Ik leg dalijk even mijn vinger op het bougiegat en kijk hoe de compressie daar is. Als ik kick merk ik dat ie best wel veel te soepel gaat, ik heb ook geen idee hoelang die zuiger er al in zit. maar er staat 20.000 km op de teller. en aangezien die geen benzine krijgt, lijkt het me dat het kan gaan om de zuiger.Hmm, compressie zit wel in de benodigdheden mbt aanzuigen mengsel. Hoe is de compressie? Twijfel je daaraan?
Groet
De cilinder zag er nog als nieuw uit echt geen krasje te bekennen, ik ga wel een nieuwe zuiger halen idd.Kapoet,
Normaal hoor je bijna geen vuil voorbij de zuiger veren te hebben en geen krassen in de zuiger.
Dit zorgt er samen voor dat hij niet meer functioneert.
Aan de staat van de zuiger te zien verwacht ik dat cilinder niet beter is.
Als je de zuigerveren van de zuiger af zou halen zal hij zo door de cilinder vallen
Kort verhaal lang.
Kan een nieuw setje op.
Helaas nu geen fotos morgen wel! Dan upload ik ze hierHeb je daar nog foto's van, zitten er toevallig nog hoonpatronen in.
Anders kan hij ook wel gewoon glad zijn en nog steeds wat minder compressie leveren.
View attachment 56655View attachment 56656View attachment 56657
dit is hoe de zuiger eruit ziet nu, toe aan vervanging of is deze nog goed?
De cilinder zag er nog als nieuw uit echt geen krasje te bekennen, ik ga wel een nieuwe zuiger halen idd.
Oke thanks ga ik dat maar doen, iemand ervaring hier met het merk tnt, zijn dan redelijke cilinders?Achterkant is oke. Alleen de voorkant van de zuiger is op.. Die krassen zorgen ervoor dat je compressie verlies hebt en dus geen benzine gaat aanzuigen. Overigens mag er onder de zuigerveren geen verbranding plaats vinden, dus dat bruine mag daar niet zitten. Betekend dus dat je zuiger kapot is.
Zou hem maar eens opmeten. Want dan kan je wellicht verschil ontdekken.
Als je het helemaal goed wilt hebben kan je beter een nieuwe cilinderkit kopen. Want de cilinder kan ook uitgelopen zijn. En dan gaat een nieuwe zuiger maar de helft van je probleem oplossen. Lekken zal die dan nog wel doen.
Heb al een tnt cilinder besteld, heel die buxy ligt uit elkaar en moeten nog veel meer onderdelen komen, wil er daarom niet teveel geld aan uitgeven, ook wordt hij voor iemand anders die hem gewoon rijdend wilt hebben.Aftermarket voor peugeot is echt rommel.. Want de lopen kut. En ook het benzine mengsel kan wel eens met een paar maten meer hoger uitvallen wat slecht voor je benzine verbruik is.
Ik heb er momenteel een BGM pro cilinder erop zitten, waarvan ik met de afstelling ongeveer op sproeier 68 ben uitgekomen.
Met een originele cilinder zit je op ongeveer 58.
Heb daarnaast ook nog een andere aluminium cilinder gehad met nikaseal wand erin. Maar dat ding was ook om te huilen.
Ik raad je eens om eens een power one te proberen. Hier zitten teminste wel goede zuigerveren bij:
Power One Cilinder Kit 40mm Pen12 Peugeot Viva City Nieuw+oud carter - BromfietsShop.nl
Power One Cilinder Kit 40mm Pen12 Peugeot Viva City Nieuw+oud carter - Merk: Power One - Power, One, Cilinder, Kit, 40mm, Pen12, Peugeot, Viva, City, Nieuw, oud, carter.www.bromfietsshop.nl