd aan te zien.
dus dacht oke ik rijd er dan maar gewoon mee verder, maar aan elk rood licht waar ik stopte viel hij gewoon stil.

iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je met valse lucht zit. start hem eens een keertje en houd je hand een keer voor het gat van de uitlaat als hij dan meteen stilvalt als je dat afsluit dan is het iets anders.

trouwens een 2takt hoef je niet warm te draaien als je choke uitvalt mag je eigelijk al lekker gas geven :p warmdraaien is meer voor diesels en andere 4takters :p

dat fluitend geluid kan ik trouwens niet plaatsen? hoeveel km staat er op de teller? als het je krukaslagers zijn dan zou ik die even laten nakijken al kan dat fluiten mss de valse lucht zijn? dat weet ik even niet 100% zeker
 
ik heb het geprobeert dat met de uitlaat maar hij viel niet stil.
+ er staat nu 2192 km op de teller dus ik weet niet?:s
 
trouwens een 2takt hoef je niet warm te draaien als je choke uitvalt mag je eigelijk al lekker gas geven :p warmdraaien is meer voor diesels en andere 4takters :p
Een 2takt moet eigenlijk net zo goed warmlopen hoor, een aluminium cilinder al helemaal..
 
dan zit je met valse lucht... als hij fluit doet hij dat als hij stil staat ook? dat kan in je voordeel werken zo kan je makelijk vinden waar hij valse lucht trekt ;) ik weet niet of je er makelijk bijgraakt bij zoon vertikaal blok. anders even de buddybak er af schroeven ( of zit daar de benzine tank? ben niet echt bekent bij deze scooters ;))
 
Last edited:
Een 2takt moet eigenlijk net zo goed warmlopen hoor, een aluminium cilinder al helemaal..

ja oke maar ik ga er vanuit dat hij een gietijzeren heeft :) als de choke uitvalt en je laat hem 10min ofzo draaien zonder gas te geven gaat de bougie niet leuk vinden.
 
Oke heb nu net nog eens geprobeert, met mijn vinger de uitlaat toehouden nu valt hij wel na 3 seconden uit ofzo? Het rare is dan wel dat hij dat gisteren niet deed?
iig bedankt voor de snelle reacties al!
 
Wind uit de linker zijkant? Dat kan zo goed als niet, dat heb je je vast verbeeld. Het kan van alles zijn, trek je carter kap eens los en kijk of je iets vreemds ziet.
 
neen serieus echt net alsof er echt iets hard uitblaast, ik dacht ook eerst dit kan niet maar er komt echt een zware wind uit, nja weetje als een jeans broek er al van in beweging komt :p
 
Voel je niet gewoon de wind die langs je cilinder waait? aangezien het ac is.

zou eerder bij inlaat gaan kijken persoonlijk
 
het probleem is opgelost, het geluid is er wel nog maar hij loopt weer lekker, heb gewoon koppeling eens eraf gehaald en weer vast gezet en probleem was opgelost.

Mag geclosed worden bedankt iedereen!
 
lol wtf? het geluid is er nog maar het probleem is opgelost? :/ als je scooter een raar geluid maakt dan is er wel degelijk een probleem hoor! of rij jij graag met een brommert die nare geluiden maakt? :p
 
Njaa, liever een beetje gefluit dan dat hij constant stilvalt als ik aan een rood ligt sta,
voor het geluid heb ik gebeld naar een vriend van m'n ouders die aan auto's en scooters werkt die ging eens komen kijken :D
 
heb je de vario al een keer er af gehaald? kan goed zijn dat 1 van je geleiders is afgebroken. maar fluiten gaat hij daarom nog niet doen. kan dit niet iets met de krukaslagers zijn? heb dit zelf nog nooit meegemaakt maar het lijkt mij logisch dat als de lagers versleten zijn dat ze beginnen te fluiten? (correct me if i'm wrong?) of doet hij dan helemaal niks meer?
 
Vario is eruit geweest + koppeling, heb niet echt verschil gezien met 2 maand geleden maarja, ik laat wel weten wat het was als hij eens komen kijken is ;)
 
Back
Top