Bull! Krukaslagers naar de harry!

ScooterDraz

Well-Known Member
Sinds ik aan het vlammen ben met mijn MHR Team (pijp) komt er een ratelend geluidje uit mijn karter. Het lijkt een beetje op de starterkrans ofzo. Als ik gas geeft wordt het erger. Een maat van mij zei dat de krukaslagers dood zijn. Vet balen! Ik heb sinds ik het hoorde denk iets van 50 km gereden. Zou mijn big-end naar de filistijnen zijn? Of kan ik er gewoon nieuwe CKF3 lagers in knallen en lopen weer? Verder maar niet meer rijden lijkt me verstandig
mad.gif

Advertisement - register to remove this

zorg ff dat je het zeker komt te weten, kunnen ook je rollen zijn, die maken ook soms vage geluiden
smile.gif

Ik heb ook allemaal vage geluiden uit mijn zenith, al vanaf het begin een zacht geratel van richting de koppeling en als ik mijn scooter uitzet en hoor ik nadat hij helemaal stilvalt als ik dichtbij de karter luister wat dingetjes vallen ofzo. Later nog een soort zacht rammelend/tikkend geluidje uit de kant van het vliegwiel bij stationair. En nu met MVT ontsteking komt er ook nog eens een soort suizend geluid uit de ontsteking, net alsof je wind hoort suizen, maarja, hij rijdt goed en alles bij mekaar maakt hij toch heel weinig herrie dus ik vind het wel best
smile.gif

Originally posted by Ufo:
e scooterdraz, rijd je met een runner?

Nee man! Met een Aerox, ik kom volgende week mijn MHR Team en karter en alles bij jou laten tunen! Wist je dat niet?!

Geintje
smile.gif

Kweenie of je er zin in hebt, anders ga ik wel naar Joël. Maar ik ben wel van plan binnenkort naar Eindhoven te komen met mijn blok. Dat hoor je dan nog wel via e-mail. Kun je gelijk lagers vervangen
smile.gif

Of doe je daar niet aan?
frown.gif

Je hoort nog wel van me.... Mzzls.

inderdaad minarelli krukas lagers roelen (ahum NOTTT)

ik weet niet wat er precies gebeurd als je ermee door rijd, heb ook nog een wallaroo gehad (NIET LACHEN
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
) en die krukas lagers waren ook helemaal dood nog paar duizend kilometer mee gereden en dat met een polini 70cc w poorter en een 18mm carb enzo en het bleef nog goed rijden ook.....maar over het algemeen blijven die kut wallaroo's maar rijden die zijn nog niet dood te knuppelen.....

"Kweenie of je er zin in hebt, anders ga ik wel naar Joël. Maar ik ben wel van plan binnenkort naar Eindhoven te komen met mijn blok. Dat hoor je dan nog wel via e-mail. Kun je gelijk lagers vervangen
Of doe je daar niet aan?"

Volgens mij doet Ivo geen krukas-montage...
Maar dat zou je nog eens na kunnen vragen.

Voor mij is het i.i.g. geen probleem...

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.

Originally posted by ScooterDraz:
Wat kan er allemaal gebeuren als je door blijft rijden met kapotte krukaslagers?

(Behalve een vastloper, duh!)

Erm, dat je vario gaat klapperen, waardoor speling ontstaat...

Voor de rest kan er nix gebeuren, behalve een warmloper/vastloper, maar dan moet je echt gek doen...

Greetz.

Originally posted by Jasper:
vraag het aan bart, die krijgt alles kapot
smile.gif
van koppelingen tot uitlaten
biggrin.gif
biggrin.gif

Neuh, koppelingen niet (ook al heb ik een 2G)...

Mijn For Race begint wel rot te worden, na zeeer intensief gebruik (lees 500 km normaal rijden):

-Losgetrilde boutjes, van ophanging tot demper...
-Roesten...
-Demper tegen ophanging aan, opgelost met een rubber geval...
-Achterste rubber trilt los... vastgezet met slangenklem
-Nu lekt hij uit dat rubber, kan ik weer creatief gaan doen...

Na mijn Leo Vinci Works Titanium is dit de grootste miskoop op scootergebied, prestaties zijn wel aardig, kwaliteit is minimaal...

Greetz.

Rubber van je biddenkok kan trouwens ook verrot zijn waardoor er metaal van de standaard tegen het karter klappert, of was dat al genoemd?

Back