Bwoap geluid met volgas

Ik heb een runner 2011
voledig ontgrenst,
Polini hi speed vario
6.1 gram rollen
Sito plus uitlaat
Standaard trek en drukveren

Heb het koperen plaatje met de gaatjes eruit gehaald en van sproeier 58 naar sproeier 78 gegaan, hij rijdt goed behalve als je vol gas neemt, neemt ie wat af van toeren en heb je zon bwoap geluid en niet meer snelheid ofso.
Met sproeier 58 en dat plaatje haald ik met gemaak 85-90 en nu net aan 75,
Is de sproeier nog te klein of te groot?
 
Advertisement - register to remove this

Van 58 naar naar 78 is een vrij grote stap, probeer 68 of 70. Dat geluid kan ook een teken zijn dat ie gewoon simpelweg verzuipt. Bij een aantal x toeren.
 
Ik weet niet zeker of er bij jouw Gilera ook een plaatje onder het spruitstuk gemonteerd zit.
Dit plaatje is een inlaatbegrenzer net zoals het plaatje (luchtsproeier) op de luchtinlaat van de carburateur.

Maar als deze aanwezig is, is het logisch dat deze ook verwijdert dient te worden.
Niet vergeten, standaard is de sproeier maat 53 in de Dell- 17,5.
Ook ik vind 78 nogal groot voor een vrij standaard Gilera Runner.

Maar dat is een persoonlijke mening hoor!
Dit kan echter wel het probleem veroorzaken wat je momenteel ervaart.

Anderzijds kan het ook veroorzaakt worden door een verkeerde afstelling qua rollen en drukveer.
Met een koude motor gaat het goed, maar zodra de motor op bedrijfstemperatuur is kan zoiets getriggerd worden.
 
Ik weet niet zeker of er bij jouw Gilera ook een plaatje onder het spruitstuk gemonteerd zit.
Dit plaatje is een inlaatbegrenzer net zoals het plaatje (luchtsproeier) op de luchtinlaat van de carburateur.

Maar als deze aanwezig is, is het logisch dat deze ook verwijdert dient te worden.
Niet vergeten, standaard is de sproeier maat 53 in de Dell- 17,5.
Ook ik vind 78 nogal groot voor een vrij standaard Gilera Runner.

Maar dat is een persoonlijke mening hoor!
Dit kan echter wel het probleem veroorzaken wat je momenteel ervaart.

Anderzijds kan het ook veroorzaakt worden door een verkeerde afstelling qua rollen en drukveer.
Met een koude motor gaat het goed, maar zodra de motor op bedrijfstemperatuur is kan zoiets getriggerd worden.
Heb geen idee was alleen met de oude runner zo dacht ik, heb iid alleen dat koperkleurige ronde plaatje met die gaatjes eruit
 
Mja, heb ook geen idee, er zij heel veel type runners inmiddels!!

Dat plaatje met die gaatjes is een luchtinlaatbegrenzer, als dier eruit is moet men idd wat ruimer gaan in hoofdsproeier.
Maar van 53/58 naar maat 78 is wel een hele grote sprong!
Als we er vanuit gaan dat de maat per 2 verspringt, zit men al gauw 10 maten ruimer, uitgaande van maat 58.

Aangezien je alleen een sportvario hebt en een uitlaat zonder Kat, is het nogal veel!
Ik zou het dan langzaam afbouwen in sproeiermaat mocht het plaatje onder het spruitstuk niet aanwezig zijn.
 
Mja, heb ook geen idee, er zij heel veel type runners inmiddels!!

Dat plaatje met die gaatjes is een luchtinlaatbegrenzer, als dier eruit is moet men idd wat ruimer gaan in hoofdsproeier.
Maar van 53/58 naar maat 78 is wel een hele grote sprong!
Als we er vanuit gaan dat de maat per 2 verspringt, zit men al gauw 10 maten ruimer, uitgaande van maat 58.

Aangezien je alleen een sportvario hebt en een uitlaat zonder Kat, is het nogal veel!
Ik zou het dan langzaam afbouwen in sproeiermaat mocht het plaatje onder het spruitstuk niet aanwezig zijn.
Had eerst 68 geprobeerd en dat liep helemaal niet, zal eerst bij 60-64 proberen en dan opbouwen
 
Back
Top