buxy start niet (krijgt geen benzine)

Choempie

Well-Known Member
Heb alles schoongemaakt aan mn buxy (stalen tank) maar nog start hij niet. Benzine loopt goed door tot in de vlotterbak maar daarna niet naar de cilinder wat kan dit zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Hmm, compressie zit wel in de benodigdheden mbt aanzuigen mengsel. Hoe is de compressie? Twijfel je daaraan?
Groet
Ik leg dalijk even mijn vinger op het bougiegat en kijk hoe de compressie daar is. Als ik kick merk ik dat ie best wel veel te soepel gaat, ik heb ook geen idee hoelang die zuiger er al in zit. maar er staat 20.000 km op de teller. en aangezien die geen benzine krijgt, lijkt het me dat het kan gaan om de zuiger.
 
Ac Cilinder?
Dan zou ik hem er gewoon eens afhalen en checken.
Als je zuiger boven in is geweest ( zonder bougie ).
Hoor je dan nog bijv een zuigend geluid als hij weer naar beneden gaat?
En als hij bijna net zo makkelijk rond kickt met bougie als zonder dan is de kans groot dat de zuiger/veren al wat gaar zijn.
 
Kapoet,

Normaal hoor je bijna geen vuil voorbij de zuiger veren te hebben en geen krassen in de zuiger.
Dit zorgt er samen voor dat hij niet meer functioneert.

Aan de staat van de zuiger te zien verwacht ik dat cilinder niet beter is.
Als je de zuigerveren van de zuiger af zou halen zal hij zo door de cilinder vallen :p

Kort verhaal lang.
Kan een nieuw setje op.
 
Kapoet,

Normaal hoor je bijna geen vuil voorbij de zuiger veren te hebben en geen krassen in de zuiger.
Dit zorgt er samen voor dat hij niet meer functioneert.

Aan de staat van de zuiger te zien verwacht ik dat cilinder niet beter is.
Als je de zuigerveren van de zuiger af zou halen zal hij zo door de cilinder vallen :p

Kort verhaal lang.
Kan een nieuw setje op.
De cilinder zag er nog als nieuw uit echt geen krasje te bekennen, ik ga wel een nieuwe zuiger halen idd.
 
View attachment 56655View attachment 56656View attachment 56657
dit is hoe de zuiger eruit ziet nu, toe aan vervanging of is deze nog goed?


Achterkant is oke. Alleen de voorkant van de zuiger is op.. Die krassen zorgen ervoor dat je compressie verlies hebt en dus geen benzine gaat aanzuigen. Overigens mag er onder de zuigerveren geen verbranding plaats vinden, dus dat bruine mag daar niet zitten. Betekend dus dat je zuiger kapot is.





De cilinder zag er nog als nieuw uit echt geen krasje te bekennen, ik ga wel een nieuwe zuiger halen idd.

Zou hem maar eens opmeten. Want dan kan je wellicht verschil ontdekken.
Als je het helemaal goed wilt hebben kan je beter een nieuwe cilinderkit kopen. Want de cilinder kan ook uitgelopen zijn. En dan gaat een nieuwe zuiger maar de helft van je probleem oplossen. Lekken zal die dan nog wel doen.
 
Achterkant is oke. Alleen de voorkant van de zuiger is op.. Die krassen zorgen ervoor dat je compressie verlies hebt en dus geen benzine gaat aanzuigen. Overigens mag er onder de zuigerveren geen verbranding plaats vinden, dus dat bruine mag daar niet zitten. Betekend dus dat je zuiger kapot is.







Zou hem maar eens opmeten. Want dan kan je wellicht verschil ontdekken.
Als je het helemaal goed wilt hebben kan je beter een nieuwe cilinderkit kopen. Want de cilinder kan ook uitgelopen zijn. En dan gaat een nieuwe zuiger maar de helft van je probleem oplossen. Lekken zal die dan nog wel doen.
Oke thanks ga ik dat maar doen, iemand ervaring hier met het merk tnt, zijn dan redelijke cilinders?
 
Ik heb wel eens mee gereden, vond ze niet slecht maar kwaliteit is niet super. Vond ik dmp net iets beter.

Maar als ik het zelf nu weer zou moeten vervangen zou ik wel wat beters nemen.
Dr, malossi,tp.
Kost wel wat meer maar de kwaliteit die je er voor terug krijgt is vele malen beter.

Naraku is ook een wat goedkopere cilinder maar heb hier nog weinig reviews over gezien.
 
Aftermarket voor peugeot is echt rommel.. Want de lopen kut. En ook het benzine mengsel kan wel eens met een paar maten meer hoger uitvallen wat slecht voor je benzine verbruik is.

Ik heb er momenteel een BGM pro cilinder erop zitten, waarvan ik met de afstelling ongeveer op sproeier 68 ben uitgekomen.
Met een originele cilinder zit je op ongeveer 58.

Heb daarnaast ook nog een andere aluminium cilinder gehad met nikaseal wand erin. Maar dat ding was ook om te huilen.

Ik raad je eens om eens een power one te proberen. Hier zitten teminste wel goede zuigerveren bij:

 
Aftermarket voor peugeot is echt rommel.. Want de lopen kut. En ook het benzine mengsel kan wel eens met een paar maten meer hoger uitvallen wat slecht voor je benzine verbruik is.

Ik heb er momenteel een BGM pro cilinder erop zitten, waarvan ik met de afstelling ongeveer op sproeier 68 ben uitgekomen.
Met een originele cilinder zit je op ongeveer 58.

Heb daarnaast ook nog een andere aluminium cilinder gehad met nikaseal wand erin. Maar dat ding was ook om te huilen.

Ik raad je eens om eens een power one te proberen. Hier zitten teminste wel goede zuigerveren bij:

Heb al een tnt cilinder besteld, heel die buxy ligt uit elkaar en moeten nog veel meer onderdelen komen, wil er daarom niet teveel geld aan uitgeven, ook wordt hij voor iemand anders die hem gewoon rijdend wilt hebben.
 
die tnt cilinder is ook niet veel soeps.. Uit eindelijk geef je meer uit omdat het toch weer kapot loopt of het niet goed wilt lopen. Dus ja dan ben je zeker duurder uit. Bezuinigen is pijn leiden.
 
Nieuwe cinder erin gezet maar werkt nog steeds niet, met remreiniger start tie goed en loopt ie even, saarna valt ie uit. Kan het liggen aan een kapot membraam waardoor de cikinder geen benzine krijgt?
 
Back
Top